Cat de multi bani fac, de fapt, firmele de transport marfa din Romania

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cat de multi bani fac, de fapt, firmele de transport marfa din Romania
Cat de multi bani fac, de fapt, firmele de transport marfa din Romania
de Cristina Enescu la 17 Mai. 2022
Urmareste-ne pe Google News
transportatorifirme de transportafaceri transport

Cifra de afaceri a transportatorilor locali de marfuri a scazut marginal in 2020, cu 0,7% fata de 2019, insa a ramas cu 36% peste nivelul din 2016, pana la aproape 66 miliarde de lei. 
 

 
"Daca in 2020 am vazut scaderea cifrei de afaceri in baza schimbarii comportamentului de consum (food retail in defavoarea bunurilor de folosinta indelungata) generata de pandemia de COVID-19, pentru 2021 estimam o revenire, chiar un avans semnificativ in baza volumelor transportate in crestere si a transmiterii considerabile a presiunilor inflationiste pe intregul lant de productie, distributie si comert, la nivelul record de peste 75 miliarde de lei. Cu toate acestea, ne asteptam la o ajustare a marjelor de profitabilitate in urma cresterii costurilor cu materiile prime, carburanti si utilitati, a scumpirii creditarii si a fortei de munca", a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin, unul din cei mai importanti furnizori de solutii de business information din Romania. 
 

Numar de companii & rezultat net record

 
Rezultatul net al transportatorilor locali de marfuri (profit net minus pierdere neta) a crescut intr-un ritm accelerat, cu 60% fata de 2019 si a fost cu 135% peste nivelul din 2016, atingand maximul istoric de 3,8 miliarde de lei in 2020.
 
Numarul de companii din industria transportatorilor de marfuri a crescut cu 7% fata de 2019 si a fost cu 27% peste nivelul din 2016, ajungand la nivelul record de 44,5 mii de companii in 2020.
 

Topul transportatorilor locali de marfuri

 
AQUILA PART PROD COM SRL a ramas lider de piata in 2020, cu o cifra de afaceri record de aproape 1,5 miliarde de lei (2,2% din total) dupa cel mai mare avans anual nominal si procentual din top 10, de 58% respectiv 540 milioane de lei, rezultat ca urmare a achizitiei distribuitorului de produse alimentare Agrirom.
 
GRUP FEROVIAR ROMAN SA si-a mentinut pozitia a doua in topul dupa cifra de afaceri (este in acelasi timp al treilea angajator si numarul 3 ca profitabilitate) cu venituri de 692 milioane de lei in 2020. 
 
Daca primii 2 jucatori au ramas aceiasi, pe locul al V-lea a intrat TIM RAIL CARGO SRL cu al doilea avans anual procentual si nominal din top 10, de 48% respectiv 158 milioane de lei, pana la o cifra de afaceri de 490 milioane de lei in 2020. 
 
Cumulat, primii 10 transportatori locali de marfa au avut o cifra de afaceri de 5,8 miliarde de lei, adica 8,9% din totalul industriei in 2020.
 

Angajatii din transportul local de marfuri

 
Numarul de angajati din industria transporturilor locale de marfa a scazut cu 2% fata de 2019, insa a ramas cu 11% peste nivelul din 2016, la aproximativ 184 de mii de salariati in 2020.
 
In privinta celor mai mari angajatori, lider ramane SOCIETATEA ROMANA DE TRANSPORT FEROVIAR SA, cu 4,8 mii de angajati reprezentand 2,6% din total, urmata de AQUILA PART PROD COM SRL cu 2,5 mii de angajati si de GRUP FEROVIAR ROMAN SA cu 2,2 mii de angajati in 2020. 
 

Peste doua treimi dintre marfurile din Romania, transportate rutier

 
Volumul marfurilor transportate in Romania a crescut cu 14% fata de 2020, la 449 milioane de tone in 2021, potrivit datelor Institutului National de Statistica.
Transportul rutier de marfuri a crescut cu 15,1% fata de 2020, la 307 milioane de tone in 2021, transportul feroviar de marfuri s-a majorat cu 15,6% la 57,4 milioane de tone, cel maritim a avansat cu 12,5% la 53 milioane de tone, transportul pe caile navigabile interioare a crescut si el cu 5,2% fata de 2020, la 32 milioane de tone, iar cel aerian s-a majorat cu 1,9% la 41 de mii de tone, in 2021.
 
Ca pondere a modului de transport, analistii KeysFin observa o crestere a transporturilor rutiere de 0,6 puncte procentuale la 68,3% din total in 2021. Urmeaza transportul feroviar cu 12,8% din total (avans de 0,2 p.p. fata de 2020), cel maritim cu aproape 12% din total (reducere anuala de 0,2 p.p)  si cel pe cai navigabile interioare cu 7,1% din total (contractie anuala de 0,6 p.p.) in 2021.
 
Analiza KeysFin are la baza datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finantelor (la sfarsitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate unul dintre urmatoarele coduri CAEN: 4920 - transporturi de marfa pe calea ferata, 4941 - transporturi rutiere de marfuri sau 5229 - alte activitati anexe transporturilor. Toate cifrele sunt exprimate in lei iar datele au fost extrase in aprilie 2022.
 
Te-ar putea interesa si: Explicatii de ultima ora privind Sistemul RO e-transport: ce trebuie sa stie, concret, transportatorii si exportatorii
 
 
Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Top 3 moduri de a deveni o persoana mai activa, chiar daca ai un job de birou
Life Style

Top 3 moduri de a deveni o persoana mai activa, chiar daca ai un job de birou

today14 Oct. 2024
Vrei sa iei imprumut de la un IFN? Vezi aici care e suma maxima pe care ti-o pot cere - LEGE NOUA
Financiar-Bancar

Vrei sa iei imprumut de la un IFN? Vezi aici care e suma maxima pe care ti-o pot cere - LEGE NOUA

today14 Oct. 2024
Curierii de la Sameday, salarii de lux: pleaca acasa si cu 1.000 de euro in buzunar
Companii

Curierii de la Sameday, salarii de lux: pleaca acasa si cu 1.000 de euro in buzunar

today14 Oct. 2024
Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta

today13 Oct. 2024
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte:
Ultimele stiri economice

O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea

today13 Oct. 2024
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani

today13 Oct. 2024
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Ultimele stiri economice

Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici

today13 Oct. 2024
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac

today13 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Curierii de la Sameday, salarii de lux: pleaca acasa si cu 1.000 de euro in buzunar
Companii

Curierii de la Sameday, salarii de lux: pleaca acasa si cu 1.000 de euro in buzunar

today14 Oct. 2024
Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
Banii tai - sectiune de educatie...

Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta

today13 Oct. 2024
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte:
Ultimele stiri economice

O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea

today13 Oct. 2024
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Banii tai - sectiune de educatie...

Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani

today13 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x