Ce bugete au romanii care planuiesc sa-si cumpere o locuinta
piata imobiliaraimobiliarereal estate
Apare un nou sondaj interesant despre piata imobiliara romaneasca, mai exact despre cum arata intentiile de cumparare ale romanilor nostri, in aceasta perioada.
In functie de intervalul de varsta din care fac parte, romanii nostri aloca sume diferite de bani pentru achizitionarea unei locuinte si, evident, au asteptari diferite. In timp ce apartamentele cu doua si trei camere sunt cele mai populare, majoritatea bugetelor nu sar nici ele de 100.000 de euro.
"Asa cum ne arata studiul pe care l-am desfasurat recent, majoritatea respondentilor din generatiile Y (59%) si Z (49%), cu varste de pana la 42 de ani, planuiesc sa faca achizitii imobiliare cu ajutorul unui credit bancar, in timp ce persoanele de peste 43 de ani, din generatia X (55%) si Baby Boomers (82%) prefera sa achite un imobil prin plata cash.
Interesant de observat este procentajul celor care sunt dispusi sa aloce de la 90.000 de euro pana la peste 300.000 de euro pentru o locuinta. In aceasta categorie, care investeste cel mai mult intr-o locuinta, intra 43% din generatia Y (27-42 de ani), 34% din generatia X (43-58 ani), 30% din generatia Z (sub 26 ani) si 25% din generatia Baby Boomers (peste 59 de ani)” a declarat Monica Dudau, Marketing Manager Storia.ro & OLX Imobiliare.
Care este bugetul de achizitie imobiliara in functie de generatie
Intrebati care ar fi bugetul pe care il iau in considerare pentru achizitia locuintei, majoritatea respondentilor din toate cele patru generatii analizate au mentionat pe primul loc un buget de pana la 50.000 de euro, urmat de un buget cuprins intre 51.000 - 70.000 de euro.
Analizand raspunsurile per categorii de varsta, se observa ca cei din generatia Z (sub 26 ani) ar lua in considerare in proportie de 45% un buget de sub 50.000 de euro, 31% se orienteaza catre un buget cuprins intre 51.000 - 70.000 de euro, iar 19% iau in considerare un buget cuprins intre 70.001 de euro si 90.000 de euro.
Respondentii din generatia Y (27-42 de ani) au ales in egala masura varianta unui buget de sub 50.000 de euro (31%), respectiv un buget cuprins intre 51.000 - 70.000 de euro (31%), in timp ce 21% au declarat ca bugetul lor de achizitie ar fi intre 70.001 de euro si 90.000 de euro.
Cei din generatia X (43-58 de ani) au mentionat in proportie de 37% un buget de sub 50.000 de euro. 29% dintre respondentii din aceasta categorie de varsta ar aloca o suma cuprinsa intre 51.000 - 70.000 de euro.
Foto: unsplash.com