Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce greseli comit candidatii atunci cand isi cauta un job?


Ce greseli comit candidatii atunci cand isi cauta un job?
de la 22 Mai. 2018 Exclusiv
Ce greseli comit candidatii atunci cand isi cauta un job?
Tags: interviu de angajarecandidatilocuri de munca

Orice angajator are nevoie de oameni buni, pregatiti, sau macar de tineri cu potential, capabili sa invete rapid cu ce se "mananca" noul lor job. Din pacate insa, acesti tineri, chiar daca au calitatile necesare, sunt adesea greu de identificat si asta deoarece actioneaza GRESIT atunci cand isi cauta un loc de munca.


Exemple de greseli ale candidatilor:

1. Trimit CV-uri la intamplare, catre zeci de firme, in speranta ca o sa "pice" ceva;

2. Nu se ostenesc sa redacteze o scrisoare de intentie, care sa ii ajute sa iasa in evidenta;

3. Trec in CV, cu litere mari, pretentiile salariale pe care le au;

4. Nu fac o minima documentare despre firma unde vor sa se angajeze si se trezesc la interviu ca intreaba: "Dar firma dvs. cu ce se ocupa, mai exact?";

5. Posteaza pe pagina personala de Facebook tot felul de „nazbatii” care le creeaza o imagine proasta in ochii angajatorilor (pagina personala de Facebook este verificata adesea de angajatorii care vor sa stie mai multe despre un candidat).

Pentru toti acesti tineri, iata cateva sfaturi:

Sfatul nr.1: Atentie la prima impresie!
Aspectul joaca un rol vital!


“Doar superficialii nu judeca dupa aparente”, scria Oscar Wilde. Si, intr-adevar, mai ales in cazul intalnirilor scurte, aspectul are o importanta fundamentala, deoarece el este elementul in baza caruia, pe drept sau pe nedrept, suntem judecati.

Impactul vizual este ca un puzzle compus din mai multe piese: imbracamintea, postura, expresia. Totul trebuie ingrijit cu cea mai mare atentie, altfel exista riscul de a pierde ocazii bune din cauza unor detalii. Astfel:

• Igiena personala si aspectul ingrijit sunt imperative categorice;
• Hainele trebuie sa se potriveasca imprejurarilor, se recomanda evitarea excentricitatilor (blugi cu turul la genunchi sau tricou cu un imprimeu deplasat);
• Strangerea de mana trebuie sa fie scurta si precisa, nu moale si inerta;

Sfatul nr. 2: Gandeste-te la nevoile firmei, nu la ale tale!

Henry Ford, celebrul producator de automobile, sustinea ca cel mai bun truc pentru a comunica foarte bine cu cineva este sa vezi lucrurile din punctul lui de vedere. Asadar, ce nevoi are compania la care vrei sa te angajezi? Porneste de aici si identifica modurile in care te poti face util.

Dar, atentie, niciodata nu e cazul sa iti dai peste cap propria personalitate in functie de exigentele situatiei si nici sa iti modelezi propria vointa dupa dorintele altora.

Un exemplu graitor in acest sens este tehnica de recrutare adoptata in urma cu ani de directorul ziarului Washington Post. Acesta le spunea aspirantilor la functia de redactor: “Hitler era, cu siguranta, sever. Sever, dar drept”. Cei care isi exprimau acordul cu acest punct de vedere, doar ca sa ii intre in gratii, erau imediat trimisi la plimbare.

Sfatul nr. 3: Fii foarte atent la ce spune angajatorul!
Proceseaza fiecare frantura de informatie!


“Avem doua urechi si o limba pentru a asculta mai mult decat vorbim”, se spune. Intr-adevar, este foarte important sa iti asculti cu atentie interlocutorul pentru a putea pregati terenul propriei interventii. Ascultandu-l, poti lua cele mai potrivite masuri pentru a fi in armonie cu asteptarile lui.

In plus, este important sa asculti si “cu ochii”, adica sa privesti atent in jurul tau, sa observi acele detalii care iti pot da o idee despre interlocutor si despre mediul din care face parte.

Tocmai de aceea, perioada de asteptare in anticamera, inainte de a intra in biroul angajatorului, nu trebuie vazuta ca o pierdere de vreme, ci ca o oportunitate de a acumula informatii utile privind pur si simplu in jur sau punand cateva intrebari secretarei.


Editorialist Manager.ro
23 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016