Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ce metode legale poti aplica pentru a incepe optimizarea fiscala


Ce metode legale poti aplica pentru a incepe optimizarea fiscala
de la 16 Ian. 2019
Ce metode legale poti aplica pentru a incepe optimizarea fiscala
Tags: bonuri masatichete de masaimpozitare

Ca persoana juridica, simti foarte intens pe umeri, in fiecare luna, povara taxelor si a impozitelor. Din fericire, ai posibilitatea de a le achita la o valoare mai mica, fara sa incalci legea. Iata cum poti avea o afacere mai performanta din punct de vedere fiscal


O mare parte a companiilor din Romania se afla in cautarea unor modalități prin care să plătească impozite mai mici, fara incalce legea. Cat timp sustragerea de la indeplinirea obligatiilor fiscale nu are loc de facto, omisiunea platii unei taxe sau achitarea ei intr-un cuantum mai mic constituie evaziune fiscala doar daca sursa impozabila a fost ascunsa.


Conform principiului impartasit de specialistii in fiscalitate, potrivit caruia orice companie are libertatea de a-si organiza activitatea, ai posibilitatea de a apela la consultanta de specialitate in planificarea si in gestionarea sarcinilor fiscale. Daca apelezi la expertii potriviti, vei putea aplica sfaturile de mai jos fara grija ca vei avea de dat socoteala in fata inspectorilor ANAF.


Initiaza un program de internship


Legea nr.176/2018 a clarificat una dintre cele mai incerte forme de activitate profesioanala care existau pe piata muncii din Romania. Pentru prima data, tinerii care vor sa dobandeasca notiuni teoretice si competente practice pot beneficia de un cadru reglementat si de un venit garantat. Daca remuneratia in valoare de minimum 50% din salariul minim in vigoare este tentanta pentru interni, angajatorii au si ei un motiv bine intemeiat pentru a primi favorabil noua lege.


Organizatiile-gazda care incheie un contract individual de munca cu persoana care a desfasurat programul de internship, in termen de 60 de zile de la finalizarea perioadei, primesc o prima de promovare in valoare de 4.586 lei. Suma se acorda pentru fiecare intern devenit angajat si se achita dupa indeplinirea obligatiei de mentinere a raporturilor de munca pentru o perioada neintrerupta de cel putin 24 de luni.


Completeaza oferta salariala cu tichete de masa


Un salariu bun nu mai este suficient pentru ca angajatul sa vina la serviciu cu nivelul maxim de motivatie, dar orice majorare a remuneratiei se traduce prin mai multe taxe platite catre stat. Acordate conform legii nr.142/1998, tichetele de masa pe care le poti acorda angajatilor sunt cheltuieli care iti aduc deductibilitate de la plata impozitului pe profit.  Mai mult, in calitate de angajator, adoptarea tichetelor de masa este scutita de la plata taxelor sociale salariale si patronale.


Le poti acorda salariatilor tai un numar lunar de tichete de masa egal cu cel al zilelor in care au fost prezenti la serviciu, sub forma de bilete valorice, pe suport de hartie, sau pe suport electronic, sub forma de card. Contravaloarea lor este cuprinsa in venitul brut lunar din salarii, care reprezinta totalitatea veniturilor realizate intr-o luna de angajat. Cota de impozit a tichetelor de masa este de 10%, conform legii nr. 227/2015, la fel ca in cazul salariilor.


Da-le o sansa persoanelor defavorizate


Modificarile aduse in 2018 asupra Legii nr.76/2002, privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, au stabilit noua valoare a primelor oferite de stat firmelor care ofera posturi personelor si care au dificultati de intrare pe piata muncii. Astfel, daca angajezi absolventi ai unor institutii de invatamant, compania ta va beneficia lunar de o suma in cuantum de 2.250 de lei, pe o perioada de 12 luni.


Primesti aceeasi suma si daca angajezi un somer in varsta de 45 de ani, care este parinte unic sau care are varsta intre 16 si 24 de ani si nu este incadrat in nicio forma de invatamant, dar numai pentru o perioada de minimum 18 luni. Somerii care au dreptul de a a solicita pensia anticipata partiala sau pentru limita de varsta iti aduc tot 2.250 de lei lunar, pe toata durata angajarii. Daca inchei un contract de ucenicie, beneficiezi de suma enuntata mai sus, pe intreaga perioada de derulare a contractului.


Apeleaza la o firma de contabilitate

Pentru a avea siguranta ca navighezi sigur prin oceanul reglementarilor fiscale, apeleaza la o firma de specialisti in domeniul contabil. Daca te afli  la inceput de drum si consideri ca poti indeplini aceasta sarcina in regie proprie, vei constata contrariul foarte rapid. Multitudinea de bilanturi, declaratii, foi de varsamant, semnaturi autorizate sau deduceri iti vor incetini ritmul si te vor abate de la obiectul activitatii tale.


Cu experienta si cu resursele unei firme de contabilitate dedicata numai acestei activitati, nu vei avea nevoie sa-ti bati capul cu aspectele financiare si vei salva timp. Mai important, insa, garantia activitatii 100% legale te va scuti de grijile legate de eventuale amenzi sau de penalizari pe care eventuala neatentie ti le-ar putea aduce in mod normal. De asemenea, un consilier juridic iti poate tine afacerea la adapost de decizii regretabile, care sa te coste mai tarziu bani grei.


Cumpara echipament IT si software


Atunci cand vine vorba despre facilitatile asociate profitului reinvestit, scutirea de 16% din valoare, de care vei beneficia la cumpararea de soft, de echipamente informatice sau de instalatii industriale.

Compania ta are obligatia sa repartizele valoarea profitului scutit de impozite in rezerve, iar bunul cumparat prin aceasta metoda trebuie pastrat in utilizare pe o perioada egala cu jumatate din durata de utilizare economica.


Cu toate ca nu avem un cod fiscal pe intelesul tuturor, un ochi ager si o minte limpede pot gasi solutii legale si accesibile, astfel incat profitul unei companii sa aiba mai putin de suferit din cauza taxelor ce trebuie achitate fara exceptie.


Credit foto: Shutterstock




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016