Cele mai importante trenduri pentru spatii de lucru placute de angajati

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cele mai importante trenduri pentru spatii de lucru placute de angajati
Cele mai importante trenduri pentru spatii de lucru placute de angajati
de Redactia Manager la 05 Iul. 2021
imobiliarespatii de birouridesign interiorscaunemobilier

Ultimele luni au dus la schimbari privind forta de munca, la mai multa flexibilitate atat cand vine vorba de angajatori, dar si de angajati. Din acest motiv, flexibilitatea trebuie sa apara in toate aspectele, inclusiv in alegerea modului in care arata biroul.

Ultimii doi ani au schimbat modul in care angajati vad biroul ideal. Daca acum doi ani era important sa ai spatii de relaxare, poate mancare la birou sau un spatiu deschis, in momentul de fata angajatii isi doresc un spatiu care sa semene foarte mult cu cel de acasa, un loc creativ unde sa-si poata desfasura activitatea. Astfel, in schimbarea locurilor de munca se iau in calcul aspecte care pana acum nu erau esentiale, inclusiv modul in care arata biroul sau cat de hibrid este programul.

 

Conform unui studiu Microsoft realizat in aceasta primavara, 73% din angajatii chestionati vor sa aiba acces la optiuni flexibile privind munca de la distanta, 40% din forta de munca globala se gandeste sa-si schimbe locul de munca, iar 46% dintre respondenti vor sa se mute pentru a lucra de la distanta intr-un spatiu mai placut. Aceasta flexibilitate este una istorica si apare poate o singura data pe generatie.

 

Din acest motiv, companiile trebuie sa regandeasca spatiul de lucru. In 2020 una dintre problemele angajatilor a fost faptul ca nu si-au putut amenaja un spatiu corespunzator acasa. Dar acum, odata cu trecerea timpului, intoarcerea lor la birou e inspirata si de ceea ce si-au creat in intimitatea apartamentului lor. Asadar, companiile trebuie sa fie atente la cum aleg tipul de mobilier de birou potrivit pentru angajati.

 

In acest context, cateva trenduri privind mobilierul si scaunele de birou sunt esentiale, mai ales ca petrecem 70 de zile pe an pe un scaun.

Alegeri ergonomice si ajustabile

Cel mai important aspect in alegerea de mobilier de birou trebuie sa fie ergonomia si capacitatea de ajustabilitate. Astfel, un scaun de birou cu putine pozitii si optiuni poate duce la afectiuni ale spatelui pe termen lung si la incapacitatea angajatilor de a-l personaliza in functie de nevoile lor.

 

Oamenii sunt creaturi ale confortului si alegerile angajatorilor in acest context trebuie sa se inspire din dorintele angajatilor. Astfel, scaunele de birou trebuie sa fie confortabile, cu diverse pozitii in care poate sta spatele, dar si create pentru a avea momente de relaxare. Angajatii au nevoie de pauze si uneori vor avea nevoie sa-si dea scaunul pe spate si sa-si intinda picioarele, din acest motiv alegerile trebuie sa se bazeze pe aceste aspecte. Studiile arata ca posturile statice reduc fluxul sangvin si afecteaza angajatii de la birou pe termen lung.

Coloritul divers imbunatateste creativitatea

Biroul cu o singura culoare e un aspect al trecutului. Oamenii au muncit mult de acasa, acolo unde au putut sa aiba confortul apartamentului pe care si l-au amenajat singuri, cu elementele lor personale. Din acest motiv, nici biroul prezentului si viitorului nu mai trebuie sa fie intr-o singura culoare.

 

Astfel, scaunele pot fi printre primele elemente care sa adauge personalizate intr-un setup de mobilier de birou care atrage angajatii inapoi din work from home, printr-un colorit divers, care sa poata fi influentat inclusiv de catre acestia. Sondajele interne realizate de departamentele de HR pot duce la selectarea culorilor scaunelor, pastrand o unitate cromatica. Acest lucru va duce la un spatiu mult mai creativ si interesant in care oamenii sa fie productiv, iar expertii mentioneaza ca acest trend se va pastra in anii care urmeaza.

Scaunele trebuie sa respire

O alta modalitate simpla prin care angajatorii pot imbunatati calitatea muncii e alegerea unui mobilier de birou care sa respire. In cazul scaunelor de birou, e important ca acestea sa fie realizate din materiale textile de calitate, rezistente, dar care sa poata respira. Chiar daca scaunele din piele pot fi, de exemplu, mai elegante, ele nu asigura pe termen lung calitatea sezutului timp de cateva ore.

Spatii functionale in birou

Un alt trend al birourilor in 2021 si in anii care urmeaza este crearea de spatii functionale pentru angajati care sa imite sau sa le ofere confortul de acasa. Fie ca vorbim de un spatiu corespunzator unde acestia pot manca sau in care se pot relaxa. De asemenea, pe cat posibil, diversitatea spatiilor este esentiala.

 

De exemplu, o metoda folosita in cadrul birourilor companiilor din Statele Unite este mixul hibrid de spatiu personal de lucru, unde biroul si scaunul sunt individuale, cu cele comune. Astfel, un angajat poate sa se ridice de la biroul sau si sa aleaga un spatiu comun de lucru, o masa unde sa lucreze alaturi de colegii sai, pe alte scaune decat cele de la birou si cu un mobilier de birou adaptat. Acest lucru imbunatateste creativitatea si diversitatea.

 

Un trend important in randul companiilor e crearea unui spatiu de lucru mai verde. In termenii de specialitate, arhitectii se uita cat mai mult inspre biofilie, adica introducerea de elemente verzi in cadrul birourilor, fie ca e vorba de plante pe birou, pe pereti sau spatii de separatie realizate din pereti verzi. Acest lucru trece de ideea simpla de mobilier de birou intr-o zona de functionalitate confortabila.

Sustenabilitate

Un alt element esential in 2021 este sustenabilitatea. Investitorii nu mai analizeaza doar performantele financiare ale companiilor, ci si acei indicatori non-financiari care pot insemna performantele in privinta protectiei mediului, sustenabilitatea, implicarea sociala sau guvernanta corporativa. 98% din investitorii institutionali evalueaza deja aceste aspecte.

 

Din acest motiv, orice companie care doreste sa creasca sanatos in momentul de fata trebuie sa ia in calcul aceste aspecte care implica si alegeri sustenabile cand vine vorba de organizarea biroului sau tipul de mobilier de birou folosit. Astfel, alegerile cat mai ecologice, din lemn refolosit si inclusiv investitii in reciclarea sau donarea mobilierului vechi vor duce la o performanta non-financiara mult mai buna a unei firme.

 

Nu in ultimul rand, angajatii tineri, din Generation Z sau Generation Y, iau in calcul aspectele de sustenabilitate ale companiei mult mai mult ca generatiile anterioare. Pentru ei conteaza programele de CSR cu scop, dar si alegerile de zi cu zi.

 

Sursa Foto: Shutterstock 

Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Bani pentru someri. Ce stimulente financiare ofera Legea nr. 76/2002 pentru somerii care reusesc sa se angajeze
Companii

Bani pentru someri. Ce stimulente financiare ofera Legea nr. 76/2002 pentru somerii care reusesc sa se angajeze

Exista riscul ca o persoana inregistrata ca somer sa fie multumita cu indemnizatia de somaj pe care o primeste si sa nu isi mai caute de lucru. E o situatie pe care legiuitorul incearca sa o evite...
today04 Iul. 2022
Recesiunea economiei mondiale, tot mai probabila: traim vremuri demne de a fi studiate in cartile de economie ale generatiilor viitoare
Economie

Recesiunea economiei mondiale, tot mai probabila: traim vremuri demne de a fi studiate in cartile de economie ale generatiilor viitoare

O recesiune mondiala este din ce in ce mai probabila, analistii estimand ca aceasta va sosi in 2023, desi Statele Unite ar putea fi deja intr-o recesiune tehnica. SUA au avut deja o scadere a...
today04 Iul. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cate tipuri de relee exista si la ce se foloseste fiecare?
Life Style

Cate tipuri de relee exista si la ce se foloseste fiecare?

today04 Iul. 2022
Cadoul otravit de la Guvern, pentru Constructii: banii muncitorilor, in pericol
Ultimele stiri economice

Cadoul otravit de la Guvern, pentru Constructii: banii muncitorilor, in pericol

today04 Iul. 2022
Top 10 cele mai bine platite profesii din lume: lista meseriilor de viitor
Economie

Top 10 cele mai bine platite profesii din lume: lista meseriilor de viitor

today04 Iul. 2022
Cati bani trebuie sa ai, ca sa fii considerat un om bogat
Banii tai - sectiune de educatie...

Cati bani trebuie sa ai, ca sa fii considerat un om bogat

today04 Iul. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x