Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
interviu de angajareangajare la multinationalajoburi la multinationale
Multi romani tind catre un job remote pentru o mare firma precum Amazon sau Google, ori in cadrul uneia dintre numeroasele multinationale care si-au facut loc pe piata autohtona de business, dar putini ajung sa se vada si angajati, iar cea mai mare piedica o reprezina interviul de angajare. Se pare ca in multe situatii angajatii sunt blocati de intrebarile care le sunt adresate, pe care le considera cu totul surprinzatoare. Dupa o cercetare in randul catorva candidati pentru astfel de posturi, am intocmit o lista cu unele dintre cele mai surprinzatoare intrebari la care au fost nevoiti sa raspunda in fata recrutorului. S-ar putea sa iti fie de folos, deoarece vom analiza si care ar fi sugestiile ideale de raspuns, asa ca daca si pe tine te intereseaza un job la o mare companie, arunca o privire aici.
Intrebarea numarul 1: Cate bile de ping-pong incap intr-un avion Boeing 747?
Acest tip de intrebare bizara, adresata adesea in interviuri la Google sau Amazon, nu are un raspuns evident. Nu te intreaba pentru a verifica daca ai cunostinte tehnice despre dimensiunea unui avion sau a unei mingi de ping-pong, ci pentru a vedea cum abordezi o problema necunoscuta si daca poti gandi logic si structurat. Intervievatorii cauta candidati care pot descompune probleme complexe in pasi simpli, mai degraba decat un raspuns corect.
Intrebarea numarul 2: De ce ai un spatiu gol in CV-ul tau?
Aceasta intrebare este frecventa in multe interviuri, dar marile companii multinationale o folosesc pentru a explora cum gestionezi provocarile personale sau perioadele de tranzitie din viata ta profesionala. Ce o face dificila? Faptul ca trebuie sa fii onest, dar totodata sa arati ca timpul respectiv a fost bine utilizat, chiar daca nu ai avut un job. Poate ai calatorit, te-ai specializat intr-un curs online sau ai dezvoltat un proiect personal. Raspunsul tau trebuie sa arate crestere, nu stagnare.
Intrebarea numarul 3: Spune-mi despre cel mai mare esec al tau si cum l-ai gestionat
Cand companiile mari, precum Facebook sau Tesla, iti pun o astfel de intrebare, ele cauta mai mult decat simpla descriere a unui esec. Vor sa vada cum inveti din greseli si, mai ales, daca iti poti asuma responsabilitatea. Este o intrebare provocatoare, deoarece oamenii tind sa evite discutarea esecurilor. Insa secretul este sa arati cum acel esec te-a ajutat sa devii mai bun si mai pregatit pentru provocarile viitoare.
Intrebarea numarul 4: Cum ai rezolva problema unui client nemultumit intr-o situatie de criza?
Companiile precum Amazon, care pun accent pe satisfactia clientilor, folosesc intrebari ca aceasta pentru a testa abilitatile tale de gestionare a conflictelor si relationarea cu clientii. Provocarea consta in faptul ca trebuie sa arati nu doar empatie, dar si rapiditate si eficienta in rezolvarea problemei. Aici conteaza nu doar solutia ta, ci si atitudinea calma si orientata spre client.
Intrebarea numarul 5: Cum te-ai descrie intr-un singur cuvant?
Aceasta intrebare simpla, adresata de companii precum Apple sau Microsoft, pare usoara, dar de fapt este un adevarat test al constiintei de sine. Ce alegi sa spui despre tine poate dezvalui multe lucruri subtile despre personalitatea ta si valorile tale. In plus, iti testeaza si capacitatea de sinteza: poti sa iti descrii toata complexitatea personala intr-un singur cuvant relevant?
Intrebarea numarul 6: Daca ai putea avea orice super-putere, care ar fi si de ce?
Marile companii de tehnologie precum Facebook sau Airbnb adora sa puna aceasta intrebare aparent jucausa. Este un test al creativitatii si gandirii neconventionale. Alegerea unei super-puteri nu inseamna doar fantezie, ci poate dezvalui si cum vezi lumea, cum rezolvi probleme sau ce fel de lider ai putea deveni. Raspunsul tau trebuie sa fie original si, in acelasi timp, sa demonstreze cum te poate ajuta acea „super-putere” sa excelezi in cariera.
Intrebarea numarul 7: Cine este competitorul nostru principal si de ce?
Intrebata frecvent la companii precum Google sau Coca-Cola, aceasta intrebare testeaza nivelul de cunoastere al pietei si modul in care intelegi dinamica industriei respective. Este o intrebare dificila, deoarece trebuie sa arati nu doar ca intelegi compania pentru care aplici, ci si ca esti capabil sa analizezi concurenta intr-un mod strategic. Un raspuns superficial poate semnala ca nu esti bine pregatit pentru rol.
Intrebarea numarul 8: Povesteste-mi despre o situatie cand ai luat o decizie dificila fara toate informatiile necesare
Aceasta este o intrebare clasica pentru companii precum Deloitte sau McKinsey, care vor sa vada cum te descurci in situatii incerte. Deciziile fara toate datele la dispozitie sunt frecvente in medii corporative rapide. Provocarea aici este sa arati cum ai folosit judecata ta, resursele disponibile si experienta pentru a lua cea mai buna decizie posibila, chiar si in conditii de ambiguitate.
Intrebarea numarul 9: Cum arata o zi obisnuita in viata ta?
Apple, Google si alte companii multinationale sunt interesate de rutina zilnica a candidatilor, deoarece acest lucru poate oferi indicii despre disciplina, organizare si productivitate. Provocarea consta in faptul ca trebuie sa arati echilibru intre munca si viata personala, dar si ca ai o abordare metodica pentru a-ti gestiona timpul si resursele.
Intrebarea numarul 10: Unde te vezi peste 5 ani?
Multe dintre aceste intrebari par abstracte sau provocatoare la nivel personal, iar asta este intentionat. Ele forteaza candidatii sa iasa din zona de confort si sa gandeasca critic, rapid si creativ. De asemenea, vor sa vada autenticitatea si modul in care candidatul poate improviza atunci cand nu exista un raspuns corect sau gresit. La companiile mari, interviurile nu sunt doar despre evaluarea competentelor tehnice, ci si despre caracter, mentalitate si adaptabilitate.
Asadar, iata ca pentru a reusi la un interviu intr-o multinationala, trebuie sa te pregatesti nu doar pe partea tehnica, dar si sa exersezi gandirea creativa si sa iti dezvolti abilitatile de problem-solving. Aceste intrebari provocatoare nu sunt menite sa te blocheze, ci sa arate cat de capabil esti sa abordezi provocarile intr-un mod inovator si strategic, desi multi angajati se impotmolesc in aceasta etapa, desi sunt buni profesionisti. E important sa nu te bazezi doar pe cunostintele tale legate de responsabilitatile profesionale si sa fii constient ca firmele mari cauta mai mult decat un om care sa stie sa-si faca treaba, ci unul care are si ordine in viata, in gandire si este capabil la adaptare continua.
Sursa foto: freepik.com