Comertul online se bucura de un succes din ce in ce mai mare in ultimii ani, tot mai multi oameni alegand magazinele virtuale in detrimentul celor fizice. Magazinele online aveau succes si inainte de 2020, insa pandemia de coronavirus a schimbat complet aceasta industrie. Astazi, este aproape imposibil sa ai succes daca produsele pe care tu le vinzi nu pot fi comandate si in online.
Sa iti deschizi un magazin online ar putea sa iti para o provocare prea mare pentru tine, insa lucrurile nu sunt chiar atat de complicate. Mai ales daca stii ce ai de facut, pas cu pas. Tocmai din acest motiv vrem sa iti aratam in randurile urmatoare ce trebuie sa faci pentru a iti deschide si tu un magazin online!
In primul si primul rand, trebuie sa stii ce vrei sa faci de fapt. Astfel, ai nevoie intr-o prima faza de un plan de afaceri solid pentru magazinul online pe care il vei deschide. Incepe cu un research facut ca la carte cu privire la urmatoarele aspecte: cifrele de vanzari si previziunile pentru comertul online in nisa in care activezi, cine sunt clientii, care este cadrul legal de care ai nevoie pentru afacerea ta si asa mai departe.
Cel mai probabil, vei avea nevoie de un SRL pentru a porni la treaba. Nu ai de ce sa iti faci griji, firma se infiinteaza usor si nu ai nevoie decat de un capital minim de 200 de lei. De asemenea, poti sa incluzi cate coduri CAEN vrei, iar numarul de angajati poate fi nelimitat. Potrivit Sameday, pentru a activa in acest domeniu, ai nevoie sa incluzi obligatoriu codul CAEN 4791 - comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet.
Asa cum spuneam si mai devreme, ca sa incepi un asemenea proiect trebuie sa ai o idee despre produsele pe care urmeaza sa le vinzi si despre clientii carora te vei adresa. Ai nevoie de un profil al cumparatorului, trebuie sa stii de la bun inceput cui vei vinde si ce nevoi au acei clienti. De asemenea, nu uita sa arunci o privire atenta si asupra competitorilor tai!
Pentru realizarea magazinului online poti opta pentru o platforma open source precum Magento, WooCommerce, Prestashop sau OpenCart. Trebuie doar sa descarci codul sursa si apoi sa il personalizezi. Vei avea un control complet asupra magazinului, insa trebuie sa tii cont de faptul ca vei avea si niste costuri initiale ceva mai ridicate. In plus, magazinul va necesita o mentenanta continua din partea ta.
Daca iti doresti ceva mai simplu, iti poti indrepta atentia catre o platforma comerciala precum Shopify, Shopmania sau Wix. Magazinul este gata facut, iar costurile initiale sunt extrem de mici. In schimb, exista si unele dezavantaje: nu vei avea un control asupra codului sursa si vei fi destul de limitat in ceea ce priveste personalizarea magazinului tau.
Vrem sau nu sa recunoastem, promovarea reprezinta un pilon esential in construirea si dezvoltarea unui magazin online de succes. Indiferent de cat de buna este oferta sau cat de usor de utilizat este site-ul, fara o strategie eficienta de promovare, este greu sa atragi atentia si sa transformi vizitatorii in clienti fideli. Prin intermediul campaniilor publicitare, optimizarii SEO, participarii la evenimente online si offline si colaborarii cu influenceri, poti creste vizibilitatea magazinului tau si atrage un numar mai mare de vizitatori.
Promovarea te ajuta sa atragi vizitatori care sunt interesati de produsele sau serviciile pe care le oferi. Prin intermediul unor strategii bine gandite de targeting si segmentare a publicului, poti ajunge la potentiali clienti care au o mare probabilitate sa cumpere in mod real de la tine. De asemenea, o promovare eficienta poate conduce la cresterea vanzarilor si a profitului. Campaniile de reducere de preturi, promotiile speciale si ofertele exclusive pot motiva clientii sa faca achizitii sau sa revina pentru mai multe cumparaturi.
Citeste si: Cum inveti sa completezi si sa depui singur acasa Declaratia unica 2024 la ANAF
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Sfatul unui consultant financiar: cand luati un credit, puneti raul inainte. Veti putea sustine rata peste 15 ani daca va imbolnaviti?
Ce isi doresc angajatii romani de la cariera, dupa 45 de ani. Date surprizatoare de pe piata muncii
Harta antreprenoriatului romanesc: cum s-au dezvoltat firmele noastre in ultimii 15 ani?
Partenerii nostri
Desfiintarea unor locuri de munca. Procedura si documentatie, explicate de specialisti
Cadouri in bani sau tichete CADOU cu ocazia Craciunului - PROCEDURA
Facilitati fiscale reglementate de O.U.G. nr. 107/2024 (anulare accesorii si debite principale)
Untold SRL, amendata cu 15.000 EURO pentru nerespectarea GDPR: ce au descoperit autoritatile
Desfiintarea locului de munca: ce probleme pot aparea. MODEL decizie concediere
Top 15 greseli in Telemunca pentru care angajatorii pot fi amendati: studii de caz