O afacere, oricat ar fi ea de mica, are nevoie sa fie cunoscuta. Iar aceasta necesitate este valabila pentru orice activitate, indiferent de domeniu. Asta inseamna ca trebuie gasita o cale pentru cea mai buna promovare afacere. Sunt numeroase caile in aceasta directie si este foarte bine daca vei lasa oameni care se pricep sa faca acest lucru. Dar asta nu este tot.
Din momentul in care afacerea a devenit cunoscuta, cei mai multi fac greseala de a opri investitiile in promovare. Dar pentru ca afacerea sa prospere trebuie sa ramai in atentia publica. A te face cunoscut este un proces continuu. Doar intensitatea lui poate sa varieze, dar nu trebuie sa se opreasca niciodata. A inceta promovarea este ca si cum ai taia canalele de comunicare catre publicul care te intereseaza, indiferent ca repari masini, ai o frizerie sau vinzi bere artizanala ori prajituri de casa. Si inca ceva: promovarea trebuie mereu sa vizeze publicul tinta, niciodata concurenta!
O afacere este ca un copil. Stiu, suna banal, dar asta este cea mai buna imagine pe care trebuie sa o ai despre business-ul tau. Nu poti cere unui bebelus de trei luni sa cante la pian o sonata de Mozart. Exact asa si afacerea. Nu spera un profit de pe urma caruia sa iti permiti o casa la Nisa. Cel mai bine este sa te ocupi ca afacerea sa reziste, fara sa te gandesti in principal la profit, pentru ca, daca o vei creste cu atentia de care are nevoie si un copil, sigur va veni momentul in care efortul va fi rasplatit si iti va aduce si profitul pe care il meriti.
Unii spun ca in primul an afacerea trebuie doar sa reziste, dar si ca o afacere de succes aduce cu adevarat profit abia dupa primii doi ani.
Viata unui om de afaceri trebuie sa curga dupa un program organizat la minut. Iar organizarea inseamna planificare. Nu te opri din a face planuri pentru ziua in curs, pentru maine si pentru ce vei face saptamana viitoare. In felul acesta o sa poti sa iti „impingi” afacerea inainte.
Nimic nu trebuie sa fie la voia intamplarii si nimic nu trebuie sa te ia prin surprindere. Planificarea inseamna, in plus, si punctualitate, iar intr-o afacere, indiferent care este obiectul de activitate sau dimensiunea ei, punctualitatea – fata de clienti, angajati, parteneri, colaboratori, furnizori si asa mai departe – este cel mai important semnal si cea mai sincera autopromovare pe care ti-o poti face. Un om punctual este un om corect.
Pare foarte tentant sa mergi pe un drum deschis de interesele de moment ale unui politician. Unele afaceri pot merge asa, si este clar ca le poate merge bine, dar daca alegi sa faci asta trebuie sa-ti asumi si riscurile care vin la pachet cu o eventuala sustinere politica.
Cea mai corecta atitudine este echidistanta. Este calea care iti ofera cea mai multa libertate, care te fereste de complicatii, iar acestea pot fi uneori mai mult decat paguboase pentru business-ul tau.
Este o masura foarte inteleapta. Uneori lucrurile sunt foarte diferite in realitate de ceea ce par atunci cand sunt privite cu ochii unui nespecialist. De la tot ce inseamna taxe si impozite, la strategia de marketing, de la legislatie, la abilitatea de a gasi locul tau in piata, totul se poate invata, iar un antreprenor care creste o afacere de succes trebuie sa stie toate aceste detalii.
Nu trebuie sa faci efectiv tot ceea ce presupune activitatea intr-o firma, dar trebuie sa le stii pe toate foarte bine, pentru ca altfel nu ai cum sa ceri totul de la angajatii tai.
Nimic din ceea ce se petrece in domeniul tau de activitate nu trebuie sa fie necunoscut pentru tine. Si asta este o conditie esentiala pentru toti, nu doar pentru afacerile care au ajuns in varf. Informatia inseamna putere, iar un om de afaceri informat este un om prevenit si stie care este tendinta si incotro merg lucrurile.
A fi informat inseamna ca esti la curent, pe de o parte, cu ceea ce fac altii, iar pe de alta, cu trendul din economie, cu modificarile legislatiei, cu avantajele pe care unele prevederi, ce actioneaza pe perioade limitate de timp, ti le pot aduce.
Nu omite sa te inspiri din retetele de succes ale altora, chiar daca ceea ce au facut ei nu se potriveste cu ceea ce faci tu, pentru ca evolutia altora iti poate da idei pentru propria ta afacere.
Succesul ii ajuta pe cei curajosi, asa spune un dicton latin. De fapt, succesul ii ajuta pe cei perseverenti, pe cei echilibrati, pe cei prevazatori si calculati. Abia dupa aceea vine randul celor curajosi!
Ultimele NOUTATI
ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Ce le oferiti angajatilor de Paste: cadouri sau prime? Diferentierea e importanta pentru Fisc!
Venituri valorificate prin noua lege a PENSIILOR - Atentie la adeverinta de vechime!
Impozitul minim pe cifra de afaceri: studiu de caz privind modul de calcul pentru IMCA
SAGA: ce pasi trebuie sa urmati pentru generare si transmitere e-Facturi
Venituri din activitati de infrumusetare: GHID ANAF privind obligatiile declarative si de plata