Cum iti dai corect DEMISIA, astfel incat sa nu iti pui in pericol CARIERA PE VIITOR
cum iti dai demisiademisie
Parasirea locului de munca din propria initiativa reprezinta un moment care ar trebui abordat cu mult tact. O miscare gresita iti poate periclita cariera pe viitor, atrag atentia expertii in resurse umane. Prin urmare, e important sa stii cum sa iti dai demisia, pentru a incheia amiabil legatura cu vechea ta companie si pentru a avea toate sansele sa pornesti "cu dreptul" pe noua cale aleasa.
Atunci cand ai decis sa demisionezi, exista o serie de "reguli nescrise de business" de care trebuie sa tii cont, spun expertii HR.
Iata cum sa iti dai demisia, astfel incat sa nu iti pui in pericol cariera pe viitor si sa ai constiinta impacata:
1. Transmite informatia ierarhic. Evita sa dai vestea intai colegilor
Poate ca esti de mult timp in companie si ai legat prietenii puternice cu anumiti colegi, insa trebuie sa departajezi latura personala de cea profesionala si, din respect pentru companie si pentru sefii tai, acestia trebuie sa fie primii care afla de decizia ta.
Evita sa raspandesti zvonul intai in birou, printre colegi.
2. Cum o spui?
In primul rand, fa tot posibilul ca aceasta discutie sa se poarte fata in fata, nu prin telefon. In cel mai rau caz, tinand cont de actuala situatie epidemiologica, poti opta pentru o conferinta video.
Referitor la ceea ce urmeaza sa spui, expertii HR au o recomandare simpla. Acestia propun sa iti incepi discursul astfel: "Vreau sa va anunt ca am decis sa preiau o noua functie si demisionez din functia mea din prezent, din cadrul companiei dvs."
Daca seful pare surprins de cele auzite, poti continua cu: "Sunt foarte recunoscator pentru tot ceea ce ati facut pentru mine si sper sa intelegeti ca fac asta pentru a avansa in cariera, este o oportunitate de a-mi dezvolta abilitatile, de a-mi valorifica abilitatile sau de a afla mai multe despre ... ".
3. Anunta din timp
Angajatorii tai au planuri de business, proiecte in care se antreneaza si calendare bine stabilite pe termen scurt, mediu si lung.
Este o dovada de respect fata de propria persoana, dar si fara de cei care ti-au oferit sansa de a lucra si de a invata mai multe, sa-ti anunti din timp intentia de a pleca.
Furnizeaza o data exacta de la care vei pleca din cadrul companiei si incearca sa fii tolerant si sa gasesti un numitor comun cu angajatorul tau, daca mai are nevoie de tine o anumita perioada de timp. Poate gasesti o solutie care sa iti permita sa lasi lucrurile in ordine in urma ta, fara sa te afecteze in preluarea noii slujbe.
4. Fa-ti treaba bine, pana in ultima zi
Din nou, calitatea de om si de angajat se vede in astfel de momente. Chiar daca stii ca vei dobandi o slujba sau o functie mai bine platita, in alta parte, e obligatia ta profesionala si morala sa iti faci treaba la fel de bine ca pana acum, pana in ultima zi prevazuta de contract.
5. Nu te imbolnavi subit, in perioada preavizului
E o practica des intalnita printre angajatii romani de a lipsi de la munca, in perioada de preaviz, pe motive medicale. Exista posibilitatea ca acest lucru chiar sa se intample, dar sa fim seriosi ... probabilitatea tinde spre zero.
6. In cele din urma, multumeste-i echipei si ramai in legaturi bune
Oricare ar fi motivele pentru care ai ajuns in biroul managerului pentru a-ti prezenta demisia, pentru o anumita perioada de timp, acesti oameni ti-au fost sefi, colegi, alaturi de care ai petrecut ore in sir zilnic, impartasind bucurii sau consolandu-va la esecuri.
Ati avut sansa sa invatati, sa cresteti si sa evoluati impreuna, ai avut sansa de a munci, de a castiga, iar la succesul tau din prezent stau si acesti oameni pe care ii lasi in spate. Pentru toate acestea, strangeti-va mana si ramaneti in relatii bune.