Asa ca, iata cum poti sa cresti productivitatea magazinului tau si sa folosesti din plin resursele pe care le ai la indemana:
Creeaza liste cu tot ce e de facut
Pe cat poate sa para de usor acest lucru, pe atat de dificil poate fi sa reusesti sa respecti un plan stabilit anterior. In calitate de manager, este esential sa planifici si sa ai liste cu tot ce trebuie facut in magazin, pentru fiecare departament in parte. In acest fel, iti va fi mai usor sa tii pasul cu activitatile de zi cu zi si sa duci la bun sfarsit orice plan.
Listele pot fi simple sau cat de complexe este necesar si pot cuprinde procedurile care trebuie efectuate la deschiderea si inchiderea magazinului, taskuri ce trebuie efectuate la un anumit interval de timp, precum organizarea periodica a rafturilor sau supervizarea angajatilor. De asemenea, este util ca fiecare angajat sa intocmeasca o astfel de lista.
Foloseste tooluri automate
Automatizarea reprezinta un mare avantaj pentru orice tip de business, iar domeniul retail nu face exceptie. Unul dintre dispozitivele care te pot ajuta sa simplifici si sa eficientizezi activitatea magazinului este un program de facturare, dotat cu sistem de centralizare a facturilor intr-un singur loc, foarte util in cazul magazinelor cu mai multe puncte de lucru.
La programul de facturare poate fi conectata si casa de marcat, care poate face fata unui numar ridicat de bonuri zilnice, fiind dotata cu jurnal si semnatura electronice. Cu ajutorul unui sistem bine pus la punct, poti tine mai usor evidenta inventarului, a vanzarilor si poti genera rapoarte zilnice.
Mentine angajatii motivati
Orice afacere functioneaza eficient cu ajutor angajatilor bine pregatiti si care sunt motivati sa duca la bun sfarsit taskurile zilnice. Asigura-te ca fiecare angajat este instruit, cunoaste foarte bine produsul sau produsele pe care le vinde, dar si ca le oferi training in mod regulat pentru a-si face treaba din ce in ce mai bine.
De asemenea, nu trebuie sa uiti nici de beneficiile extrasalariale pe care le poti oferi pentru a-i mentine motivati. Poate fi vorba de stimulente procentuale din vanzari, carduri cadou sau abonamente la sala. Mai poti organiza si concursuri cu premii, prin care sa ii motivezi sa isi atinga sau chiar sa isi depaseasca targetul de vanzari stabilit.
Atrage atentia clientilor
Pentru a creste vanzarile este important sa stii cum sa anticipezi nevoie clientilor si sa le oferi produsele necesare, astfel incat sa ai siguranta ca vor deveni clienti fideli. E necesar ca, inainte de toate, sa ai angajati bine instruiti, care stiu cum sa comunice cu clientii.
Totodata, asigura-te ca atmosfera din magazin este primitoare si ca produsele sunt la vedere si usor de gasit. Cu alte cuvinte, magazinul trebuie organizat intr-un mod intuitiv si ar trebui sa aiba zone unde clientii pot sta jos si se pot odihni, in timp ce fac cumparaturile.
Administrarea unei afaceri de retail poate fi destul de dificila, dar, daca stii cum sa te organizezi si folosesti solutii eficiente, rezultatele sunt pe masura.
Ultimele NOUTATI
Bancile din Romania intorc banii cu lopata: profituri colosale pentru bancheri
Dezamagire pentru clientii ING Bank? Mesajul de la banca pentru toti clientii, ce nu mai poti face
1 Mai in Romania comunista: Ceausescu scotea oamenii la parade, astazi iesim la mici si bere, live pe Tiktok
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
5 sfaturi pentru gestionarea eficienta a unei afaceri
OBLIGATII de retinere din salariu ce revin angajatorului
Zile LIBERE platite pentru evenimente deosebite - procedura de acordare
Declaratia 101 si Impozitul pe Profit: Aspecte care necesita o atentie sporita!
Numerarul din casierie: care sunt amenzile pentru depasirea plafonului de 50.000 lei
Formularul 100: Cum se declara Impozitul Minim pe Cifra de Afaceri (IMCA) pentru trimestrul I
Invoirea la locul de munca: clarificari privind pontajul si plata salariului
Zile libere platite pentru evenimente deosebite: cum si pentru ce situatii se acorda
Te-ar putea interesa si