Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum vrea MFP sa simplifice si sa eficientizeze achizitiile publice


Cum vrea MFP sa simplifice si sa eficientizeze achizitiile publice
de la 18 Apr. 2018
Cum vrea MFP sa simplifice si sa eficientizeze achizitiile publice
Tags: achizitii publicelege achizitii publiceministerul finanteloragentie achizitii publice

Ministerul Finantelor Publice prin Agentia Nationala pentru Achizitii Publice pune in dezbatere publica pachetul de simplificare a legilor privind achizitiile publice, precum si doua proiecte de acte normative de infiintare a Unitatii de Achizitii Centralizate.


Cele doua pachete legislative cuprind patru proiecte de acte normative:
 
1. Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea si completarea unor acte normative cu impact in domeniul achizitiilor publice;
 
2. Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National pentru Achizitii Centralizate ca unitate de achizitii centralizate;
 
3. Hotararea de Guvern privind modificarea si completarea normelor metodologice de aplicare a unor acte normative cu impact in domeniul achizitiilor publice;
 
4. Hotararea de Guvern privind normele de aplicare a Ordonantei privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National pentru Achizitii Centralizate.
Principalele modificari de simplificare a legislatiei din domeniu vizeaza remedierea urmatoarelor probleme sistemice identificate ca urmare a monitorizarii sistemului national de achizitii publice:
 
- intarzieri provocate de observatorii ex-ante in evaluarea ofertelor si in desemnarea castigatorilor;
 
- numarul foarte mare de contestatii;
 
- lipsa consistentei si a trasabilitatii deciziilor Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC);
 
- suprareglementarea sub pragurile valorice obligatorii din directivele europene;
 
- opiniile diferite emise de diversele entitati ale sistemului;

- blocajele administrative generate de legislatia conexa;

- alocarea neunitara de resurse.
 
Proiectele de acte normative de infiintare a Unitatii de Achizitii Centralizate la nivelul administratiei centrale au fost elaborate in colaborare cu expertii Bancii Europene de Investitii in baza acordului de asistenta tehnica semnat cu autoritatile romane in 2016.
 
Modificarile legislative propuse au fost agreate cu reprezentantii Comisiei Europene, care si-au exprimat sprijinul pentru implementarea si simplificarea directivelor europene.
 

Obiectivul principal pentru acest an al autoritatilor romane este centralizarea achizitiilor publice din administratia publica centrala si simplificarea legislatiei in domeniu.
 
MFP si ANAP ii invita pe toti cei interesati sa formuleze amendamente la textele actelor normative supuse consultarii publice, in spiritul principiului transparentei si pornind de la premisa ca dialogul cu toate partile interesate reprezinta una dintre cele mai bune metode de a ajunge la reglementari eficiente, la adresa transparenta.decizionala@anap.gov.ro.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016