Termenii mai potriviti ar fi, de fapt, preturi "corecte", respectiv "inselatoare", avand in vedere ca serviciile SEO considerate "scumpe" presupun eforturi considerabile pentru a atinge rezultatele dorite, iar celelalte promit marea cu sarea si pot ajunge chiar sa dauneze pozitiilor in Google.
Un lucru este cert: daca iti doresti servicii SEO de calitate, va trebui sa platesti pentru ele. Si nu pentru ca agentiile de marketing online care le ofera ar dori cu orice pret sa iti ia banii, ci pentru ca aceasta activitate a devenit atat de complexa in ultima perioada incat necesita eforturi uriase pentru a fi acoperita in totalitate.
Daca ai avut curiozitatea sa cauti tarifele practicate pentru servicii SEO, cu siguranta ai observat discrepante uriase. Pe de o parte, agentiile profesioniste inteleg profunzimea acestei activitati si o evalueaza pe masura, iar, pe de alta parte, freelancerii sau asa-zisii "experti SEO" autointitulati cer preturi mici pentru ca nici macar nu au de gand sa ofere vreun rezultat palpabil.
Pe langa pret, cel mai simplu mod de a face diferenta intre servicii SEO profesioniste, respectiv de slaba calitate este sa ii intrebi pe furnizorii lor in cat timp poti ajunge "pe locul 1" in Google. Agentiile de marketing online cu experienta nu iti vor promite niciodata prima pozitie, ci doar o crestere constanta pe termen lung, stiind cat de multi factori intervin in ierarhizare si faptul ca nu exista nicio garantie. Pe de alta parte, "profesionistii SEO" te vor asigura, evident fara nicio baza solida, ca in maximum o luna esti pe prima pozitie.
Daca ai auzit pana acum de "servicii SEO", insa nu ai o experienta prea mare in domeniu, cel mai probabil crezi ca acestea se refera doar la folosirea cuvintelor cheie, optimizarea continutului on page (meta tag-uri, heading-uri etc.) si crearea de backlink-uri. In prezent, insa, acest domeniu acopera o plaja mult mai larga de actiuni, de la realizarea unui audit complet si eliminarea manuala a tuturor link-urilor considerate "toxice".
Sa le luam pe rand: atunci cand iti cumperi o masina la mana a doua (asa cum sunt si site-urile in momentul in care sunt preluate de o agentie SEO, cu exceptia cazului in care proiectul este unul nou, luat de la zero), primul lucru pe care il faci este sa observi ce nu functioneaza si sa incerci sa repari. Tot la fel, serviciile SEO presupun, in primul rand, un audit care sa releve toate link-urile care trimit catre site-ul tau si care dintre acestea sunt "toxice".
Desi exista numeroase tool-uri si programe de auditare, singura varianta 100% sigura este ca aceasta etapa esentiala a serviciilor SEO sa fie facuta manual, de cineva care intelege foarte bine procesul. Unele agentii de marketing online pot cere sute sau chiar mii de euro pentru un audit al intregului site.
In al doilea rand, chiar daca Google le permite administratorilor de site-uri sa foloseasca functia "disavow", pentru a transmite ca nu detin controlul asupra unor link-uri potential "toxice" catre site-ul lor, tot varianta manuala este de preferat. Cu alte cuvinte, "disavow" este vazuta de cel mai mare motor de cautare drept o ultima solutie, in cazul in care eliminarea manuala a link-urilor nu a functionat.
In aceste conditii, serviciile SEO de eliminare a link-urilor "toxice" presupun o munca aproape titanica, de contactare a fiecarui site care include un astfel de link si de inregistrare a unei cereri pentru eliminarea acestuia. Este de la sine inteles ca o astfel de activitate, care consuma foarte mult timp, trebuie remunerata pe masura.
Furnizorii de servicii SEO nepriceputi, la fel de daunatori precum cei rau intentionati
Pe de alta parte, daca contractezi servicii SEO de la o firma cu reputatie indoielnica sau de la anumiti freelanceri ori "pseudo-experti", iar acestia folosesc tehnici care pot fi catalogate drept "black hat SEO", site-ul tau poate ajunge sa fie complet eliminat din Google. Acest lucru nu numai ca iti va ruina brandul, insa este si extrem de greu de reparat. Varianta ceva mai "blanda" este cea a penalitatilor, insa si in acest caz vanzarile tale vor avea de suferit, cel putin pe termen scurt.
In fine, mai este un caz care merita mentionat: cel al furnizorilor de servicii SEO, fie ei agentii sau freelanceri, care sunt bine intentionati, insa nu au cunostintele necesare. Si in acesta situatie, "investitia" va fi una inutila, in mod evident.
Prin urmare, daca ai nevoie de SEO pentru site-ul business-ului tau (si cine nu are?!), fii pregatit sa investesti o suma considerabila, stiind insa ca te vei bucura de cresteri si profit pe termen mediu si lung. Si nu uita: SEO nu este o activitate "one time only", ci una in care doar investitiile constante te vor mentine la cel mai inalt nivel.
Ultimele NOUTATI
SAF-T salveaza firmele mici si cinstite in 2025. Expert: ANAF nu va mai putea sa vina peste tine
Crestere alarmanta a insolventelor in Romania: aproape 6.000 de firme si PFA au intrat in colaps in 2024
Experti: Adoptarea inteligentei artificiale (AI) devine o prioritate pentru firmele romanesti
Partenerii nostri
Aderarea la un fond de PENSII administrat privat - in ce situatii este posibila?
CNPP: Numarul beneficiarilor de indemnizatie sociala pentru pensionari, in SCADERE
Fondurile de pensii facultative, Pilonul III, in crestere cu 25% in 2024
Avantaje in natura acordate salariatior: Monografie contabila pentru plata chiriei si a utilitatilor
Evaluarea sefilor de departamente: exemple de Criterii de evaluare si Obiective de performanta
Certificat RAR Auto-Pass: ce informatii cuprinde si cand este necesar
Te-ar putea interesa si