Multe firme au luat decizia de a isi chema angajatii inapoi la birou, insa nu sunt deloc putine nici companiile care ezita sa faca acest lucru. Printre acestea se numara si multinationalele, multe dintre ele alegand deja sa isi desfasoare activitatea in regim hibrid cel putin pana in toamna. Cei mai multi dintre noi ne asteptam sa ne intoarcem in birouri odata cu incheierea pandemiei, insa specialistii avertizeaza ca acest lucru s-ar putea sa nu se mai intample niciodata.
Dupa doi ani de la debutul pandemiei de coronavirus, angajatii din toate colturile lumii continua sa se confrunte cu o incertitudine constanta cu privire la modul in care vor lucra in perioada urmatoare. Desi criza sanitara da semne ca se apropie de final, ideea ca ne vom reintoarce cu totii la birou dintr-o data pare destul de nerealista la momentul actual.
Specialistii de pe piata muncii explica ca multe industrii s-au schimbat enorm in toata aceasta perioada, o revenire la normalitatea pre-pandemie fiind extrem de dificila la aceasta ora. Totodata, companiile mari s-au organizat in asa fel incat sa isi poata desfasura activitatea in conditii optime indiferent de locul de unde lucreaza angajatii. In plus, cele mai multe dintre multinationale nu vor lua o decizie de reintoarcere la munca la nivel regional, ci vor astepta mai degraba o astfel de decizie la nivel global.
Daca asta nu era de ajuns, companiile au avut ocazia in acesti doi ani sa isi faca anumite calcule care sa le permita sa isi dea seama daca merita sa mai plateasca chirii si cheltuieli administrative pentru anumite spatii pe care le foloseau angajatii. Multi manageri au ajuns la concluzia ca angajatii lor pot lucra foarte bine si de acasa, productivitatea si eficienta lor chiar crescand in unele cazuri.
Pe de alta parte, revenirea completa la normalitate nu mai este imbratisata atat de tare nici de angajati. Beneficiind cumva de aceste masuri, multi angajati s-au obisnuit cu ideea de flexibilitate si independenta, dorindu-si ca si mai departe sa poata lucra de acasa sau din alte locuri pe care si le stabilesc singuri. Potrivit analizelor din aceasta perioada, multi angajati sustin ca de cand lucreaza de acasa se bucura de un echilibru mai mare intre viata profesionala si cea personala.
Citeste si: 12 idei de afaceri mici, dar banoase, de incercat in 2022
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si