Dupa prabusirea celor doua avioane 737 Max, Boeing a ramas, pentru prima oara din 1962, fara comenzi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dupa prabusirea celor doua avioane 737 Max, Boeing a ramas, pentru prima oara din 1962, fara comenzi
Dupa prabusirea celor doua avioane 737 Max, Boeing a ramas, pentru prima oara din 1962, fara comenzi
de Lucian Vasilescu la 12 Feb. 2020
Urmareste-ne pe Google News
In luna octombrie a anului 2018, un avion Boeing 737 Max s-a prabusit in mare, dupa ce a decolat de la Jakarta (Indonezia). Au murit, atunci, 189 de oameni, pasageri si membri ai echipajului. In martie 2019, un alt Boeing 737 Max s-a prabusit in Etiopia, la scurt timp dupa decolare. Toti cei 157 de oameni aflati la bord au murit.

Toate aeronavele Boeing 737 Max sunt, in prezent, consemnate la sol, iar compania producatoare da din colt in colt in fata acuzatiilor de neglijenta in proiectare cu care se confrunta.

Ca un facut, si alte modele de Boeing au fost implicate, in ultimul timp, in incidente aviatice.

Cel mai recent incident a avut loc la inceputul lunii februarie a acestui an, cand un Boeing 737 (diferit de modelul 737 Max) s-a rupt in 3 bucati la aterizarea pe un aeroport din Turcia, provocand moartea a trei persoane.


Din pricina acestor accidente cu urmari tragice, credibilitatea constructorului american de avioane s-a prabusit, iar Boeing a ajuns in situatia de a nu primi nicio noua comanda, pentru niciun model de aeronava, in luna ianuarie a acestui an, situatie cu care nu s-a mai confruntat din 1962.

In luna ianuarie 2020, Boeing a livrat (din comenzile mai vechi) 13 aeronave fata de 46, cate livrase in ianuarie 2019.
In acest context, principalul concurent al Boeing, concernul european Airbus, a primit, luna trecuta, cel mai mare numar de comenzi din ultimii 15 ani - 274.

Pierderile de miliarde de dolari inregistrate de Boeing se propaga in lant, afectand, in momentul de fata, si furnizorii grupului.

Datoriile Boeing au ajuns la peste 27 de miliarde de dolari si continua sa creasca, in contextul in care compania este nevoita sa plateasca despagubiri operatorilor aerieni si furnizorilor si este implicata in procese de daune intentate de rudele victimelor accidentelor aviatice.

In ultimul timp, Boeing si Airbus mergeau cap la cap, diferenta dintre numarul de avioane livrate anual de cele doua companii fiind foarte mica (Boeing fiind, totusi, in avantaj).

In 2015, Boeing a livrat 762 de aeronave, in vreme ce Airbus a livrat 635; in 2016, Boeing - 748 vs Airbus - 688; in 2017, Boeing - 763 vs Airbus - 718; in 2018, Boeing - 806 vs Airbus - 800.

In anul 2019, echilibrul s-a rupt, iar Boeing a livrat doar 345 de aeronave, in vreme ce Airbus a livrat 725.

Inainte de a deplange, insa, soarta companiei americane, sa nu uitam ca aceasta este unul dintre cei mai mari producatori de tehnica militara si de componente pentru tehnica militara.

In anul 2018, Boeing s-a concentrat asupra productiei pentru industria militara. Astfel, compania a trecut pe locul al doilea in lume (dupa Lockheed Martin) in ceea ce priveste cifra de afaceri realizata din productia de echipament militar, dupa ce, in 2017, conform aceluiasi indicator, se gasea pe pozitia a 5-a in lume.

Sursa foto: pexels.com

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x