Conform cifrelor puse la dispozitie de specialistii din cadrul companiei Counterpoint Research, in India s-au vandut pe parcursul anului 2019 nu mai putin de 158 de milioane de smartphone-uri, in crestere cu 7% in comparatie cu cifrele raportate in anul precedent. Cand vorbim insa de astfel de cifre, nu trebuie sa uitam ca India are o populatie de 1.33 miliarde de oameni, in timp ce Statele Unite ale Americii au o populatie de doar 327 de milioane de oameni. Bineinteles, China, cu o populatie de 1.38 miliarde de oameni, ramane cea mai mare piata a lumii pentru smartphone-uri.
Ceea ce este insa cel mai interesant atunci cand vorbim despre cresterea pietei de smartphone-uri din India este ca nu puterea de cumparare a contribuit cel mai mult la obtinerea acestor cifre. Desi specialistii se asteptau ca India sa depaseasca Statele Unite la acest nivel abia peste cativa ani, tocmai datorita puterii de cumparare mult mai slabe, iata ca India a reusit acest lucru mult mai devreme. Si daca nu putem vorbi despre o crestere spectaculoasa a puterii de cumparare, trebuie sa vorbim despre scaderea preturilor de pe piata smartphone-urilor din India.
Poate cel mai important rol in aceasta reusita a pietei indiene i-a apartinut tocmai Chinei, producatorii de smartphone-uri de acolo schimband din mers regulile jocului. Fiind constienti de puterea mult mai slaba de cumparare a clientilor indieni, producatorii chinezi de telefoane inteligente au creat modele speciale pentru aceasta piata, oferite la preturi speciale. In aceste conditii, producatorii coreeni sau americani de smartphone-uri nu au mai avut sanse prea mari pe piata indiala, neputand rivaliza cu producatorii chinezi.
Acest lucru este demonstrat foarte usor si de cifrele inregistrate pe piata indiana de smartphone-uri in 2019. Mai exact, nu mai putin de 72% dintre smartphone-urile vandute in anul precedent in India au fost produse de companii chineze. In aceste conditii, piata indiana de telefoane inteligente este dominata de nume precum Xiaomi, Vivo, Oppo sau Realme.
Desi anul 2019 nu s-a dovedit a fi prea bun pentru americanii de la Apple pe piata indiana de smartphone-uri, cifrele de vanzari ale acestora au crescut spectaculos in luna decembrie. Lasand la o parte ca vorbim despre luna cadourilor, vanzarile Apple au crescut atat de mult in aceasta luna datorita reducerilor practicate la modelele iPhone XR, respectiv iPhone 11.
Strategia producatorilor chinezi de smartphone-uri ar putea avea in cele din urma un impact major si asupra modului in care marii producatori ai lumii vor acorda atentie pietei indiene de acum inainte. Astfel, nu este exclus ca nume mari precum Apple sau Samsung sa isi concentreze atentia pe aceasta piata, dezvoltand modele speciale pentru clientii indieni.
Ultimele NOUTATI
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Microintreprindere care depaseste pragul de 60.000 euro: care este procedura de impozitare?
Actualizare coduri CAEN: cum arata noua versiune a CAEN, cu aplicare de la 1 ianuarie 2025
Te-ar putea interesa si
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza