Industria auto a Germaniei a atins cel mai mic nivel din ultimii 23 de ani
productie autoindustria automasinimasini electricevanzari autogermaniarecesiune
Productia auto a Germaniei traverseaza una dintre cele mai dificile perioade din ultimele doua decenii. Nivelul productiei auto a ajuns, anul trecut, la minimul ultimilor 23 de ani. Razboiul comercial mondial a lovit in punctele sensibile ale industriei nemtesti, care a ramas doar o umbra a gloriei de odinioara.
Asociatia Industriei Auto Germane (VDA) arata ca, in 2019, au fost produse numai 4,66 milioane vehicule in uzinele producatorilor germani de masini. Acesta este cel mai mic numar de vehicule produse, din 1996 pana in prezent. Pietele internationale au diminuat semnificativ comenzile de vehicule pentru producatorii auto germani, iar scaderea productiei a fost in declin, de la an la an.
Mai exact, productia din 2019 a fost cu 9% mai redusa decat cea din 2018, si nici anul 2020 nu vine cu semne prea bune pentru producatorii auto germani, dat fiind faptul ca tensiunile externe sunt la cote maxime in ceea ce priveste razboiul comercial, iar situatia economica generala a Germaniei traverseaza un episod deloc fericit. O alta problema care a lovit puternic productia auto a fost data de scandalurile emisiilor poluante. Ne amintim cu totii celebrul caz al celor de la Volkswagen, care a afectat semnificativ imaginea glorioasa a masinilor germane.
Germania intra in recesiune tehnica. Economia nemtilor, altadata considerata "motorul Europei", a avut doua trimestre consecutive cu PIB in scadere. Recesiunea tehnica apare atunci cand Produsul Intern Brut (PIB) al unei tari scade timp de doua trimestre consecutive. In cazul concret al Germaniei, PIB-ul a inregistrat o scadere nesemnificativa de 0.1% in al doilea trimestru al anului (aprilie-iunie 2019), iar banca centrala a tarii a anuntat ca se asteapta la o scadere asemanatoare si in al treilea trimestru al anului (iulie-septembrie).
Citeste si:
Guvernul a eliminat taxa bancara, a inghetat indemnizatiie demnitarilor si punctul de amenda
"Recesiune sau nu, economia germana a intrat in stagnare, cu o crestere trimestriala de 0,1% in medie din trimestrul trei 2018", avertizeaza Carsten Brzeski, de la ING.
Totusi, in interiorul Germaniei, trendul auto este pe o linie ascendenta. In 2019, nemtii au inregistrat 3,6 milioane de noi autoturisme, acesta fiind cel mai mare numar din ultimul deceniu. De asemenea, tot pentru anul 2019, se consemneaza o crestere cu 5% a pietei auto interne a Germaniei.
Nu in ultimul rand, Germania este pe primul loc in Uniunea Europeana la capitolul masini electrice vandute. Nemtii au detronat norvegienii, inregistrand nu mai putin de 63.281 de unitati vandute in 2019.