Industria in care urmeaza concedieri masive. Sute de mii de oameni isi vor pierde locul de munca
masini dieselbenzinamotoare pe combustie internamasini electricemobilitate verde
Nu vin vesti tocmai bune pentru o anumita ramura industriala. Expertii se asteapta la o reducere semnificativa a locurilor de munca.
Este vorba despre industria auto. Persoanele de la varful industriei estimeaza ca, in urmatorii ani, pana la finele deceniului, sute de mii de locuri de munca vor fi pierdute.
Totul se va intampla din cauza trecerii catre mobilitatea verde, spun expertii.
Germania, hub-ul european al acestei industrii, ar putea da un semnal important pentru ceea ce se va intampla pe piata, in urmatorii ani. Din acest motiv, e important sa "luam pulsul" pietei auto nemtesti, pentru a sti la ce sa ne asteptam.
Cifrele vanzarilor producatorilor germani pentru prima jumatate a anului sunt impresionante, in ciuda pandemiei in curs de desfasurare. Optimismul in industria auto este mai mare decat a fost de mult timp.
Cu toate acestea, producatorii si furnizorii planifica reduceri de locuri de munca pe scara larga - sau sunt deja in mijlocul acestei strategii. Potrivit unui studiu recent realizat de think-tank-ul Agora Verkehrswende si de Boston Consulting Group (BCG), una din doua persoane din industria auto se asteapta la reduceri ale locurilor de munca, in anii urmatori.
Pesimismul este generat de faptul ca mobilitatea verde, respectiv productia de
masini 100% electrice, nu are nevoie de atat de multa forta de munca.
Totusi, sunt si opinii mai optimiste, care spera ca locurile de munca pierdute din industria auto clasica, a motoarelor pe combustie interna, vor fi compensate in zona verde.
Oamenii s-ar putea reconverti profesional, mai degraba decat sa ajunga in somaj, sunt de parere unii experti.
Ramane de vazut cum va raspunde piata muncii acestei provocari, cert este ca la nivelul politicii climatice asumate de Uniunea Europeana, apar tinte tot mai ambitioase de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera. Aceste masuri asumate de UE trebuie puse in practica de producatorii auto, care au anuntat in majoritate ca in urmatorii ani nu vor mai vinde masini diesel sau pe benzina.
Totusi, Franta se opune deciziei UE de a elimina motoarele pe combustie interna, din 2035. Detalii
aici