Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Jucaria care a creat o adevarata isterie mondiala!


Jucaria care a creat o adevarata isterie mondiala!
de la 14 Mai. 2019 Exclusiv
Jucaria care a creat o adevarata isterie mondiala!
Este vorba despre Tamagotchi, un mini-computer in forma de ou, cu un ecran LCD si cu 3 butoane, care iti permite sa „cresti” un animalut virtual! E o jucarie pentru care clientii au ajuns sa se bata (la propriu) si al carei pret pe piata neagra a fost la un moment dat de 20-60 de ori mai mare decat cel oficial.


Concret, atunci cand pornesti Tamagotchi-ul pentru prima oara, trebuie sa optezi pentru tipul de animalut dorit (o gaina, un purcel, un catel, un dinozaur etc.), dupa care pe ecran iti apare un ou din care, peste o jumatate de ora, iese un pui.

Din acel moment, soarta micutei creaturi virtuale este in mainile tale: ea are nevoi, ca orice animal real (trebuie hranita, spalata, distrata, culcata etc.), iar aceste nevoi i le poti satisface prin intermediul celor 3 butoane. Jucaria iti da semnale luminoase si acustice (ca un chitait) ori de cate ori animalutului ii trebuie ceva si – atentie! - trebuie sa reactionezi prompt, altfel animalutul „sufera” si poate chiar sa „moara”!

Marele avantaj al acestei jucarii este ca le dezvolta copiilor simtul responsabilitatii. Toti psihologii recomanda de altfel ca, in masura posibilitatilor, cei mici sa creasca un animal (de obicei, un caine). Crescand un animal, ei vad imediat ce rezultate au actiunile sau non-actiunile lor (animalul reactioneaza daca este neglijat) si, implicit, devin mai responsabili.

Iar aceasta responsabilitate se manifesta si pe alte planuri – copiii sunt mai disciplinati, acorda mai multa atentie temelor, incep sa ia mese regulate (ca si favoritul lor) si, per ansamblu, invata sa se descurce singuri.

Sigur, Tamagotchi nu este chiar un animal de casa, dar „functioneaza” cam la fel, in sensul ca cere permanent atentie si actiuni concrete. Intocmai ca un animal real, el nu poate fi uitat intr-un colt, deoarece efectele negative se vad imediat. Cu ghilimelele de rigoare, el se intristeaza, nu se mai joaca, slabeste, nu mai creste, se imbolnaveste si, daca lipsa de atentie persista, moare! Astfel responsabilitatea de care vorbeam mai sus este cat se poate de reala, desi animalul in sine nu este real!

Tamagotchi ajuta deci la dezvoltarea sanatoasa a copiilor. Fara un minimum de responsabilitate, ei sunt in mod natural imprastiati, neglijenti si fara cea mai mica preocupare pentru ordine, curatenie, disciplina – trasaturi care, necorectate, devin obiceiuri si persista si in adolescenta si chiar si mai tarziu, cand vor fi adulti.

Sigur, daca Tamagotchi ar fi fost o jucarie strict educativa, in mod cert nu s-ar fi bucurat de un asemenea succes. Ea este insa si o jucarie foarte distractiva si asa se explica faptul ca, din 1996 incoace, de cand a fost lansata de compania japoneza Bandai, a fost extrem de solicitata, dand nastere si unor episoade interesante:

• In Japonia cererea a fost imensa. La 6 luni de la lansare, oamenii inca se mai imbulzeau in fata magazinelor si se bruscau pentru a intra in posesia unui Tamagotchi. Magazinele aveau ore fixe de aprovizionare si trebuia sa fii acolo, altfel nu aveai nicio sansa sa cumperi un exemplar. Un transport de 1.000 de bucati se epuiza in mai putin de 45 de minute;

• Un caz intens mediatizat a fost acela in care 4 adolescenti si-au fost atacat un coleg de scoala, strict pentru a-i lua Tamagotchi-ul. Dupa o urmarire in care au fost implicate mai multe echipaje de politie si un elicopter, jucaria a fost recuperata si returnata proprietarului;

• 4 milioane de Tamagotchi au fost vandute doar in Japonia (la un pret de cca 16 $). Cca 3% din populatia acestei tari are sau a avut un Tamagotchi;

• Compania producatoare Bandai a anuntat la un moment dat ca ofera gratis un Tamagotchi tuturor celor care detin cel putin 1.000 de actiuni ale companiei. Ca urmare, multi au cumparat actiuni, fapt care a dus la o crestere considerabila a pretului acestora;

• Cand a fost lansat in SUA, in 1997, Tamagotchi avea deja precomenzi de 6 milioane de bucati, in valoare de 80 de milioane $. Jucariile erau livrate magazinelor in camioane blindate si stocuri de mii de bucati se epuizau in doar cateva ore.

Tamagotchi a inregistrat per total vanzari de 82 de milioane de bucati si nu se compara, deci, cu papusa Barbie, cubul Rubik, super-pistolul cu apa sau transformerii – jucarii vandute, fiecare, in sute de milioane de exemplare. Dar componenta sa educativa s-a dovedit foarte importanta si a constituit un avantaj clar pentru orice parinte, un avantaj dificil de obtinut prin mijloace clasice (stabilirea de reguli, stat cu gura pe copil, pedepse).

Sa mai spunem in final ca numele de Tamagotchi vine de la cuvantul japonez „tamago”, care inseamna ou, si de la cuvantul englezesc “watch”, care inseamna a supraveghea.
   

Editorialist Manager.ro
23 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016