Mediul de afaceri romanesc demonstreaza ca nu are expunere pe piata Rusiei: desi razboiul aduce numeroase probleme patronilor, macar accesul la piata nu e una dintre ele
mediul privatfirmemanageri
Razboiul declansat de Rusia in Ucraina aduce numeroase probleme si provocari pentru mediul de business din Romania, cu precadere prin agravara crizei energetice si a inflatiei accelerate. Din perspectiva accesului la piata rusa, in schimb, nu sunt probleme.
Foarte putine firme romanesti au probleme privind accesul la piata rusa, data fiind expunerea foarte redusa a mediului nostru de business in Rusia.
Conform analizei xO Priorities 2022”, realizat de compania de consultanta Horvath, numai 7% dintre companiile autohtone sunt afectate de razboiul din Ucraina, din acest punct de vedere!
Se pare ca pe partea mediului privat si a afacerilor directe, firmele noastre nu aveau ca parteneri principali rusii!
"Cu usoare diferente, mediul de business din Romania impartaseste aceleasi preocupari si isi seteaza aceleasi obiective strategice precum companiile din alte state, cu economii mai dezvoltate. Ma bucur sa constat ca, si pentru managerii romani, transformarea digitala este vazuta drept o prioritate de top, care va transforma companiile la nivel de eficienta, dar va contribui si la atingerea unor obiective legate de sustenabilitate”, considera Kurt Weber, Managing Director Horvath Romania.
Antreprenorii par sa-si fi recapatat increderea in faptul ca momentul cel mai dificil deja a trecut, iar inflatia nu va mai avea si in continuare agresivitatea demonstrata pana in momentul de fata. Sa speram ca asteptarile lor se vor si materializa!
Managerii au obiective bine stabilite, iar transformarea si inovarea sunt de baza
Cu toate acestea, misiunea firmelor nu e nici pe departe simpla. E o piata competitiva, in care fara inovare si dezvoltare nu reusesti sa supravietuiesti ca business, tocmai de aceea analiza mai scoate la iveala ca printre obiectivele principale ale liderilor se numara si transformarea digitala.
Totodata, managerii vor sa puna mai mult pret pe resursa umana, mai ales ca se confrunta cu un deficit acut de personal de ani de zile, amplificat in ultima perioada de multiplele crize.
Astfel, preocuparea pentru motivarea angajatilor si noile modele de organizare a muncii reprezinta alte puncte asupra carora managerii vor sa se dedice in perioada urmatoare, fara sa neglijeze nici securitatea cibernetica, mai arata studiul citat.
"Nu cred ca tendinta de crestere a preturilor va putea continua, iar cei care vor fi mai eficienti sa se transforme, sa inoveze vor fi castigatorii timpurilor pline de incertitudine", a declarat Adrian Mihai, CEO al Fan Courier.
Studiul a fost elaborat in perioada martie-iunie 2022 si releva concluziile discutiilor purtate de companie cu 280 de executivi de top, din 17 tari, dintre care 41% au fost CEOs, iar 30% – CFOs.
Foto: pixabay.com