2021 a fost un an sinuos, iar acest fapt nu reprezinta un secret pentru nimeni. Totusi, ascensiunea brandului Dajar in business a continuat sustinut pe plan local, si gratie unor decizii implementate la momentul si locul potrivit de catre managerul operatiunilor din Romania, Melinda Halmagyi. O strategie de afaceri bine elaborata, potrivita vremurilor actuale, flexibilitatea in luarea deciziilor, curajul si asumarea sunt elemente indispensabile pentru scalarea unei afaceri, mai ales in vremuri pandemice. Echipa Dajar din Romania nu a ezitat sa le aplice, cu rezultate pe masura.
In interviul ce urmeaza, Melinda Halmagyi, Commercial Manager Dajar Romania, ne-a adus in atentie care au fost provocarile lui 2021, schimbarile prin care a trecut business-ul pe care il coordoneaza, dar si obiectivele vizate pentru 2022.
Anul 2021 a fost unul surprinzator din multe puncte de vedere. Ati mentionat in primele luni ca planuiti sa alocati o importanta crescuta online-ului. In ce maniera ati regandit strategia de marketing pentru a implini acest obiectiv?
Strategia noastra de marketing a presupus un focus bidirectional. Ne-am dorit ca articolele noi sa apara si pe canalele online, dar si sa marim gama de produse B2B.
Am vizat prezenta in marketplace-uri (Vivre, Teamdeals, Okazii), realizand totodata campanii de vizibilitate si vanzare proprii in motoarele de cautare.
In 2020 ati inregistrat, ca multe alte companii, scaderi, mai ales in domeniul HoReCa. In ce masura ati reusit sa atingeti procentul de crestere targetat pentru anul curent?
HoReCa a ramas un departament sensibil pentru situatia actuala de piata, deoarece restrictiile au afectat in continuare acest segment.
Fata de anul trecut, am realizat crestere, insa inca suntem departe de rezultatele din 2019. Am fost nevoiti sa facem demersuri pentru a diminua costurile; am facut reorganizari, de asemenea.
Care este cifra de afaceri pe care ati inregistrat-o in anul 2021?
Am incheiat anul 2021 cu aproximativ 13 milioane de lei, o crestere in jur de 20% fata de 2020.
Cum v-a afectat inchirierea celui de-al doilea depozit inainte de pandemie strategia pentru anul curent?
La al doilea depozit nu am renuntat. L-am pastrat pentru stocarea volumelor mai mari de marfa. Planificam sa il folosim in viitor asa cum era stabilit initial, pentru proiecte cu import direct de la fabrici.
In plus, o parte va fi utilizata pentru showroom-ul HoReCa Dajar si reorganizata in spatiu pentru personal.
Cum s-a modificat in prezent ponderea online-ului in privinta business-ului Dajar?
Ponderea a ramas cam aceeasi ca anul trecut, in jur de 20%. Am avut o crestere similara in aproape toate canalele de vanzare.
A urcat segmentul online in clasamentul celor mai importante canale de distributie ale Dajar Romania?
Fiecare canal este important pentru noi. Online-ul difera total de B2B, unde avem ani buni de experienta pe piata din Romania. Rezultatele inca nu se pot compara.
O comanda B2B poate realiza un cuantum in venituri cat 50-100 de comenzi online. Nu putem compara nici timpul ori munca alocate pentru pregatirea comenzilor si administrarea ulterioara.
Insa acest canal online ajuta mult la intelegerea de piata, tendintele actuale, plus la brand awareness, la feedback-ul direct de la clienti, la studiul pietei si al performantei diverselor articole.
Inca mai avem de invatat. Trebuie sa facem in continuare dezvoltari si chiar modificari in operatiunile noastre online.
Exista vreun aspect pe care l-ati modifica, privind retrospectiv, la planul de actiune al anului 2021?
Suntem o firma destul de flexibila si putem face modificari in cursul anului, iar asta s-a si intamplat.
In prima parte a lui 2021 am avut inca probleme in ceea ce priveste disponibilitatea articolelor. Pentru a evita acest lucru, am inceput sa pregatim campanii in avans, am rezervat stocurile si cantitatile de produse din timp. De asemenea, a trebuit sa automatizam procesarea platilor in online.
Concluzia este ca incercam mereu sa gasim solutii. De cele mai multe ori, reusim sa remediem marea majoritate a disfunctionalitatilor, dar sunt si situatii cand nu putem influenta lucrurile, cand nu depinde de noi.
De exemplu: as fi dorit sa maresc echipa inca din vara, insa nu au fost candidati. Nu am reusit sa rezolvam aceasta problema nici prin firmele de recrutare, indiferent cat ne-am dorit.
Care a fost cea mai mare provocare intampinata pana acum in administrarea Dajar Romania?
As zice ca acest an a fost unul dintre cei mai grei, iar eu sunt in grup de 12 ani.
In primul rand, se poate observa inca tensiunea globala cauzata de pandemie.
In comert, valul de majorari ale preturilor (atat in cazul materiilor prime, cat si al transportului, la care se adauga lipsa de materiale pentru ambalat) a generat un volum mai mare de munca si stres tuturor.
Pentru a obtine aceleasi rezultate, cu siguranta organizarea proiectelor necesita mai multa corespondenta electronica, apeluri si verificari.
Adesea am avut senzatia ca nu avem timp suficient, iar limitarea intalnirilor fata in fata nu a ajutat.
Care a fost cel mai interesant trend home & deco din trecutul recent?
Surprinzator, in acest an, gama de depozitare a alimentelor a fost in top.
Poate e influenta seriei „Home Edit”, de pe Netflix, dar borcanele si recipientele au fost comandate destul de des.
Paharele de sticla dubla termorezistenta au reprezentat o alta colectie preferata.
Cu toate acestea, accesoriile si ustensilele de bucatarie constituie gama cea mai cautata.
Ce obiective vizati pentru anul 2022?
In 2022 vom avea o concentrare sporita pentru dezvoltarea fluxurilor de lucru. Eu si echipa vom incerca sa implementam automatizari, pentru a usura si imbunatati munca tuturor colegilor.
Incercam sa marim echipa in Brasov, atat pentru depozit, cat si pentru administrare.
Ca grup, vom avea un control mai mare al costurilor si rezultatelor. Am implementat noi formule de raportare si verificari.
Gama de noutati va fi larga si in 2022. Am pregatit multe surprize si articole frumoase.
Asadar, chiar daca realitatea actuala a impus adesea bariere, Dajar Magazin s-a concentrat pe valorificarea resurselor. A apelat la un cumul complex de metode pentru a ajunge mai aproape de publicul sau, tinand cont de modificarea obiceiurilor de consum din ultima vreme si de dorintele, respectiv nevoile, clientilor.
Obiectivele stabilite pentru anul urmator confirma faptul ca rigurozitatea si calitatea vor ramane atuurile acestei companii, care a manifestat grija atat pentru cumparatori, cat si pentru angajati in toata activitatea sa.
Ultimele NOUTATI
ANAF-ul ia la bani marunti samsarii de masini. Ce au gasit inspectorii in cazul unui barbat care s-a apucat de meserie in 2021?
Batranete fara odihna: peste jumatate dintre pensionarii romani muncesc din lipsa banilor!
Ce este piata de capital si de ce se prabuseste daca o tara nu mai e prietenoasa cu investitorii? Cum te afecteaza, ca om de rand?
Partenerii nostri
Dotarea locurilor de munca cu truse MEDICALE de prim ajutor - ce trebuie sa contina?
BNS: Codul Muncii nu s-a modificat, iar erorile nu au fost corectate!
STUDIU: Romanii nu doresc sa lucreze dupa pensionare, doar 1,7% dintre pensionari muncesc
Cadouri de Craciun pentru angajati: Aspecte esentiale despre regimul acordarii lor
O noua editie TEZAUR, cu dobanzi anuale de pana la 7.60%, debuteaza pe 9 decembrie 2024
Reguli noi la inregistrarea contractului de inchiriere la ANAF, de la 1 ianuarie 2025
Alegerile prezidentiale 2024 au fost ANULATE de Curtea Constitutionala
Te-ar putea interesa si