Odata ce ai ajuns sa citesti ce trebuie sa stii despre SEO, este clar ca intelegi valoarea reala pe care optimizarea site-ului o poate aduce oricarui business.
Astazi ne propunem sa iti raspundem clar la intrebarile urmatoare:
Ce este SEO & de ce este importat?
Elementele SEO On Page:
Cum faci keyword research?
Ce trebuie sa stii despre Content Marketing
1. Ce este SEO si de ce este important?
SEO (Search Engine Optimisation) reprezinta suma tuturor tehnicilor ce au ca scop imbunatatirea vizibilitatii site-ului in motoarele de cautare. De la creare de continut calitativ si creativ, optimizarea de title tags, meta tags, si H tags, pana la internal linking, image optimization, si asa mai departe.
Obiectivele acestor tehnici SEO sunt de generare de trafic relevant (potentiali clienti, vanzari), ca in cele din urma sa genereze profit constant.
Cu ajutorul SEO, business-ul tau va aparea in mod organic printre primele cautari in Google.
Mai specific vorbind, optimizarea SEO poate fi impartita in doua categorii: Optimizarea SEO On-Page si SEO Off-page.
Optimizarea SEO off page are sub umbrela sa toate activitatile desfasurate in afara site-ului web cu scopul de a creste clasamentul/rankul unei pagini/site in randul cautarilor efectuate in Google.
Actiunile SEO off page includ crearea de backlink-uri, incurajarea cautarilor de brand, cresterea gradului de engagement si share in social media. SEO off page acopera toate activitatile desfasurate in afara site-ului cu scopul de a construi link-uri calitative si valoroase cu ajutorul social media, content marketing-ului, reviews, brand building, influence marketing, si asa mai departe.
SEO off-page reprezinta activitatea pe care o desfasori la tine in site pentru ca Google si alte motoare de cautare sa “vada” si sa indexeze informatia oferita de tine ca fiind valoroasa si de incredere.
Inainte sa mergem mai departe, am vrea sa iti spunem ca am scris despre Optimizarea SEO Off-page un articol intreg. Intra pe aici https://moloso.ro/blog/ pentru a putea intelege mai multe spre tehnica SEO Off Page.
2. Elementele SEO On Page:
Optimizarea de title tags (titlul paginii sa contina cuvinte cheie)
Crearea de linkuri interne spre a lega paginile intre ele;
Descrierea imaginilor prin intermediul unor cuvinte cheie dupa care iti doresti ca al tau site sa apara printre cautarile Google.
Subtitlurile sau Headingurile, de asemenea trebuie sa contina cuvinte cheie;
Viteza de incarcare a site-ului sa fie foarte buna;
Continutul sa fie relevant pentru landing page si optimizat pe cuvintele cheie reprezentative
3. Cum faci keyword research?
Odata ce ai inteles ce anume cauta oamenii si le cunosti dorintele si temerile in ceea privesc serviciile sau produsele tale, poti spune ca ai parcurs o buna parte din optimizarea SEO site-ului tau.
Volumul cautarilor - primul factor care trebuie luat in considerare este numarul de persoane care cauta un cuvant cheie (relevant pentru profilul site-ului tau). Cu cat este mai cautat cuvantul cheie, cu atat este mai mare publicul pe care il vei “atinge” folosindu-l.
Relevanta - Chiar daca termenul/termenii pe care ii cauti sunt frecventi cautati, asta nu inseamna ca sunt valorosi pentru business-ul tau.
Concurenta - Intelegerea concurentei relative (si a probabilitatii de clasare) pentru termeni specifici.
Primul pas in SEO este acela de a defini concret ce anume trebuie optimizat, prin identificarea termenilor cheie dupa care se realizeaza cautarile in Google, cu privire la business-ul tau. Daca vei alege cuvintele potrivite pentru nisa ta, vei atrage trafic relevant in site, asa vei creste semnificativ si rata de conversie.
Din nefericire nu exista vreo formula salvatoare pentru a usura procesul de intelegere si cautare a cuvintelor cheie. Cel mai indicat mod este acela de a te pune in pielea clientului spre a afla care ii sunt nevoile, temerile si beneficiile pe care le cauta in site-ul tau spre a primi rezolvare.
Identifica ce cuvinte folosesc oamenii cu privire la nevoile identificate initial. Dupa ce ai identificat cele mentionate mai sus, te poti folosi de aceste tool-uri pentru a verifica daca intuitia/research-ul tau este unul potrivit, ghidat de nevoile audientei tale: Google Suggest si Keyword Planner.
Vezi ce cuvinte cheie foloseste competitia. Afla cu ajutorul unui tool ca acesta https://moz.com/link-explorer numarul de link-uri externe pe care le are competitia ta.
De asemenea, te sfatuim sa nu te arunci in a concura pe cuvinte foarte competitive, deoarece vei avea nevoie de multe resurse pentru a castiga, si daca esti la inceput de drum, e posibil sa nu obtii rezultatele dorite.
Asa cum am deschis si la inceputul articolului, cuvintele cheie trebuie folosite in situatii precum:
Titlu;
Meta descriere;
Continut;
Heading-uri (subtitluri);
Numele pozelor;
Descrierea pozelor (eticheta ALT – ALT Tag);
URL (adresa paginii);
Textul ancora al link-urilor – adica textul din link-uri (atat cele interne cat si cele care vin in urma raspunsurilor pe forum-uri sau guest blogging-ului), aici vorbim pe larg despre acest subiect in articolul Moloso - Optimizarea SEO Off Page de aici- https://moloso.ro/blog/
4. Ce trebuie sa stii despre Content Marketing
Poate cea mai creativa parte din toate tehnicile mentionate aici. Crearea de continut in platformele online reprezinta o tehnica buna de SEO ce poate fi incadrata atat la categoria de SEO on page, cat si la SEO off page. Fie ca publici in site sau in afara lui, orice continut pe care il creezi va fi vazut de motoarele de cautare ca fiind o informatie relevanta cu referire la brandul tau.
Fie ca faci o postare, un articol sau creezi un infografic despre un subiect de interes ce are legatura cu business-ul tau, vei face pasi frumosi si repezi spre crearea unui content marketing calitativ care in timp iti va genera vizibilitate. Crearea unui continut creativ si interactiv iti va facilita strategia de SEO on page si SEO off page.
Genereaza interes fata de continutul tau, indeamna-i pe privitori si cititori sa iti share-uiasca materialele: foto, video, infografice, articole de blog, sondaje, studii si lucrari de cercetare, si vei atinge acel trafic organic dupa care toata lumea tanjeste.
Concluzie:
SEO reprezinta cea mai buna metoda pentru a reusi in zilele curente si de a te diferentia de concurenta. Investeste timp si fa din site-ul tau unul care sa atraga leaduri si vanzari. Fa-l sa fie super-friendly si eye-catchy atat la nivel de continut cat si structura, promoveaza-l in mod corespunzator si realizeaza optimizarile SEO in mod corect.
Doar asa vei ajunge sa ai succes in mod consecutiv. Construieste-ti prezenta in online axata pe cititor si raspunde nevoilor lui in mod onest, oferindu-i beneficii reale.
Ultimele NOUTATI
Mai putini bugetari in Romania! Coalitia pro-europeana vrea cel mai mic Guvern de dupa Revolutie
Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile
Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani
Partenerii nostri
INS: Rata somajului in trimestrul III din 2024 a fost de 5,6%, in crestere
INS: Castigul salarial mediu net in luna octombrie a fost 5.268 lei, in crestere
Amortizare Mijloace Fixe: Ghid, Exemple
SAF-T pentru contribuabili mici: Cum va asigurati ca declaratia dvs. NU va contine erori
Reguli noi la inregistrarea contractului de inchiriere la ANAF, de la 1 ianuarie 2025
Alegerile prezidentiale 2024 au fost ANULATE de Curtea Constitutionala
Te-ar putea interesa si