Criza provocata de pandemia de coronavirus si masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii virusului au fortat multe companii sa impuna angajatilor un regim de munca de tip “work from home”. Odata cu accelerarea campaniei de vaccinare insa, autoritatile au renuntat la o buna parte dintre restrictiile impuse in urma cu un an si jumatate, multe companii rechemandu-si angajatii la birou intr-un sistem hibrid de munca.
Lasand la o parte avantajul pe care il au angajatii de a lucra de acasa, marea majoritate a companiilor si-au dat seama ca au o serie importanta de beneficii daca ii lasa pe oameni sa lucreze de unde isi doresc. In primul rand, costurile pentru intretinerea spatiilor au scazut foarte mult cu aceasta ocazie. Apoi, companiile mari nu vor avea nevoie de spatii mai mari de lucru in cazul in care isi doresc sa isi mareasca numarul angajatilor.
Mai important insa decat toate aceste aspecte, un raport al PwC Romania realizat la finele anului trecut a demonstrat ca productivitatea angajatilor a crescut in timp ce lucrau de acasa. Potrivit raportului, aproximativ 30% dintre companiile care au participat la sondaj au sustinut ca productivitatea salariatilor a crescut. In acelasi timp, doar 7% dintre companiile respondente au declarat ca angajatii au lucrat mai putin de acasa.
In contextul in care o buna parte dintre restrictiile adoptate in urma cu un an au fost eliminate incepand cu aceasta vara, multe companii din Romania isi propun sa adopte un sistem care functioneaza foarte bine si in vestul Europei. Mai exact, este vorba despre un sistem hibrid de munca, in care angajatul va veni la birou doua zile pe saptamana, iar in restul timpului va lucra din confortul propriei case.
Companiile care doresc sa se reintoarca la regimul clasic de munca au in fata insa o provocare foarte mare, si anume readucerea angajatilor care au lucrat acasa la birou. Cum trebuie sa arate noile birouri pentru ca angajatii sa isi doreasca sa se reintoarca la munca si sa renunte la confortul propriei locuinte?!
Potrivit unor specialisti din cadrul unei agentii de marketing digital din Marea Britanie, Adtrak, salariatilor trebuie sa li se insufle ideea ca vin la munca o zi sau doua pe saptamana pentru a nu pierde contactul cu colegii. Astfel, acestia vor avea ocazia de a socializa cu vechii colegi de la birou, de a ii reintalni in carne si oase si asa mai departe.
Totodata, specialistii din cadrul Adtrak sunt de parere ca birourile ar trebui reconfigurate pentru a se potrivi mai bine acestui nou regim de munca. Spre exemplu, in timp ce se renunta la anumite birouri clasice pot fi create noi spatii de lucru care sa incurajeze munca in echipa intre angajati sau spatii puse la punct astfel incat sa permita sustinerea video-conferintelor. De asemenea, pot fi create si zone de socializare pentru angajati.
Citeste si: Optimismul managerilor marilor companii revine la nivelul de dinaintea pandemiei
Ultimele NOUTATI
Cati bani ar trebui sa puna deoparte, pe an, o persoana la 40 de ani?
Pretul mediu pentru o garsoniera de doar 40mp in Bucuresti Se apropie de 75.000 de euro. Suntem in bula imobiliara?
Casa Verde Fotovoltaice 2024 pune romanii pe jar. E bataie pe finantarea de 30.000 lei, de frica facturilor mari in 2025
12.000 de lei salariu NET pentru romanii cu liceu, fara facultate: cele mai bine platite joburi din Romania
Afacerea pe care o poti deschide la tine in curte, la tara, cu doar 500-1.000 de lei. Din prima vanzare castigi 5.000 de lei!
Partenerii nostri
Ce activitati pot presta administratorii, in cadrul unui SRL?
Ministerul Muncii: Romania, felicitata pentru reforma sistemului public de pensii
Baza de calcul pentru concediu medical - este influentata de indicele de inflatie?
Venituri din activitati independente si dividende: tratamentul fiscal din punct de vedere al CASS
Cum sa folositi SAGA pentru PFA: Ghid pentru evidente fiscal-contabile perfect legale
Imprumuturi intre societati: care sunt conditiile de acordare?
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Litigiile de munca si drepturile angajatilor: Cand este timpul sa apelezi la un avocat?
Te-ar putea interesa si
Pretul mediu pentru o garsoniera de doar 40mp in Bucuresti Se apropie de 75.000 de euro. Suntem in bula imobiliara?
Casa Verde Fotovoltaice 2024 pune romanii pe jar. E bataie pe finantarea de 30.000 lei, de frica facturilor mari in 2025