Criza provocata de pandemia de coronavirus si masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii virusului au fortat multe companii sa impuna angajatilor un regim de munca de tip “work from home”. Odata cu accelerarea campaniei de vaccinare insa, autoritatile au renuntat la o buna parte dintre restrictiile impuse in urma cu un an si jumatate, multe companii rechemandu-si angajatii la birou intr-un sistem hibrid de munca.
Lasand la o parte avantajul pe care il au angajatii de a lucra de acasa, marea majoritate a companiilor si-au dat seama ca au o serie importanta de beneficii daca ii lasa pe oameni sa lucreze de unde isi doresc. In primul rand, costurile pentru intretinerea spatiilor au scazut foarte mult cu aceasta ocazie. Apoi, companiile mari nu vor avea nevoie de spatii mai mari de lucru in cazul in care isi doresc sa isi mareasca numarul angajatilor.
Mai important insa decat toate aceste aspecte, un raport al PwC Romania realizat la finele anului trecut a demonstrat ca productivitatea angajatilor a crescut in timp ce lucrau de acasa. Potrivit raportului, aproximativ 30% dintre companiile care au participat la sondaj au sustinut ca productivitatea salariatilor a crescut. In acelasi timp, doar 7% dintre companiile respondente au declarat ca angajatii au lucrat mai putin de acasa.
In contextul in care o buna parte dintre restrictiile adoptate in urma cu un an au fost eliminate incepand cu aceasta vara, multe companii din Romania isi propun sa adopte un sistem care functioneaza foarte bine si in vestul Europei. Mai exact, este vorba despre un sistem hibrid de munca, in care angajatul va veni la birou doua zile pe saptamana, iar in restul timpului va lucra din confortul propriei case.
Companiile care doresc sa se reintoarca la regimul clasic de munca au in fata insa o provocare foarte mare, si anume readucerea angajatilor care au lucrat acasa la birou. Cum trebuie sa arate noile birouri pentru ca angajatii sa isi doreasca sa se reintoarca la munca si sa renunte la confortul propriei locuinte?!
Potrivit unor specialisti din cadrul unei agentii de marketing digital din Marea Britanie, Adtrak, salariatilor trebuie sa li se insufle ideea ca vin la munca o zi sau doua pe saptamana pentru a nu pierde contactul cu colegii. Astfel, acestia vor avea ocazia de a socializa cu vechii colegi de la birou, de a ii reintalni in carne si oase si asa mai departe.
Totodata, specialistii din cadrul Adtrak sunt de parere ca birourile ar trebui reconfigurate pentru a se potrivi mai bine acestui nou regim de munca. Spre exemplu, in timp ce se renunta la anumite birouri clasice pot fi create noi spatii de lucru care sa incurajeze munca in echipa intre angajati sau spatii puse la punct astfel incat sa permita sustinerea video-conferintelor. De asemenea, pot fi create si zone de socializare pentru angajati.
Citeste si: Optimismul managerilor marilor companii revine la nivelul de dinaintea pandemiei
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si