Paradox romanesc: romanii n-au bani, firmele n-au muncitori. E mai bun ajutorul social si de somaj, decat salariul?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Paradox romanesc: romanii n-au bani, firmele n-au muncitori. E mai bun ajutorul social si de somaj, decat salariul?
Paradox romanesc: romanii n-au bani, firmele n-au muncitori. E mai bun ajutorul social si de somaj, decat salariul?
de Magda Florea la 21 Feb. 2022
Urmareste-ne pe Google News
ajutor de somajajutor socialcriza fortei de munca

Traversam o perioada dificila din punct de vedere economic, in care valul de scumpiri ii determina pe multi romani sa se planga de faptul ca de-abia le ajung banii, de la o luna la alta, ca salariile sunt mici sau ca nu gasesc de munca. In aceeasi Romanie, avem 500.000 de joburi disponibile si tot mai multi manageri care afirma ca se confrunta cu o criza acuta de forta de munca. 
 


Avem jumatate de milion de locuri de munca disponibile la nivel national. Prin comparatie cu perioada similara a anului trecut, vorbim despre 20% mai multe joburi pe care firmele le pun "la bataie". 
 
Sunt din ce in ce mai numeroase si revoltate vocile care reprezinta sectorul autohton de business si care spun ca efectiv nu gasesc persoane dornice de munca.

Criza acuta de personal, cu precadere in Constructii, Transporturi si HoReCa

 
Situatiile cele mai dificile le regasim in Constructii, Transporturi si HoReCa. In cele trei domenii de activitate se cauta cel mai mare numar de lucratori si tot aici regasim cea mai mare dezamagire in randul oamenilor de afaceri sau sefilor de echipa.
 
Patronii din Transporturi, de exemplu, sustin ca desi au majorat salariile si au extins beneficiile extrasalariale, soferi dornici de munca nu se vad la orizont. 
 
"Sunt aproximativ 35.000 de companii de transport in Romania, care angajeaza direct aproape 200.000 de oameni, soferi plus personal administrativ. Nu prea mai avem de unde sa ii luam. 
 
Nu mai e o profesie atragatoare. E o profesie banoasa, adresata celor care proveneau din mediul sarac, cu educatie medie sau nici macar atat. Doar ca nici ei nu mai sunt dispusi sa faca aceasta meserie. Un sofer profesionist castiga in jur de 2.200 de euro net pe luna. Nu e o suma mica, dar vine in spate cu foarte multe sacrificii pe plan personal", explica la PROFIT NEWS TV Decebal Popescu, Fondator Transport Academy.

>>>> Patronii din Transporturi, disperati: Le dam bani mai multi, dar SOFERII tot NU VOR sa munceasca

Unii romani prefera somajul sau ajutorul social, in locul salariului

Conform unei relatari Observator news, nici in panificatie lucrurile nu stau diferit. Alexandru Croitor, un patron de brutarie, serveste singur clientii, pentru ca, spune el, nu se ofera nimeni care sa vina sa lucreze pe posturile disponibile in compania sa. 
 
"Am avut o fata care a stat o zi si dupa aceea n-a mai venit. Si cand am intrebat-o de ce n-a mai venit a zis ca mai bine sta pe ajutorul social decat sa vina sa munceasca", a spus Croitoru, conform sursei citate.
 
Te-ar putea interesa si: De ce saptamana de patru zile NU este solutia pentru STRESUL de la locul de munca modern

Pentru a remedia cat de cat necesitatea de forta de munca din Romania, in acest an, 100.000 de lucratori straini ar putea fi admisi pe piata muncii de la noi.
 
Conform legislatiei noastre, cetatenii straini pot fi incadrati in Romania numai dupa ce "angajatorul a depus diligente pentru ocuparea locului de munca vacant de catre un cetatean roman, de catre un cetatean al unui alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, de catre un cetatean al Confederatiei Elvetiene sau de catre un strain titular al dreptului de sedere pe termen lung pe teritoriul Romaniei".

 

 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort
Business

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort

today16 Iun. 2025
Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x