Produse care au facut istorie. Tigarile Marlboro

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Produse care au facut istorie. Tigarile Marlboro
Produse care au facut istorie. Tigarile Marlboro
de Mihai Balescu la 09 Mar. 2023 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
In lume se vand anual cca 5.200 de miliarde de tigari. Iar dintre acestea cam 260 de miliarde sunt Marlboro. Aceasta marca este prima in preferintele consumatorilor din nu mai putin de 30 de tari si aduce companiei producatoare, Philip Morris, aproape 60 de miliarde $/an. Interesant este ca tigara Marlboro este asociata astazi cu barbatii puternici si duri, desi la momentul lansarii pe piata, in 1924, era promovata ca o tigara pentru femei.

Intr-adevar, la inceput Marlboro era o tigara pentru femei. Avea chiar si o banda rosie lipita pe filtru, ca sa mascheze urmele de ruj. Era catalogata de producator ca fiind “mild” (blanda, gentila), in sensul ca nu irita caile respiratorii si nu provoca o tuse deranjanta, ca tigarile clasice.

Apoi, in anii ‘50, dupa ce studii serioase au aratat o legatura clara intre fumat si cancerul la plamani, Philip Morris a repozitionat Marlboro drept o tigara pentru barbati. A profitat de faptul ca tigara avea deja filtru (un element care, chipurile, diminua cantitatea de particule nocive inhalate) si in consecinta s-a adresat barbatilor care doreau sa-si protejeze sanatatea, dar fara sa renunte la fumat.  

Problema era ca la vremea aceea tigarile pentru barbati nu aveau filtru, doar cele pentru femei. Si, evident, barbatii nu doreau sa fie vazuti fumand tigari pentru femei.


Solutia a adus-o campania de repozitionare a marcii realizata de agentia Leo Burnett, cea care a introdus in atentia publicului “Barbatul Marlboro” (Marlboro Man) – o figura aspra, cool, debordand de masculinitate, a carei sursa de inspiratie a constituit-o fotografia unui cowboy publicata in 1949 in revista LIFE.

Campania Marlboro Man a avut un succes colosal. A fost lansata in 1955, cand vanzarile acestei marci de tigari erau de 5 miliarde $, si in doar 2 ani a adus o crestere cu 300%, pana la 20 de miliarde $. De precizat ca ulterior campania a beneficiat de doua imbuntatiri majore: 1) in clipurile publicitare s-a utilizat coloana sonora a filmului de Oscar “Cei 7 magnifici” si 2) pentru a-i intruchipa de barbatii Marlboro au fost selectati cowboys autentici (initial se apelase la actori).

E posibil ca aceasta campanie foarte inspirata sa fi fost cea care a propulsat Marlboro pe prima pozitie in topul celor mai vandute tigari din lume. O pozitie pe care a pastrat-o din 1972 incoace, in ciuda loviturii de imagine cauzata de faptul ca 3 dintre “Barbatii Marlboro” (Wayne McLaren , David McLean si Dick Hammer) au murit de cancer la plamani. Tigara si-a capatat chiar porecla deloc magulitoare de “Ucigasa de cowboy”.

O alta lovitura de imagine a fost si documentarul britanic “Death in the West”, din 1976, axat pe efectele tragice ale fumatului, un documentar pe care producatorul Philip Morris s-a luptat din greu sa-l faca disparut. A reusit sa obtina in instanta o decizie ca toate copiile sa fie distruse, dar se pare ca una a scapat si circula acum pe YouTube.

Dar aceste lovituri de imagine au fost pana la urma doar niste mici inconveniente pentru brandul Marlboro, ca de altfel pentru intreaga industrie a tutunului. Oamenii vor in continuare sa fumeze, nu le pasa ca autoritatile au interzis reclamele radio-TV la tigari si nici nu se sperie de pictogramele morbide de pe pachete. Iar Marlboro este brandul lor preferat. In lume se cumpara in fiecare zi cca 40 de milioane de pachete de tigari Marlboro.

In final, daca va intrebati cumva de unde vine numele acestui brand, raspunsul este: de la o strada din Londra, unde si-a avut sediul compania Philip Morris pe la 1870 - Great Marlborough Street.

Sursa foto: www.pixabay.com

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x