In contextul dezvoltarii tot mai accelerate a acestui segment de pe piata auto, multi constructori s-au vazut pusi in situatia de a nu mai avea de unde sa isi procure baterii pentru masinile electrice pe care le produc. In aceste conditii, in ultimii ani au aparut tot mai multe companii producatoare de baterii electrice, unii producatori preferand chiar sa faca investitii in aceasta directie si sa isi produca pe cont propriu baterii. La fel ca si alte tari europene, Romania este foarte aproape de a avea incepand cu acest an prima unitate de productie de baterii Li-Ion pentru masini electrice, aceasta urmand sa fie operata de producatorul de baterii Rombat.
Noua unitate de productie pentru baterii Li-Ion, dedicate masinilor electrice, ocupa o suprafata de 5.000 de metri patrati pe doua nivele, avand o capacitate de productie de 100 MWh pe luna. Pentru a deveni operationala, unitatea de productie a necesitat o investitie substantiala din partea celor de la Rombat, care s-a ridicat la nu mai putin de 12 milioane de euro. Noua facilitate de productie se afla chiar in apropiere de Bucuresti, in localitatea Cernica. In conditiile in care o buna parte dintre masinile electrice de oras sunt dotate la aceasta ora cu baterii de circa 50 kWh, capacitatea de productie a celor de la Rombat va fi suficienta pentru aproape 24.000 de masini electrice pe an.
Eduard Croitoru, director de marketing si de vanzari in cadrul Rombat, a declarat cu aceasta ocazie ca “uzina de celule Li-Ion de la Cernica este pasul catre viitor facut de Rombat”. Totodata, Cernica sustine ca cele 12 milioane de euro reprezinta “o investitie de referinta pentru piata romaneasca”. Dezvoltarea bateriilor pentru masinile electrice reprezinta intrarea pe o piata noua pentru cei de la Rombat, in colaborare cu specialistii din cadrul Prime Technologies urmand sa dezvolte baterii Li-Ion de tip custom made pentru masinile electrice.
Rombat este o companie cunoscuta deja pe piata locala pentru productia de baterii clasice plumb acid, dedicate masinilor cu motoare cu combustie interna. Conform oficialilor companiei, productia bateriilor clasice va continua si in perioada urmatoare. Totusi, cererea din ce in ce mai mare pentru masinile electrice i-au facut pe cei de la Rombat sa investeasca si in aceasta directie. Asta nu inseamna insa ca nu mai exista piata pentru bateriile clasice, cei de la Rombat fiind de parere ca productia acestora va continua inca cel putin 20 de ani!
Noua unitate de productie din localitatea Cernica a fost deja finalizata, cei de la Rombat propunandu-si sa dea drumul productiei efective de baterii pentru masinile electrice incepand din aceasta primavara. In acest context, compania a publicat deja un anunt de angajare in care precizeaza ca are nevoie de ingineri electro-chimisti, ingineri de proces, ingineri mecanici, ingineri calitate, analisti calitate, electricieni si muncitori necalificati.
Ultimele NOUTATI
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
OBLIGATII de retinere din salariu ce revin angajatorului
Zile LIBERE platite pentru evenimente deosebite - procedura de acordare
Te-ar putea interesa si