Surprindeti-va periodic clientii cu ceva nou
afacericompaniifirmemanagementclienti
Unii oameni simt periodic nevoia sa aduca ceva nou in locuintele lor. Schimbarile ii fac sa se simta bine. Dar cum nu-si permit sa cumpere mobila noua din doi in doi ani, schimba pur si simplu locul unor piese de mobilier si asta, spun ei, creeaza acelasi efect ca si cand si-ar fi luat ceva nou. Cum se aplica treaba aceasta in afaceri?
Cu totii suntem fiinte dominate de regulile obisnuintei, de rutina de zi cu zi. Nimeni nu ar vrea cu adevarat sa-si schimbe tabieturile, mai ales odata cu inaintarea in varsta. “Imi parchez masina in acelasi loc in fiecare zi. Imi agat cheile in acelasi loc cand vin acasa. Chiar si telecomanda televizorului o manuiesc in acelasi fel in fiecare seara, in timp ce stau in acelasi fotoliu si-mi mangai cainele (acelasi caine) care, bineinteles, sta intins in acelasi loc.”
In concluzie, se pare ca nu dam nici o sansa schimbarii. Dar adevarul este ca, atunci cand vine vorba despre afaceri, schimbarea place.
Este un fapt dovedit. Luati un raft din magazinul dvs. si mutati-l cinci metri mai incolo, iar in locul lui aduceti alt raft, cu alte produse, care statea de obicei in alt colt al magazinului si vedeti ce se intampla. Clientii vor intra si vor exclama: “Oh, dar aveti o multime de lucruri noi aici!", iar dvs. veti da aprobator din cap, in timp ce veti gandi: “Nu pot sa cred ca se intampla asa ceva. Tot ce am facut a fost sa mut doua rafturi de colo-colo".
Clientii, asadar, iubesc schimbarea. Si exemplul cel mai sugestiv este, poate, cel dat de industria iphone-urilor, care se bazeaza pe modificari intr-un ritm permanent. Este acea industrie care ne invata ca este OK sa aruncam un iphone perfect functional (si pentru care am platit 500 de euro) doar pentru ca are 1 an vechime.
Ce este “cool" azi maine poate fi depasit. Societatea ne pregateste pentru un drum nou de urmat, un drum cu standarde noi. Nu trebuie schimbat totul astazi sau maine. Dar ceea ce trebuie sa intelegeti este puterea teribila pe care o are schimbarea in comert, in afaceri.
Desigur, exista situatii cand clientii vor dori totusi acel “lucru vechi”. Cand merg intr-un supermarket, ei achizitioneaza aceeasi marca de lapte, acelasi tip de mezel, aceeasi paine alba, feliata. Cand e vorba, deci, despre produse uzuale, care formeaza “cosul zilnic”, oamenii vor produsele cu care s-au obisnuit.
Dar asta e valabil doar pentru supermarket-uri si doar pentru lapte, carne, ulei si alte lucruri de acest gen. In rest… Vindeti articole
diferite, intr-un mod
diferit, catre oameni
diferiti. In fapt, e vorba despre aceiasi oameni, doar ca ei isi schimba gusturile odata cu schimbarea vremurilor. Vedeti? Chiar si vremurile se schimba!
Citeste si:
Breaking News: Procurorii au decis REDESCHIDEREA dosarului Tel Drum, in care e anchetat Liviu Dragnea
Sursa foto: www.pexels.com