Un psiholog dezvaluie cele 5 calitati pe care le cauta angajatorii de fiecare data la cei ce vin la interviuri
dezvoltare profesionaladezvoltare personalarecrutareinterviu de angajare
Ai un interviu de angajare la care te vei prezenta si te gandesti care ar fi acele aspecte care te definesc ce ar merita evidentiate in fata potentialului tau angajator?
Ei bine, e foarte dificil sa intuiesti ce isi doreste angajatorul de la tine in mod particular, mai ales daca nu ai multa experienta legata de recrutari si nu ai fost de multe ori pus in aceasta situatie, de a fi fata in fata cu un angajator.
Din fericire, un reputat psiholog dezvaluie care sunt calitatile care dau gata orice angajator, indiferent de domeniul de activitate pe care il are sau de tara unde isi dezvolta afacerea.
Intr-un articol
CNBC, psihologul Dr. Benjamin Granger, sef al Serviciilor de consiliere EX la Qualtrics, vorbeste despre schema Big Five, adica un cumul de 5 calitati care iti asigura succesul in
procesele de recrutare, indiferent de experienta pe care o ai, de cat de exigent e angajatorul sau care e jobul pentru care candidezi.
Calitatile care te transforma din candidat in angajat
Iata cum trebuie sa te prezinti, ca sa nu auzi "te sunam noi":
-
Deschis catre experienta, o persoana curioasa si cu imaginatie bogata
-
O persoana organizata, responsabila si muncitoare
-
Entuziasmata de contactele sociale
-
Cooperanta si altruista
-
O persoana stabila emotional.
Totusi, dintre toate aceste calitati, cea de-a doua este privita cu cel mai mare interes de catre angajatori, deoarece ea e capabila sa aduca plusvaloare companiei.
"In timp ce fiecare dintre aceste trasaturi de personalitate poate fi importanta pentru anumite pozitii, capacitatea de organizare, de a fi responsabil si muncitor prezice performanta in multe locuri de munca. Acest lucru il face universal valoros pentru angajatori", subliniaza psihologul.
Aceasta calitate, mai subliniaza expertul, "transcende sarcinile specifice ale postului. Foarte des, rolul initial pentru care este angajat cineva se va schimba pe masura ce nevoile organizatiei evolueaza. Deci, angajatii care au aceasta trasatura au sanse mai mari de a avea succes, indiferent de job".
"Multe evaluari ale personalitatii inainte de angajare sunt inradacinate in Big Five, iar angajatorii le folosesc pentru a intelege mai bine cunostintele, abilitatile, abilitatile si caracteristicile candidatilor", a mai punctat expertul.
Foto: unsplash.com