Firma clujeana BRODA: Produse personalizate de milioane de euro
afacerebrodabrandmateriale promotionale
Cristina si Flaviu Craciun sunt doi tineri entuziasti, care au reusit sa aduca la Cluj o afacere internationala de milioane de Euro- personalizarea materialelor promotionale. Firma clujeana Broda sarbatoreste anul acesta 6 ani de activitate, ocazie cu care Cristina (CC) si Flaviu (FC) au fost de acord sa ne spuna cateva cuvinte despre business-ul lor.
Personalizarea obiectelor promotionale – o afacere de milioane de euro
R: Piata materialelor promotionale a ajuns la 3 milioane de Euro anual. Firme din diverse domenii apeleaza la personalizarea de obiecte destinate angajatilor sau clientilor, ca o actiune de promovare a brandului. Ce servicii ofera Broda si cui se adreseaza acestea?
FC: Personalizam o gama larga de produse din stocul propriu: de la textile, sepci, tricouri, lanyards si echipamente de lucru, pana la prosoape, sacose textile si accesorii auto. Fie ca vorbim de broderie simpla sau laser, serigrafie sau transfer termic, incercam sa tinem mereu pasul cu vremurile si sa folosim cele mai noi tehnologii. Clientii nostri sunt firme care se ocupa de comercializarea obiectelor promotionale personalizate sau beneficiari finali – firme din domeniul sistemelor de securitate si paza, panificatie sau servicii medicale.
Prima comanda a fost cea mai grea
R: Cum a inceput Broda si cum a reusit sa creasca in toti acesti ani?
FC: Am pornit afacerea cu trei utilaje de brodat, pe vremea cand nici nu ne imaginam ca o sa ajungem la o cifra de afacere de peste un million de euro. Cand a venit prima comanda ne-am dat seama ca suntem depasiti de situatie. Am luat chiar in calcul posibilitatea de a externaliza lucrarea, nu credeam ca vom fi capabili sa o ducem la bun sfarsit. Era momentul unei strategii de grup - ne-am strans toata echipa in hala de productie, am analizat toate cerintele si am decis sa facem tot posibilul. Si am reusit. De atunci, am mai avut multe lucrari ce pareau imposibile – comanda pentru Campionatul Mondial de Fotbal din 2014 - personalizarea a 60.000 de tricouri cu numarul 12, pentru “suporterul de acasa” – dar le-am livrat cu success si am crescut treptat, alaturi de partenerii nostri. Printre cei cu care colaboram inca de la început se numara Lander, Samdam, Chilli Ideas, Your Promo, spune Flaviu Craciun, Director General Broda.
Ce aduce nou Broda anul acesta?
R: Domeniul produselor promotionale se reinventeaza continuu. Ce aduce nou Broda anul acesta?
CC: In primul rand, noi utilaje de personalizare care ne permit sa livram categorii noi de produse: tricouri si prosoape full-print. Cu ajutorul noilor echipamente achizitionate, materialul brut este imprimat inițial cu grafica dorita, apoi taiat la dimensiuni si cusut in funcţie de specificatiile clientului.
Doua noi tendinte in materie de produse personalizate in anul 2016 sunt produsele custom-made si cele personalizate integral. Astfel, la Broda, oferim posibilitatea de personalizare si in ceea ce priveste tipul de material, grosimea si culorile pe care se realizeaza teserea. De asemenea, incepand cu anul acesta comercializam si promotionale care nu se regasesc in catalogul de produse, pentru a fi cat mai aproape de dorintele clientilor nostri.
In plus, introducem noi produse in oferta noastra - VR Glasses – sunt in trend si vor fi, cu siguranta, produsul anului 2016. Permit vizualizarea in 3D a video-urilor proiectate pe telefonul mobil, amplasat intr-un spatiu predefinit in interiorul ochelarilor, spune Cristina Craciun, Director Executiv Broda.
In incheiere, ce ganduri ati dori sa ne transmiteti?
FC: Multumim echipei si tuturor partenerilor nostri, care au vazut in noi un furnizor de incredere si ne-au onorat cu comenzi in toti acesti ani – ii asiguram ca vom continua sa le livram produse si servicii de calitate.