Interviu cu Sergiu Popa, Elicom Call Center: Cum se pregateste industria Call Center pentru Black Friday

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Interviu cu Sergiu Popa, Elicom Call Center: Cum se pregateste industria Call Center pentru Black Friday
Interviu cu Sergiu Popa, Elicom Call Center: Cum se pregateste industria Call Center pentru Black Friday
de Redactia Manager la 01 Oct. 2018
Urmareste-ne pe Google News
telesalestelemarketing

Compania Elicom, fondata in 1991, este unul dintre primii jucatori pe piata Call Center din Romania, fiind si unul dintre primii operatori de servicii paging, cu licente in 30 din cele mai mari orase ale tarii. Din 1999, Elicom a inceput activitatea de Call Center ca serviciu pentru companii dornice sa-si externalizeze departamentul de Relatii cu Clientii. Pentru Black Friday 2018, Elicom Call Center este pregatita sa fie alaturi de clientii sai ca in fiecare an, iar dl. Sergiu Popa, Director General Elicom Call Center ne-a raspuns la cateva intrebari.

Cum ati caracteriza evolutia pietei din Romania pe segmentul telesales/telemarketing/call centers din ultimii ani?

Romania este o destinatie vizibila pentru outsourcing-ul de servicii Call Center. Avem companii cu afaceri la nivel global care si-au externalizat aceste servicii catre furnizori din Romania. Companiile romanesti au ramas in urma in privinta externalizarii, considerand ca stiu mai bine sa dezvolte intern aceste servicii, insa le lipseste know-how-ul si risipesc astfel resurse necesare core business-ului. Pe de alta parte, in unele cazuri, sunt companii care merg pe principiul ”merge si asa” in cazul serviciilor de Call/Contact Center, fara sa incerce sa ofere un canal eficient de comunicare cu clientii, o interfata profesionista, dar si prietenoasa pentru acestia, un sistem de analiza a interactiunii cu clientii si preventia/corectia erorilor care afecteaza relatia cu clientii.

Cum au influentat cresterea notorietatii si cresterea conceptului de Black Friday acest segment de industrie, reprezentat si de compania dvs?

Black Friday a devenit o zi importanta in viata unei firme si chiar in viata unui furnizor de servicii de Call Center. Volumele de apeluri, dar si de interactiuni pe canale non-voce (e-mail, SMS, chat) au cresteri consistente in perioada Black Friday. Orice business serios trebuie sa ofere servicii de Call Center pentru clienti in aceasta perioada. Dupa fiecare Black Friday apare o perioada neplacuta de asteptare pentru client, ca urmare a intarzierii livrarii produselor cumparate, a serviciilor slabe ale firmelor de curierat – in special a atitudinii anti-client a angajatilor acestor companii si a epuizarii stocurilor la anumite produse.

Ce avantaje, dar si dezavantaje considerati ca a antrenat evenimentul Black Friday pentru segmentul dvs de activitate?

Ca avantaje pot enumera volumul mai mare de apeluri, SMS-uri sau email-uri care genereaza venituri suplimentare intr-o perioada scurta. Ca dezavantaje avem mai multe: cresterea numarului de reclamatii primite din partea clientilor in urma achizitiilor facute in aceasta perioada (campanii cu reduceri de preturi false, timpi de livrare nerespectati, produse deteriorate, comenzi anulate de furnizor ca urmare a lipsei produselor din stoc), nevoia suplimentarii numarului de operatori pe o perioada foarte scurta, lipsa asumarii de catre companii a unor volume de apeluri care pot intra in Call Center si de aici cresterea complexitatii managementului personalului implicat in tratarea apelurilor.

Cum se raporteaza clientii dvs la evenimentul Black Friday?

Asteapta vanzari mai mari si, glumind, clienti mai nemultumiti.

Dar angajatii dvs?

Colegii nostri din prima linie sunt ceva mai stresati in aceasta perioada. Uneori, interactiunea repetata intr-o perioada foarte scurta cu clienti nemultumiti poate crea disconfort. Noi facem tot posibilul sa reducem expunerea lor la situatii neplacute, sa reducem timpii de lucru si sa-i motivam suplimentar.

Care este cel mai mare obstacol cu care v-ati confruntat din punct de vedere campanie telesales/telemarketing arondate Black Friday?

Obstacol este mult spus. Trebuie inteles ca un client/consumator din Romania a devenit o persoana care se informeaza, studiaza piata si preturile si are un nivel ridicat de asteptare pentru calitatea serviciilor si produselor pe care le achizitioneaza. Daca o companie are acest tip de client si stie cum sa-i indeplineasca asteptarile, va avea o relatie lunga si fructuoasa cu acesta, iar Call Center-ul va avea o misiune usoara, inclusiv de Black Friday.

Care este cea mai de succes campanie de Black Friday pe care ati desfasurat-o pentru un client? Va rugam sa ne furnizati cateva detalii (industrie, ciftre, etc)

Cea mai mare campanie desfasurata a fost pentru un client din industria de retail, cu o crestere cu peste 1.000% a numarului de apeluri primite intr-o zi.

Despre Sergiu Popa
Sergiu Popa are 44 de ani, este Director General al companiei Elicom si are o experienta de peste 27 de ani in industrie. Dl. Popa are in subordine peste 200 de angajati.

Despre ELICOM
ELICOM dispune de o infrastructura hardware si software perfect adaptata prestarii serviciilor de tip Call Center: canale de comunicatie (telefon, SMS, e-mail, chat, fax), centrala telefonica performanta (ACD, CTI, IVR), retea de calculatoare precum si resurse umane calificate (operatori si personal tehnic de specialitate) menite sa asigure o disponibilitate NON STOP a serviciului.
Experienta si dotarea tehnica, costurile competitive si pregatirea oamenilor recomanda ELICOM ca un partener strategic care sa asigure externalizarea serviciilor Call Center pentru companii din Europa si din lume.
Pentru mai multe informatii, vizitati www.elicom.ro.

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x