Interviu exclusiv despre viitorul in eCommerce cu Ralf Haberich, CCO Webtrekk, Germania si autor al cartii Future Digital Business
tecomm bucurestiralf haberichcomert onlinelibero events
"Comertul online este un domeniu aflat in plin boom" spune Ralf Haberich - unul dintre specialistii internationali in comert online, care va fi speaker in cadrul ExpoConferintei de Comert electronic TeCOMM din 7-8 mai, Bucuresti.
Ralf Haberich - CCO
Webtrekk (Germania).
Ralf Haberich este responsabil la nivel global de departamentul de vanzari si marketing in cadrul Webtrekk (furnizor global de soluții digitale inteligente pentru optimizarea eforturilor de marketing a companiilor). În plus, Ralf este si lector in cadrul Academiei Germane de Marketing Online in cadrul Universitatii din Muenster si detine functia de redactor-sef al blogului german "Web Analytics Europa", fiind si autorul volumului "Future Digital Business".
In cadrul
Webrekk, conduce o echipa internationala formata din 20 de angajati in birourile din Amsterdam, Beijing, Berlin, Frankfurt, Madrid, Milano si San Francisco.
Intr-un interviu oferit echipei TeCOMM, Ralf Haberich a vorbit despre
tendintele actuale din domeniu, dar si despre cum vede el
comertul online din Romania:
Ce stiti despre vanzarile online din Romania?
Romania este una dintre tarile din Europa de Est cu cea mai rapida dezvoltare a comertului online, tocmai de aceea sunt entuziasmat ca o voi vizita si mai ales ca voi putea pune bazele unei retele profesionale.
Din punctul dumneavoastra de vedere, cum a fost 2014 pentru vanzarile online in Germania si Europa?
Comertul online este un domeniu aflat in plin boom. În diferite tari pe care le-am analizat am putut observa cresteri mai mari de 100% in cazul unora dintre clientii nostri. Datorita informatiilor la care ai acces si deciziilor pe care le poti lua pe baza lor, chiar putem spune ca momentan cerul este limita pentru acest domeniu. În Germania am putut observa o crestere puternica in ultimii 5 ani, deci acum viteza este mai mica fata de ceea ce se intampla in tari precum Polonia, Turcia si Olanda.
Atunci cand un antreprenor decide sa deschida un magazin online, care ar fi lucrurile esentiale pe care ar trebui sa le ia in considerare?
Ar trebui sa actioneze doar bazat pe date si pe informatii exacte. Nu are date, sa nu ia decizii.
In cadrul TeCOMM Bucuresti veti vorbi despre importanta utilizatorului. Ce ar trebui sa invete cei care activeaza in acest domeniu legat de acest subiect?
Daca o companie care face comert online sau o companie din orice alt domeniu il pune pe utilizator in centrul deciziilor, cu siguranta va reusi sa creeze un succes puternic decat prin orice alta abordare. În zilele noastre, totul este digital. În viitor, totul va fi cu certitudine dominat de date. Daca o companie nu este pregatita sa ofere continut, servicii sau produse prin canalele digitale, atunci cu siguranta nu are un viitor puternic. Necesitatea de a combina sursele online cu cele offline va face diferenta in calitatea serviciilor pentru clienti.
Cum s-a schimbat cumparatorul online in ultimii ani?
Experienta cumparatorului online a crescut masiv in ultimii ani. Utilizatorul stie unde sa gaseasca produsele si cumparatorul stie cum sa creeze anumite amprente care sa il ajute sa obtina anumite discounturi sau oferte aditionale. În plus, competitia este doar la un click distanta, deci loialitatea fata de brand este un subiect pe care trebuie pus accentul in toate companiile, in special in comertul online. Discutia nu este despre cel mai mic pret, ci despre cel mai performant pret pentru produsul sau serviciul cerut.
Cum ar trebui sa fie abordat cumparatorul?
Inainte de a-l aborda trebuie sa fie folosite informatiile obtinute despre el. Nu trebuie sa va ghidati dupa sfaturile specialistilor care poate nu va cunosc afacerea, ci trebuie sa analizati comportamentul cumparatorilor. Obtineti informatia. Cresteti engagement-ul. Atunci veti avea performante peste asteptari.
TeCOMM Bucuresti va avea loc in perioada 7-8 mai la Hotel Crowne Plaza. Este pentru prima oara cand conferinta de comert online ajunge in capitala dupa alte patru editii care au insemnat 150 de speakeri si 1200 de participanti in Cluj-Napoca si Iasi.
Mai multe informatii despre conferinta puteti afla de pe
http://bucharest.tecomm.ro. Evenimentul este organizat de Libero Events.
Libero Events este o agentie de evenimente in domenii precum: turism, home&deco, comert online, medical si antreprenoriat. Portofoliu nostru contine conferintele: The Woman, HR Summit, Tecomm, MarkDay, Software Arcitecture Day, dar si workshopuri si seminarii. Libero Events organizeaza de doua ori pe an si targul de turism Touristica.