Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Studiu: Doar 34,4% din companiile romanesti folosesc Internetul ca mediu de promovare


Studiu: Doar 34,4% din companiile romanesti folosesc Internetul ca mediu de promovare
de la 18 Apr. 2012
Studiu: Doar 34,4% din companiile romanesti folosesc Internetul ca mediu de promovare
Tags: studiucompaniigooglerentrop&stratongeorge stratonpresedinte

Cand se discuta despre platformele de promovare online folosite de catre companii, serviciile Google ( AdWords & AdSense ) sunt utilizate constant de aproape jumatate din managerii companiilor respondente, potrivit studiului "Perspective ale utilizarii publicitatii online de catre companiile din Romania" realizat de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop&Straton.


Majoritatea respondentilor (69,1%) distribuie bugetul de publicitate online pe campanii de la care au asteptari pe termen scurt sau mediu privind cresterea volumului de vanzari. Astfel, managerii recurg cel mai des la tehnici de promovare precum reduceri semnificative de pret, promotii sezoniere, promotii nesezoniere sau concursuri si tombole. Aceeasi motivatie poate fi atribuita si managerilor care aleg publicitatea online cel mai des in momentul desfasurarii targurilor si manifestarilor comerciale.

In relatia cu clientii, companiile folosesc o serie de instrumente de marketing in mediul online, dintre care cele mai utilizate sunt site-urile Web (25,2%), publicitatea pe internet (24,2%), e-mail marketing (18,8%) si relatii publice online (16,3%).

Majoritatea companiilor opteaza pentru publicitatea online pentru o perioada scurta de timp - zi/saptamana/luna, motiv pentru care, in prezent, 41,3% din companii folosesc "costul pe durata" ca modalitate de plata pentru serviciile de publicitate online. De asemenea, companiile mai utilizeaza sistemul de plata CPC (cost per click), CPL (cost per lead) sau indicatorul CPM (cost per mille/thousand).

Principala modalitate prin care a fost evaluata eficienta publicitatii online de catre companii s-a bazat pe masurarea vanzarilor efective de bunuri sau servicii: 49,5% din companii au utilizat numarul comenzilor obtinute ca indicator in evaluarea procesului de promovare si vanzare online. Alti factori de evaluare au fost traficul generat prin actiunile de publicitate pe internet, precum si notorietatea creata.

"Este un studiu care va genera, poate, controverse pe piata de online advertising din Romania. Sunt foarte multe informatii noi obtinute de la managerii din companii mici si mijlocii care confirma doua lucruri: Google are jumatate din piata, insa, in acelasi timp, sunt multe organizatii care ignora Internetul. Iar aici este un potential enorm de dezvoltare pentru toti actorii din industrie!", a declarat George Straton, presedintele Rentrop&Straton Group.

Studiul "Perspective ale utilizarii publicitatii online de catre companiile din Romania" pe scurt:

* Mai mult de jumatate din manageri (60,7%), activeaza in cadrul unor  companii care folosesc internetul permanent in cadrul activitatii lor specifice.

* Pentru 43,8% din managerii respondenti, principalul motiv care ii determina sa nu utilizeze inca publicitatea online este faptul ca targetul companiei nu se regaseste in mediul digital. Totusi, dintre acesti manageri, peste 60% intentioneaza sa patrunda in acest mediu de comunicare si promovare pe parcursul anului curent.

* Din punctul de vedere al managerilor, principalele scopuri in care este folosit internetul in cadrul companiei sunt: cautarea de informatii specifice, desfasurarea unor actiuni din activitatea curenta si comunicarea online cu clientii sau cu cei asociati activitatii companiei.

* Studiul evidentiaza faptul ca cei mai multi dintre manageri (74,4%) aloca bugete in valoare de pana la 5.000 euro/an pentru publicitatea online, din care 41,1% se regasesc cu un buget mai mic de 1.500 euro/an.

* 43% din respondenti considera ca activitatea de publicitate online necesita experti din exteriorul companiei. Printre domeniile de activitate specifice companiilor care considera ca publicitatea online necesita externalizarea serviciului se evidenţiaza: hoteluri şi restaurante, sanatate si asistenţa sociala.

* Cei mai multi dintre managerii participanti la studiu au declarat ca au colaborat in domeniul publicitatii online cu agentiile full-service Next Advertising , Vitrina Advertising , Graffiti BBDO si Ogilvy&Mather . Alte agentii de publicitate la serviciile carora au apelat companiile, pentru segmentul online advertising , au fost: Saatchi&Saatchi, Mercury360, Leo Burnett&Target, Odyssey Communications Group si BV McCann Erickson.

Studiul "Perspective ale utilizarii publicitatii online de catre companiile din Romania" a fost realizat pe un esantion de 944 respondenti, la cererea Fokus Digital Services, de catre Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, liderul pietei de informatii specializate din Romania.

Despre Rentrop&Straton

Lider de 16 ani al pietei de informatii specializate din Romania, grupul romano-german Rentrop&Straton are peste 200,000 de clienti. Din portofoliul Rentrop&Straton amintim: colectia Consilier (Taxe si Impozite, Contabilitate, TVA, Impozit pe Profit, Codul Muncii, Managementul Resurselor Umane, Management Financiar, Contracte Comerciale), colectia Revista Romana, colectia Newsletter, colectia Expert CD, colectia Ghidul Managerului Eficient si Rentrop&Straton Market Research. Cu 180 de angajati, peste 500 de autori si specialisti si o cifra de afaceri de 4 milioane de euro, Rentrop&Straton este cel mai important furnizor roman de informatii specializate.

Rentrop&Straton face parte din reteaua internationala VNR Verlag für die Deutsche Wirtschaft AG, important grup de consultanta in afaceri german, cu operatiuni la Bonn, Berlin, Salzburg, Zürich, Varsovia, Bucuresti, Moscova, Londra, Manchester, Madrid si Johannesburg. Rentrop&Straton este membru SIPA (Specialized Information Publishers Association), membru fondator BRAT (Biroul Roman de Audit Transmedia) si ARMAD (Asociatia Romana de Marketing Direct).

Pentru mai multe informatii despre studiu: Cristina Apopei - Project Manager, 021 3172587, cristinaa@rs.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016