Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cel mai popular articol vestimentar din istorie


Cel mai popular articol vestimentar din istorie
de la 27 Iun. 2018 Exclusiv
Cel mai popular articol vestimentar din istorie
Tags: blue jeansblugijacob davis

In 2012, antropologul american Daniel Miller a facut un experiment interesant: a vizitat zeci de orase mai mici sau mai mari, din Filipine pana in Turcia, din India pana in Brazilia, s-a asezat intr-un punct circulat si a observat ce pantaloni poarta primii 100 de trecatori. Cei mai multi dintre ei purtau blue jeans.


Povestea blue jeans-ilor incepe in 1872, cand Jacob Davis, un croitor din Nevada, solicitat de un client sa ii faca o pereche robusta de pantaloni, a avut ideea sa foloseasca nituri de cupru pentru a intari zonele care cedau de obicei primele: colturile buzunarelor si nasturii de la slit.

Inovatia adusa de Davis n-a constat, asadar, in materialul folosit pentru a realiza pantalonii – panza Blu di Genova la care a apelat era destul de cunoscuta pe atunci in croitorie – ci in aceste nituri de cupru, foarte durabile, care eliminau complet problemele pe care le-aveau utilizatorii cu buzunarele si cu slitul. Au rezultat astfel niste pantaloni foarte rezistenti, care s-au dovedit ideali pentru mineri, cowboys, taietori de lemne etc. si care au inceput sa fie foarte cautati.

Asadar, nu comoditatea, nu aspectul, nu moda au stat la baza impunerii pe piata a acestor pantaloni, ci strict durabilitatea – un avantaj esential pentru muncitorii din acea perioada, care n-aveau prea multi bani de dat pe haine. Ca urmare, timp de peste 70 de ani ei s-au vandut foarte bine ca pantaloni buni de smotru.

Succesul adevarat a venit insa dupa cel de-al doilea razboi mondial…

…cand designerii de moda si-au indreptat atentia spre blue jeansi si le-au imbunatatit linia si aspectul general. Brusc, acesti pantaloni au devenit foarte populari, fiind acceptati cu incantare de o societate care evolua din ce in ce mai mult spre nonconformism. Adolescentii, in special, erau in fruntea acestui trend, dornici sa imite cateva vedete de calibru (James Dean, Elvis Presley) care aparusera in blue jeans pe marele ecran.

S-a facut astfel o trecere interesanta la aceasta tinuta lejera, cu blue jeans, tinuta care a reusit sa patrunda chiar si in mediile mai scortoase, unde anterior nu se acceptau decat costumul si cravata.

Si trendul acesta a continuat, astfel ca in momentul de fata purtatorii de jeans provin din toate categoriile sociale: nu numai din randul muncitorilor, fermierilor sau gospodinelor, ci si din randul artistilor, cadrelor universitare, managerilor sau chiar politicienilor.

In final, cateva informatii interesante despre blue jeans

• Initial, existau modele diferite pentru barbati si femei. Modelele pentru femei nu aveau zona de inchidere amplasata frontal, ci pe laterala stanga;

• In 1885, o pereche de blue jeans se putea cumpara in SUA cu 1,5 $, echivalentul a 37 $ in ziua de astazi. Pretul nu prea s-a schimbat de atunci – blue jeansii obisnuiti costa acum 30-50 $;

• In mod traditional, blue jeansii se vopsesc in albastru, cu o vopsea pe baza de pigment indigo. Anual se produc cca 20.000 de tone din aceasta vopsea, iar pentru o pereche se folosesc doar cateva grame;

• Se spune ca primii blue jeansi prespalati au aparut accidental, prin anii ’60, in urma unei inundatii la un mic depozit din Cartersville, Georgia. In ciuda faptului ca aratau deja uzati, ei au fost scosi totusi la vanzare si s-a descoperit ca au un mare succes la public;

• Tehnica cea mai comuna de prespalare presupune folosirea unor masini industriale de spalat tesaturi, in care se introduc pietre. Mai exista si tehnica “sandblasting” (cu jet sub presiune de apa si nisip), dar aceasta a fost interzisa de cand s-a constatat o crestere a cazurilor de silicoza in randul muncitorilor din industria textila;

• O pereche de blue jeans “consuma” de-a lungul perioadei ei de viata cca 3.500 de litri de apa. Aici intra apa folosita pentru irigarea culturilor de bumbac, pentru procesul de fabricatie si pentru spalarea periodica de catre posesor;

• America de Nord este responsabila pentru 39% din achizitiile de blue jeans la nivel mondial. In clasament urmeaza Europa de Vest cu 20%, Japonia si Coreea de Sud cu cate 5%;

• Americanii cheltuiesc pe blue jeans cca 15 miliarde $ anual;

Sursa foto: www.pexels.com


Editorialist Manager.ro
23 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016