Codul bunelor maniere in business: Cartea de vizita, succesul afacerii tale

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Codul bunelor maniere in business: Cartea de vizita, succesul afacerii tale
Codul bunelor maniere in business: Cartea de vizita, succesul afacerii tale
de Magda Florea la 04 Mar. 2019
Urmareste-ne pe Google News
codul bunelor maniere in businesscartea de vizitaintalniri afaceribusinesscorporate

In eticheta de afaceri a Japoniei, Coreei, Chinei, cartea de vizita joaca un rol major. Lipsa cartii de vizita poate fi un obstacol in formarea si mentinerea relatiilor de afaceri. Statele Unite ale Americii, dar si Europa au preluat importanta cartii de vizita in mediul corporate, iar astazi, acest mic detaliu aparent insignifiant este eticheta oamenilor de succes din intreaga lume.

Atunci cand vrem sa ne promovam afacerea, serviciile sau cand vrem sa ne prezentam in fata posibililor parteneri de afaceri, intr-o modalitate manierata si protocolara, trebuie sa avem o carte de vizita.
 
Si, daca pana aici totul este simplu, lucrurile se complica in momentul in care aflam ca aceasta carte de vizita trebuie sa contina elemente-cheie, sa respecte anumite norme general acceptate in lumea de afaceri si sa ne puna intr-o lumina favorabila.
 
Pentru inceput, trebuie sa stim ca marimea si caracterele cartii de vizita nu sunt strict reglementate, fiind dependente de practica locala si gusturile posesorului. Insa mai des se utilizeaza marimi standarde de 5x9 cm sau 7x9.
 
 Forma clasica presupune ca in partea de sus sa fie inscrisa denumirea firmei in care lucreaza posesorul cartii de vizita (daca are mai multe locuri de munca se indica cel de baza); in centru – numele si prenumele, postul; in coltul stang de jos – adresa juridica iar in cel drept de jos – telefonul, faxul, e-mailul.
 
Este preferabil sa alegem cartea de vizita pe un fond alb, iar caracterele sa fie scrise cu culoare neagra. Alte culori se admit numai pentru reproducerea simbolului firmei in coltul stang de sus al cartii. Omul de afaceri trebuie sa se manifeste nu prin culori deosebite folosite la formarea cartii de vizita, ci prin calitatea ei.
 
De altfel, combinatia dintre alb si negru denota eleganta, simplitate, rafinament.
 
Conform regulilor protocolului textul trebuie sa fie scris doar pe o parte a cartii, cealalta fiind destinata pentru inscriptii facute de mana. Atunci cand calatorim in strainatate, specialistii in eticheta recomanda sa ne comandam carti de vizita cu cu inscriptii in limba tarii de destinatie.

Citeste si: Codul bunelor maniere in business: Gesturi care iti afecteaza imaginea la o intalnire de afaceri
 

Cand se face schimb de carti de vizita?

 
Nici momentul oferirii cartii de vizita nu este pur intamplator. Cu cartea de vizita se face schimb la prezentare, la exprimarea felicitarilor si condoleantelor, ele se folosesc cand se trimit cadouri (carti, flori, fotografii etc.), inlocuind mesajele spuse prin comunicare directa.
 
Astfel, conform etichetei de afaceri, in unele cazuri, cand nu este posibil de facut o vizita personala cartea de vizita poate transmite anumite mesaje. Pentru aceasta, in dependenta de caz, in partea stanga de jos, sau daca e libera pe partea posterioara (de mana) se fac urmatoarele inscriptii:
 
p.r. (pour remercier) – exprimand multumire;
p.f. (pour feliciter) – exprimand felicitari cu ocazia unei sarbatori;
p.p.c. (pour prendre conge) – la despartire, cand nu este posibil de facut o vizita de ramas bun;
p.c. (pour condoler) – exprimand condoleante;
p.p. (pour presenter) – la prezentarea unei persoane, cand nu exista posibilitatea de a o face personal.
 
La fel, pe cartea de vizita se pot face si alte inscriptii, insa e necesar de a le scri de la persoana a treia: "multumeste pentru felicitari”, "ureaza bun venit” etc.
 
Pe cartea de vizita niciodata nu se semneaza si pe ea nu se scrie data.
 
Schimbul cartilor de vizita se face strict dupa ierarhie, incepand cu cele mai importante persoane din delegatie. Se recomanda de inteles din timp cu translatorii, ca ei pe neobservate sa va indice cine ocupa posturi mai inalte in delegatia respectiva. Aceasta sarcina va fi mai usor de realizat peste hotare, deoarece conform etichetei primii trebuie sa inmaneze cartile de vizita gazdele. Aceste reguli se respecta cu strictete de reprezentantii Japoniei, Coreei (tarilor asiatice).
 
Cartile de vizita trebuie sa fie inmanate in asa fel, incat partenerul sa poate citi imediat ce este scris pe ea. Concomitent e de dorit de rostit in voce numele si prenumele, pentru ca persoana din alta tara sa o poata repeta corect.
 

Cum ne comportam atunci cand primim cartea de vizita

 
In Europa, spre deosebire de tarile asiatice, nu exista reguli foarte stricte despre cum primim si cum inmanam cartea de vizita. In timp ce tarile asiatice prevad inmanarea si primirea cartii de vizita cu ambele maini si o plecaciune, la noi este acceptat si schimbul cu o singura mana, fara plecaciune.
 
Totusi, este important ca, odata primita cartea de vizita, sa ii acordam atentia cuvenita. Cu alte cuvinte, vom arunca o privire pe aceasta si ii vom multumi celui care ne-a inmanat-o. De asemenea, nu o vom baga niciodata in buzunarul de la spate al pantalonilor, denota lipsa de respect fata de persoana care ne-a oferit-o.

Cum oferim o carte de vizita

 
La fel, atunci cand oferim o carte de vizita, privim persoana vizata in ochi, si anuntam intentia noastra de a-i oferi o carte de vizita prin sitagme precum: "Permiteti-mi, va rog, sa va inmanez cartea mea de vizita". Dupa ce primim acceptul interlocutorului, ii intindem cartea fara miscari bruste, cu eleganta, multumindu-i si zambindu-i.
 
Daca va deplasati in tarile asiatice, e necesar sa aveti la intalnirile de afaceri cel putin 10 carti de vizita. Acolo, oamenii de afaceri se simt ofensati daca va inmaneaza o carte de vizita, iar dvs. nu ii raspundeti cu acelasi gest. La noi nu este o regula de aur in acest sens, insa nu ar strica sa aveti cateva, la indemana, pentru orice eventualitate.
 
Citeste si: Codul bunelor maniere in business: Arta de a oferi cadouri

Sursa foto: pexels.com
 
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x