Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Codul bunelor maniere in business: Cartea de vizita, succesul afacerii tale


Codul bunelor maniere in business: Cartea de vizita, succesul afacerii tale
de la 04 Mar. 2019
Codul bunelor maniere in business: Cartea de vizita, succesul afacerii tale
Tags: codul bunelor maniere in businesscartea de vizitaintalniri afaceribusinesscorporate

In eticheta de afaceri a Japoniei, Coreei, Chinei, cartea de vizita joaca un rol major. Lipsa cartii de vizita poate fi un obstacol in formarea si mentinerea relatiilor de afaceri. Statele Unite ale Americii, dar si Europa au preluat importanta cartii de vizita in mediul corporate, iar astazi, acest mic detaliu aparent insignifiant este eticheta oamenilor de succes din intreaga lume.


Atunci cand vrem sa ne promovam afacerea, serviciile sau cand vrem sa ne prezentam in fata posibililor parteneri de afaceri, intr-o modalitate manierata si protocolara, trebuie sa avem o carte de vizita.
 
Si, daca pana aici totul este simplu, lucrurile se complica in momentul in care aflam ca aceasta carte de vizita trebuie sa contina elemente-cheie, sa respecte anumite norme general acceptate in lumea de afaceri si sa ne puna intr-o lumina favorabila.
 
Pentru inceput, trebuie sa stim ca marimea si caracterele cartii de vizita nu sunt strict reglementate, fiind dependente de practica locala si gusturile posesorului. Insa mai des se utilizeaza marimi standarde de 5x9 cm sau 7x9.
 
 Forma clasica presupune ca in partea de sus sa fie inscrisa denumirea firmei in care lucreaza posesorul cartii de vizita (daca are mai multe locuri de munca se indica cel de baza); in centru – numele si prenumele, postul; in coltul stang de jos – adresa juridica iar in cel drept de jos – telefonul, faxul, e-mailul.
 
Este preferabil sa alegem cartea de vizita pe un fond alb, iar caracterele sa fie scrise cu culoare neagra. Alte culori se admit numai pentru reproducerea simbolului firmei in coltul stang de sus al cartii. Omul de afaceri trebuie sa se manifeste nu prin culori deosebite folosite la formarea cartii de vizita, ci prin calitatea ei.
 
De altfel, combinatia dintre alb si negru denota eleganta, simplitate, rafinament.
 
Conform regulilor protocolului textul trebuie sa fie scris doar pe o parte a cartii, cealalta fiind destinata pentru inscriptii facute de mana. Atunci cand calatorim in strainatate, specialistii in eticheta recomanda sa ne comandam carti de vizita cu cu inscriptii in limba tarii de destinatie.

Citeste si: Codul bunelor maniere in business: Gesturi care iti afecteaza imaginea la o intalnire de afaceri
 

Cand se face schimb de carti de vizita?

 
Nici momentul oferirii cartii de vizita nu este pur intamplator. Cu cartea de vizita se face schimb la prezentare, la exprimarea felicitarilor si condoleantelor, ele se folosesc cand se trimit cadouri (carti, flori, fotografii etc.), inlocuind mesajele spuse prin comunicare directa.
 
Astfel, conform etichetei de afaceri, in unele cazuri, cand nu este posibil de facut o vizita personala cartea de vizita poate transmite anumite mesaje. Pentru aceasta, in dependenta de caz, in partea stanga de jos, sau daca e libera pe partea posterioara (de mana) se fac urmatoarele inscriptii:
 
p.r. (pour remercier) – exprimand multumire;
p.f. (pour feliciter) – exprimand felicitari cu ocazia unei sarbatori;
p.p.c. (pour prendre conge) – la despartire, cand nu este posibil de facut o vizita de ramas bun;
p.c. (pour condoler) – exprimand condoleante;
p.p. (pour presenter) – la prezentarea unei persoane, cand nu exista posibilitatea de a o face personal.
 
La fel, pe cartea de vizita se pot face si alte inscriptii, insa e necesar de a le scri de la persoana a treia: "multumeste pentru felicitari”, "ureaza bun venit” etc.
 
Pe cartea de vizita niciodata nu se semneaza si pe ea nu se scrie data.
 
Schimbul cartilor de vizita se face strict dupa ierarhie, incepand cu cele mai importante persoane din delegatie. Se recomanda de inteles din timp cu translatorii, ca ei pe neobservate sa va indice cine ocupa posturi mai inalte in delegatia respectiva. Aceasta sarcina va fi mai usor de realizat peste hotare, deoarece conform etichetei primii trebuie sa inmaneze cartile de vizita gazdele. Aceste reguli se respecta cu strictete de reprezentantii Japoniei, Coreei (tarilor asiatice).
 
Cartile de vizita trebuie sa fie inmanate in asa fel, incat partenerul sa poate citi imediat ce este scris pe ea. Concomitent e de dorit de rostit in voce numele si prenumele, pentru ca persoana din alta tara sa o poata repeta corect.
 

Cum ne comportam atunci cand primim cartea de vizita

 
In Europa, spre deosebire de tarile asiatice, nu exista reguli foarte stricte despre cum primim si cum inmanam cartea de vizita. In timp ce tarile asiatice prevad inmanarea si primirea cartii de vizita cu ambele maini si o plecaciune, la noi este acceptat si schimbul cu o singura mana, fara plecaciune.
 
Totusi, este important ca, odata primita cartea de vizita, sa ii acordam atentia cuvenita. Cu alte cuvinte, vom arunca o privire pe aceasta si ii vom multumi celui care ne-a inmanat-o. De asemenea, nu o vom baga niciodata in buzunarul de la spate al pantalonilor, denota lipsa de respect fata de persoana care ne-a oferit-o.

Cum oferim o carte de vizita

 
La fel, atunci cand oferim o carte de vizita, privim persoana vizata in ochi, si anuntam intentia noastra de a-i oferi o carte de vizita prin sitagme precum: "Permiteti-mi, va rog, sa va inmanez cartea mea de vizita". Dupa ce primim acceptul interlocutorului, ii intindem cartea fara miscari bruste, cu eleganta, multumindu-i si zambindu-i.
 
Daca va deplasati in tarile asiatice, e necesar sa aveti la intalnirile de afaceri cel putin 10 carti de vizita. Acolo, oamenii de afaceri se simt ofensati daca va inmaneaza o carte de vizita, iar dvs. nu ii raspundeti cu acelasi gest. La noi nu este o regula de aur in acest sens, insa nu ar strica sa aveti cateva, la indemana, pentru orice eventualitate.
 
 
 

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 5 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016