Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum sa scapi elegant de clientii care te bomdardeaza cu plangeri


Cum sa scapi elegant de clientii care te bomdardeaza cu plangeri
de Alina Negrutiu la 01 Feb. 2011
Cum sa scapi elegant de clientii care te bomdardeaza cu plangeri
Tags: afacerepiatagresealacolaborare afaceri

Cand incepem o afacere, majoritatea ne gandim ca trebuie sa preluam orice client care se arata interesat de noi. Nu ne gandim la posibilitatea de a refuza pe cineva. Dar aceasta atitudine, de a prelua toate sansele ce ni se ofera, poate dauna afacerii.


Mit:‭ ‬O afacere inseamna sa raspunzi la toate telefoanele, pentru a-i transforma pe toti cei care suna in clienti.

Adevar:‭ ‬O afacere inseamna sa-ti definesti scopul si grupul tinta. Apoi trebuie aleasa o piata de desfacere.‭

"Dupa tot ce am facut pentru clientul acela,‭ ‬nu a ezitat sa ma ameninte ca nu-si va plati facturile.‭ ‬Nici macar nu le-am cerut pretul intreg‭",‭ ‬se plange‭ ‬Paul,‭ ‬un artist grafician.

‭"Clientul asta mi-a cerut imposibilul‭",‭ ‬spune Iuliana,‭ ‬un agent imobiliar.‭ "Am descoperit o modalitate de a-i face pe plac, dar se plange incontinuu".

"Nu-mi place sa raspund la telefon cand suna un anumit client.‭ Incearca mereu sa-si negocieze preturile si ne cere sa muncim suplimentar. Nu-mi place sa spun NU, dar mi-ar placea foarte tare sa-i spun sa se duca in alta parte", spune Matei, proprietarul unui magazin de papetarie‬.

Asta si trebuie sa faca cei mai sus amintiti cu acei clienti care sunt imposibil de multumit: in cel mai politicos mod cu putinta, sa le indice alti furnizori, "mai buni".

Persoane dificile‭

‬NU trebuie sa accepti oameni care lasa greu de la ei. Alege sa lucrezi cu persoane minunate, care te plac si te apreciaza.‭

Plangerile permanente iti strica buna dispozitie si-ti clatina afacerea. Si asta pentru ca le pot spune prietenilor si colegilor lor lucruri rele despre ceea ce faci tu. Vorba zboara si te poti trezi, in final, ca pierzi clienti. Negativismul nemultumitilor se rasfrange si asupra angajatilor, frustrandu-i.

Ce sa faci cu acesti clienti veniti din iad‭

Odata identificati, este nevoie de o startegie pentru a-i inlatura si pentru a evita repetarea greselii.
Trebuie sa fii politicos, dar ferm.

Negociaza pe termen scurt, pentru a duce la biun sfarsit o sarcina de lucru, dar nu te arata flexibil, caci vor profita.

Descopera ce vor, daca se poate. Unii clienti nu stiu exact ce-si doresc, de aceea se prea poate sa intampini oprelisti. Foloseste informatiile pentru a le explica de ce trebuie sa incheiati colaborarea, pornind de la punctul lor de vedere. "Noi nu suntem o firma suficient de mare pentru a lucra la preturile dorite de dumneavoastra. Puteti, in schimb, apela la XYZ", le poti spune.

Este exact metoda pe care o folosesti si cu cei mici: le oferi optiuni, dar in limitele convenabile tie.

Nu reinnoda o relatie care s-a incheiat in termenii mai sus amintiti!

Sugestii pentru a evita reintrarea in viata afacerii tale a clientilor nedoriti ‭


Fa o lista cu numele clientilor dificili.

Scrie ce te-a nemultumit (cum te-au scos din minti, pe tine si pe angajatii tai).

Noteaza semnalmente, pentru a identifica viitori clienti asemanatori.

La nevoie, scrieti cateva fraze cheie despre lectiile invatate si afiseaza-le pe perete, langa telefon. Nu vei mai cadea prada tentatiei asa curand.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016