8 reguli simple pentru evaluarea unei oportunitati de afaceri
afaceripiataoportunitati de afaceri
8 reguli simple pentru evaluarea unei oportunitati de afaceri
Desigur ca emotiile si pasiunea constituie un ingredient esential al succesului in afaceri. Nu mai putin adevarat este insa faptul ca focul launtric trebuie tinut in frau.
Cel putin pana ce oportunitatile de
afaceri trec cu succes prin urmatoarele etape:
1. Testati-o in faza "Beta":
Asa cum orice dezvoltator de software cunoaste, un test
beta are menirea de a oferi produsul utilizatorilor interesati in vederea unui feedback critic. Nu tineti ideea la cheie. Impartasiti-o cu un grup de potentiali utilizatori. In lipsa unui feedback concret care sa ii ofere ochi, venit din lumea reala, oportunitatile dvs. de
afaceri se vor izbi de perete, victimele unor tentative oarbe.
2. Hotarati-va asupra unui public tinta:
Mult prea multe
afaceri esueaza incercand sa multumeasca pe toata lumea. Poate ca ideea dvs. de
afaceri are suficient potential pentru mai multe sectoare. Este indicat insa sa va axati pe si sa incepeti cu principalul
target, care are cea mai mare nevoie de ceea ce aveti de oferit. Afacerea dumneavoastra trebuie sa atraga atentia unui segment de
piata specific si usor de contactat.
Tinere care vizioneaza telenovele este un grup mult mai bine definit decat
toate tinerele care se uita la televizor.
3. Folositi "armura de protectie":
O noua oportunitate de
afaceri este un lucru delicat. Pentru a proteja si sprijini afcerea, va trebui sa folositi un tip sau altul de armura. Aceasta va va conferi siguranta ca nicio alta companie nu va invada sau "fura" segmentul dumneavoastra de
piata. Armura protectoare poate lua forma contactelor cu caracter de exclusivitate, licentelor sau patentelor.
4. Aflati ce isi doresc consumatorii:
Pana la urma, o idee de
afaceri se rezuma la faptul foarte simplu de a furniza produsul sau serviciul solicitat de consumatori. Simplu, dar prea des trecut cu vederea! Oportunitatile dvs. de
afaceri sunt cu adevarat bune daca are legatura cu nevoile sau dorintele consumatorilor. Sa spunem ca aflati de un loc liber pe
piata de desfacere a pastei de dinti. Daca studiile de marketing nu releva insa nicio dorinta manifesta a cumparatorilor pentru aparitia unui alt sortiment, atunci este mai bine sa nu raspundeti acelei "oportunitati de
afaceri ".
5. Evaluati costurile:
Orice oportunitati de
afaceri trebuie evaluate tinand cont de costuri. Oportunitatile de
afaceri poat fi extraordinare. Cu toate acestea, daca nu aveti cum sa strangeti fondurile necesare lansarii si promovarii, este mai bine sa va lasati pagubas(a). Cea mai buna oportunitate de
afaceri este aceea care se imbina perfect cu capacitatea dvs. de a colecta si dispune de fonduri.
6. Puneti pe masa toate atu-urile:
O oportunitate de
afaceri se poate dovedi excelenta numai daca puneti la bataie toate atu-urile si calitatile de care dispuneti. In cazul in care derularea afacerii v-ar obliga sa pasiti in afara zonei personale de confort, s-ar putea sa fie mai bine daca gasiti ceva care sa va oglindeasca mai bine calitatile.
7
. Puneti mana streasina la ochi si cercetati orizontul:
Pe termen scurt si mediu, care este probabilitatea ca afacerea dumneavoastra sa fie inlocuita de o tehnologie superioara, ingradita prin masuri legislative sau sa devina redundanta din cauza schimbarilor sociale?
Realizati o analiza SWOT ("strengths, weaknesses, opportunities, threats"), un audit de marketing, pentru a vedea daca si cum va vietui si supravietui afacerea dvs.. Nu este un obiectiv realist, de pilda, sa deschizi un magazin de muzica intr-o perioada de varf a pirateriei digitale.
8. Folositi factorul uman:
Majoritatea oportunitatilor de
afaceri vor avea nevoie de o forta de munca motivata si calificata. Asigurati-va ca sunteti in masura sa rezolvati aceasta ecuatie, altminteri, s-ar putea transforma intr-un factor de stres si insucces.
Nu uitati: profesionistii adevarati sunt intotdeauna greu de gasit. Ganditi-va la felul cum veti proceda pentru a le da de urma, a-i atrage si a-i pastra.
Oportunitatea dumneavoastra de afaceri a depasit cu succes aceste "obstacole"?
Daca nu, nu este cazul sa fiti dezamagit(a). Nu inseamna decat ca trebuie sa modificati ideea de afacere, transformand-o intr-o oportunitate de
afaceri reala, viabila. De indata ce oportunitatea dumneavoastra de
afaceri este turnata peste o fundatie solida, va puteti da frau liber pasiunii si puteti folosi focul launtric pentru a hrani cu energie afacerea.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Cum sa pornesti afaceri