Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

8 reguli simple pentru evaluarea unei oportunitati de afaceri


8 reguli simple pentru evaluarea unei oportunitati de afaceri
de la 09 Oct. 2008
Tags: afaceripiataoportunitati de afaceri



          8 reguli simple pentru evaluarea unei oportunitati de afaceri 

  Desigur ca emotiile si pasiunea constituie un ingredient esential al succesului in afaceri. Nu mai putin adevarat este insa faptul ca focul launtric trebuie tinut in frau.

Cel putin pana ce oportunitatile de afaceri trec cu succes prin urmatoarele etape:

1. Testati-o in faza "Beta":

Asa cum orice dezvoltator de software cunoaste, un test beta are menirea de a oferi produsul utilizatorilor interesati in vederea unui feedback critic. Nu tineti ideea la cheie. Impartasiti-o cu un grup de potentiali utilizatori. In lipsa unui feedback concret care sa ii ofere ochi, venit din lumea reala, oportunitatile dvs. de afaceri se vor izbi de perete, victimele unor tentative oarbe.

2. Hotarati-va asupra unui public tinta:

Mult prea multe afaceri esueaza incercand sa multumeasca pe toata lumea. Poate ca ideea dvs. de afaceri are suficient potential pentru mai multe sectoare. Este indicat insa sa va axati pe si sa incepeti cu principalul target, care are cea mai mare nevoie de ceea ce aveti de oferit. Afacerea dumneavoastra trebuie sa atraga atentia unui segment de piata specific si usor de contactat. Tinere care vizioneaza telenovele este un grup mult mai bine definit decat toate tinerele care se uita la televizor.

3. Folositi "armura de protectie":

O noua oportunitate de afaceri este un lucru delicat. Pentru a proteja si sprijini afcerea, va trebui sa folositi un tip sau altul de armura. Aceasta va va conferi siguranta ca nicio alta companie nu va invada sau "fura" segmentul dumneavoastra de piata. Armura protectoare poate lua forma contactelor cu caracter de exclusivitate, licentelor sau patentelor.

4. Aflati ce isi doresc consumatorii:

Pana la urma, o idee de afaceri se rezuma la faptul foarte simplu de a furniza produsul sau serviciul solicitat de consumatori. Simplu, dar prea des trecut cu vederea! Oportunitatile dvs. de afaceri sunt cu adevarat bune daca are legatura cu nevoile sau dorintele consumatorilor. Sa spunem ca aflati de un loc liber pe piata de desfacere a pastei de dinti. Daca studiile de marketing nu releva insa nicio dorinta manifesta a cumparatorilor pentru aparitia unui alt sortiment, atunci este mai bine sa nu raspundeti acelei "oportunitati de afaceri ".

5. Evaluati costurile:

Orice oportunitati de afaceri trebuie evaluate tinand cont de costuri. Oportunitatile de afaceri poat fi extraordinare. Cu toate acestea, daca nu aveti cum sa strangeti fondurile necesare lansarii si promovarii, este mai bine sa va lasati pagubas(a). Cea mai buna oportunitate de afaceri este aceea care se imbina perfect cu capacitatea dvs. de a colecta si dispune de fonduri.

6. Puneti pe masa toate atu-urile:

O oportunitate de afaceri se poate dovedi excelenta numai daca puneti la bataie toate atu-urile si calitatile de care dispuneti. In cazul in care derularea afacerii v-ar obliga sa pasiti in afara zonei personale de confort, s-ar putea sa fie mai bine daca gasiti ceva care sa va oglindeasca mai bine calitatile.

7
. Puneti mana streasina la ochi si cercetati orizontul:

Pe termen scurt si mediu, care este probabilitatea ca afacerea dumneavoastra sa fie inlocuita de o tehnologie superioara, ingradita prin masuri legislative sau sa devina redundanta din cauza schimbarilor sociale?

Realizati o analiza SWOT ("strengths, weaknesses, opportunities, threats"), un audit de marketing, pentru a vedea daca si cum va vietui si supravietui afacerea dvs.. Nu este un obiectiv realist, de pilda, sa deschizi un magazin de muzica intr-o perioada de varf a pirateriei digitale.

8. Folositi factorul uman:

Majoritatea oportunitatilor de afaceri vor avea nevoie de o forta de munca motivata si calificata. Asigurati-va ca sunteti in masura sa rezolvati aceasta ecuatie, altminteri, s-ar putea transforma intr-un factor de stres si insucces.

Nu uitati:
profesionistii adevarati sunt intotdeauna greu de gasit. Ganditi-va la felul cum veti proceda pentru a le da de urma, a-i atrage si a-i pastra.

Oportunitatea dumneavoastra de afaceri a depasit cu succes aceste "obstacole"?

Daca nu, nu este cazul sa fiti dezamagit(a). Nu inseamna decat ca trebuie sa modificati ideea de afacere, transformand-o intr-o oportunitate de afaceri reala, viabila. De indata ce oportunitatea dumneavoastra de afaceri este turnata peste o fundatie solida, va puteti da frau liber pasiunii si puteti folosi focul launtric pentru a hrani cu energie afacerea.

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Cum sa pornesti afaceri




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016