Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cele 7 secrete ale unei comunicari eficiente


Cele 7 secrete ale unei comunicari eficiente
de la 07 Sep. 2009
Tags: secreteafacerivanzari



                7 secrete ale comunicarii folosite de catre Abraham Lincoln
 
Folosind cateva principii simple si oricand valabile ale comunicarii in afaceri  si nu numai, Abraham Lincoln a ajuns la rezultate exceptionale, avansand de pe mai de jos trepte ale societatii americane pana la fotoliul prezidential al Casei Albe.

Iata, in continuare, 7 dintre cele mai importante secrete ale comunicarii in
afaceri  si in general, pe care Abraham Lincoln le-a inteles si le-a aplicat cu un remarcabil succes:
 
1. Daca doriti sa comunicati eficient, trebuie sa aveti cu adevarat ceva de spus.
 
A comunica inseamna a impartasi. Insa nu puteti, fireste, imparti cu ceilalti ceea ce nu aveti in causul palmei. Indiferent cat de talentat(a) ati fi ca orator(are) sau ca scriitor(are), daca ignorati ceva ce ar fi trebuit sa cunoasteti, ori daca ceea ce stiti este, in mare parte, fals, pana la urma totul va iesi la iveala.Lincoln i-a scris odata unui avocat aspirant: "Calea este foarte simpla, chiar daca implica mult efort si multa abnegatie. Tot ce trebuie sa faci este sa obtii cartile, sa le citesti si sa le studiezi cu maxima atentie. ...Munca, munca si iar munca - este cel mai important lucru!".
 
2. Folositi povesti, analogii si imagini.
 
Daca doriti sa deveniti un comunicator persuasiv, nu este suficient sa cunoasteti si sa expuneti corect informatiile. Auditoriul dumneavoastra este posibil sa uite repede datele statistice, informatiile si chiar argumentele pe care le prezentati. Probabilitatea este insa foarte mare ca isi vor aminti povestirile si exemplele, precum si imaginile si poezia limbajului dumneavoastra.

Nu uitati: "O mie de cuvine nu fac cat o imagine."! Asa ca nu le spuneti! Mai degraba, aratati-le! Faceti in asa fel incat cuvintele dumneavoastra sa ii determine sa isi imagineze un adeavarat tablou, o scena care sa li se intipareasca pentru multa vreme in minte.

Vrei sa va remarcati pe piata? Pentru oricine lucreaza in vanzari, pentru agenti, reprezentanti, manageri si chiar simpli vanzatori. CD-ul "Succesul in vanzari. Pas cu Pas" va arata cum sa vindeti efectiv orice, oricui, oricand.

3. Puneti intrebari.
 
Inca din primele sale zile petrecute in calitate de avocat, Lincoln a invatat cat de importante se pot dovedi intrebarile atunci cand vrei sa castigi un proces.O intrebare buna are o valoare imensa in comunicare si in activitatea unui lider. Cu toate acestea, intrebarile sunt extrem de putin folosite. Le puteti folosi pentru a obtine informatie sau pentru a ghida o conversatie.

De cele mai multe ori, interlocutorul nici nu va realiza ca este condus. Folosindu-va de intrebari, il puteti determina fie sa se gandeasca la un subiect pe care nu l-a luat in considerare in trecut, fie sa il abordeze dintr-un alt unghi. 
 
4. Trebuie sa va cunoasteti auditoriul.
 
Daca doriti sa deveniti un comunicator eficient, trebuie sa aflati cat mai multe
despre audienta dumneavoastra. Luati in considerare, intotdeauna, tipologia persoanelor cu care urmeaza sa comunicati. Unele persoane prefera sa afle cat mai multe detalii, in vreme ce altele cauta, mai degraba, liniile generale.

Unii sunt pusi in miscare de emotii, in vreme ce altii nu au incredere intr-un atare motor.Studiati-va audienta pentru a vedea daca sunt dispusi sa asculte, dispusi sa va urmeze firul ideilor.
 
5. Convingeti-va audienta ca sunteti acel prieten cu adevarat preocupat de problemele si interesele lor.
 
Atunci cand vorbiti in public, veti fi cu atat mai eficient(a) cu cat nu va veti considera atat un orator, cat un om care se afla acolo pentru a discuta cu prietenii sai despre o
problema importanta pentru acestia.

Lincoln obisnuia sa spuna: "O picatura de miere este suficienta pentru a prinde sute de insecte... Daca este sa castigati pe cineva de partea dumneavoastra, convingeti-l mai intai ca ii sunteti cel mai sincer prieten... Din contra, daca ii veti comanda, chiar si subtil, actiunile, daca ii veti influenta subversiv judecata, acesta se va retrage in el insusi si isi va inchide toate autostrazile care conduc catre mintea si catre inima sa!".

6. Tineti cont de consecintele mesajului dumneavoastra.
 
Ganditi-va din timp la impactul pe care il va avea mesajul dumneavoastra asupra auditoriului. Daca sunteti tentat(a) sa dojeniti pe cineva, puneti-va mai intai urmatoarele intrebari: "Ce va rezolva un mesaj negativ, o exprimare nervoasa?", "Ar putea distruge relatia?", "Exista vreo sansa sa genereze rezultate pozitive?".
 
7. Perfectionati-va arta in fiecare zi.
 
Prefectionati-va in vanzari cu ajutorul CD-ului "Succesul in vanzari. Pas cu pas".  "Finalul" oricarei afaceri este sa vindeti, sa vindeti, sa vindeti... la nesfarsit. Cu cat o faceti mai bine, cu atat profitul dvs. este mai mare si aveti mai mult succes pe piata.

Autoperfectionarea nu e neaparat o experienta solitara. Lincoln, spre exemplu, si-a rafinat abilitatile de comunicare devenind membru al unor grupuri literare si polemice. Si a invatat sa beneficieze de pe urma criticilor. Si-a dat repede seama ca un critic de calitate, care iti atrage atentia asupra a ceea ce nu faci bine, te poate ajuta mai mult decat o mie de oameni care te ridica in slavi.

In acelasi timp, insa, Lincoln nu a permis criticismului sa ii distruga increderea in sine sau determinarea de a actiona dupa vrerea sa. El a considerat intotdeauna criticile ca fiind simple informatii utile.In fiecare zi, faceti orice, un lucru cat de mic, pentru a va perfectiona. Doar asa, pas cu pas, veti reusi sa deveniti un comunicator de succes.

Horace Greeley, un faimos ziarist si cunoscut critic al lui Lincoln, a facut la un moment dat urmatoarea remarca in legatura cu marele om de stat american: "Nu cred sa fi existat macar un singur an din viata sa in care sa nu se fi dovedit mai intelept, mai simpatic si mai bun decat fusese in anul precedent".

Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea: Cum sa pornesti afaceri




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016