Moartea lui Ayrton Sena, la 1 mai 1994, a schimbat regulile si bugetele din Formula 1

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Moartea lui Ayrton Sena, la 1 mai 1994, a schimbat regulile si bugetele din Formula 1 Moartea lui Ayrton Sena, la 1 mai 1994, a schimbat regulile si bugetele din Formula 1
de Manager.ro la .
Urmareste-ne pe Google News
ayrton senaformula 1sigurantabuget

Moartea lui Roland Ratzenberger si a lui Ayrton Sena de pe 30 aprilie, respectiv 1 mai, 1994, pe circuitul de la Imola, a schimbat standardele de siguranta in Formula 1.

In urma cu exact 20 de ani, brazilianul Ayrton Sena a fost ultimul pilot care a murit pe un circuit de Formula 1. Progresele inregistrate de atunci in privinta standardelor de securitate sunt evidente. "Moartea lui Ayrton Sena a avut un impact imens, deoarece pilotul brazilian era o figura cunoscuta, poate cel mai bun pilot de Formula 1 care a existat vreodata", a declarat Max Mosley, fost presedinte al Federatiei Internationale de Automobilism (FIA), adaugand ca "Acel weekend indoliat a fost un extraordinar catalizator pentru schimbare".

Daca nu ar fi avut loc accidentul lui Ayrton Sena, probabil ca un alt pilot ar fi avut acelasi sfarsit. La doar 10 zile dupa tragedia de la Imola, la Monaco, monopostul Sauber condus de pilotul austriac Karl Wendlinger a "zburat" la iesirea din faimosul tunel, dezintegrandu-se. Bilantul: 19 zile de coma pentru pilot. Wendlinger si-a reluat rolul de pilot de curse, dar nu a mai revenit niciodata in Formula 1.

A fost momentul care a declansat o adevarata revolutie, inclusiv finaciara, pentru imbunatatirea standardelor de siguranta. Echipele au fost obligate sa isi schimbe strategiile, furnizorii si sa implementeze un alt tip de biomecanica a monoposturilor, alte casti, mai sigure pentru piloti si alte pneuri, mai rezistente.

A fost introdus sistemul "Head and Neck Support" (HANS), imaginat de cercetatorul american in biomecanica Robert Hubbard, in anii 80. Plasat pe umeri, sub casca, acest sistem previne socurile pe care le pot suporta cervicala si capul pilotului in caz de impact. Sistemul a devenit obligatoriu in Formula 1, din 2003, si s-a adaugat progreselor inregistrate in fabricarea noilor casti si viziere din carbon, dupa ce pilotul Felipe Massa a fost lovit in fata de o piesa la Grand Prix-ul de la Budapesta, din 2009.

Au fost introduse  noi teste de impact, care au condus la implementarea unei casete de avarie in interiorul monopostului, menita sa absoarba socurile produse in caz de accident. Nu in ultimul rand, cea mai dramatica si costisitoare schimbare a fost redesenarea tuturor circuitelor din Formula 1, prin refacerea straturilor asfaltice, indulcirea sicanelor, construirea unor bariere absorbante, care au inlocuit blocurile din beton si anvelope vechi, inclusiv in circuitele stradale, precum cel de la Monaco.

"Formula 1 a devenit astazi un sport mai sigur, mai aproape de celelalte sporturi, dar este inca departe de a fi considerat un sport nepericulos", a declarat Sebastian Vettel, cvadruplu campion mondial.

Ultimele NOUTATI

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla
Sanatate

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla

today17 Iul. 2025
V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?

today17 Iul. 2025
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Protectia datelor cu caracter personal

Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat

today17 Iul. 2025
Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri
Economie

Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri

today17 Iul. 2025
Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de  2 trilioane de euro
Ultima ora

Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de 2 trilioane de euro

today17 Iul. 2025
Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti
Companii

Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti

today17 Iul. 2025
Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional.
Imobiliare

Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional. "Totusi, Capitala ramane una dintre pietele cele mai dinamice din perspectiva evolutiei pe termen lung"

today17 Iul. 2025
Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta
Companii

Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta

today17 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x