Moartea lui Ayrton Sena, la 1 mai 1994, a schimbat regulile si bugetele din Formula 1

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Moartea lui Ayrton Sena, la 1 mai 1994, a schimbat regulile si bugetele din Formula 1 Moartea lui Ayrton Sena, la 1 mai 1994, a schimbat regulile si bugetele din Formula 1
de Manager.ro la .
Urmareste-ne pe Google News
ayrton senaformula 1sigurantabuget

Moartea lui Roland Ratzenberger si a lui Ayrton Sena de pe 30 aprilie, respectiv 1 mai, 1994, pe circuitul de la Imola, a schimbat standardele de siguranta in Formula 1.

In urma cu exact 20 de ani, brazilianul Ayrton Sena a fost ultimul pilot care a murit pe un circuit de Formula 1. Progresele inregistrate de atunci in privinta standardelor de securitate sunt evidente. "Moartea lui Ayrton Sena a avut un impact imens, deoarece pilotul brazilian era o figura cunoscuta, poate cel mai bun pilot de Formula 1 care a existat vreodata", a declarat Max Mosley, fost presedinte al Federatiei Internationale de Automobilism (FIA), adaugand ca "Acel weekend indoliat a fost un extraordinar catalizator pentru schimbare".

Daca nu ar fi avut loc accidentul lui Ayrton Sena, probabil ca un alt pilot ar fi avut acelasi sfarsit. La doar 10 zile dupa tragedia de la Imola, la Monaco, monopostul Sauber condus de pilotul austriac Karl Wendlinger a "zburat" la iesirea din faimosul tunel, dezintegrandu-se. Bilantul: 19 zile de coma pentru pilot. Wendlinger si-a reluat rolul de pilot de curse, dar nu a mai revenit niciodata in Formula 1.

A fost momentul care a declansat o adevarata revolutie, inclusiv finaciara, pentru imbunatatirea standardelor de siguranta. Echipele au fost obligate sa isi schimbe strategiile, furnizorii si sa implementeze un alt tip de biomecanica a monoposturilor, alte casti, mai sigure pentru piloti si alte pneuri, mai rezistente.

A fost introdus sistemul "Head and Neck Support" (HANS), imaginat de cercetatorul american in biomecanica Robert Hubbard, in anii 80. Plasat pe umeri, sub casca, acest sistem previne socurile pe care le pot suporta cervicala si capul pilotului in caz de impact. Sistemul a devenit obligatoriu in Formula 1, din 2003, si s-a adaugat progreselor inregistrate in fabricarea noilor casti si viziere din carbon, dupa ce pilotul Felipe Massa a fost lovit in fata de o piesa la Grand Prix-ul de la Budapesta, din 2009.

Au fost introduse  noi teste de impact, care au condus la implementarea unei casete de avarie in interiorul monopostului, menita sa absoarba socurile produse in caz de accident. Nu in ultimul rand, cea mai dramatica si costisitoare schimbare a fost redesenarea tuturor circuitelor din Formula 1, prin refacerea straturilor asfaltice, indulcirea sicanelor, construirea unor bariere absorbante, care au inlocuit blocurile din beton si anvelope vechi, inclusiv in circuitele stradale, precum cel de la Monaco.

"Formula 1 a devenit astazi un sport mai sigur, mai aproape de celelalte sporturi, dar este inca departe de a fi considerat un sport nepericulos", a declarat Sebastian Vettel, cvadruplu campion mondial.

Ultimele NOUTATI

EDITORIAL. Premiantul clasei risca sa devina un invins. Ce s-a ales de promisiunea ca, daca inveti, ajungi departe?
Analize

EDITORIAL. Premiantul clasei risca sa devina un invins. Ce s-a ales de promisiunea ca, daca inveti, ajungi departe?

today14 Mai. 2025
EDITORIAL. Romania voteaza cu sabia deasupra capului. Suntem chemati la urne sa alegem intre Romania ratiunii si Romania carnavalului
Analize

EDITORIAL. Romania voteaza cu sabia deasupra capului. Suntem chemati la urne sa alegem intre Romania ratiunii si Romania carnavalului

today14 Mai. 2025
Seful Consiliului Fiscal, mesaj fara precedent: Tara este obosita, oamenii sunt obositi. Rabdarea celor care ne finanteaza nu este nelimitata
Economie

Seful Consiliului Fiscal, mesaj fara precedent: Tara este obosita, oamenii sunt obositi. Rabdarea celor care ne finanteaza nu este nelimitata

today14 Mai. 2025
Ce tip de societate ne propun, de fapt, suveranistii? Raspunsul e limpede si perfect logic!
Analize

Ce tip de societate ne propun, de fapt, suveranistii? Raspunsul e limpede si perfect logic!

today14 Mai. 2025
Nicusor Dan: Vom redresa economia Romaniei, nu vom ajunge sa majoram TVA! Vom reusi, trebuie sa oprim marea evaziune fiscala
Economie

Nicusor Dan: Vom redresa economia Romaniei, nu vom ajunge sa majoram TVA! Vom reusi, trebuie sa oprim marea evaziune fiscala

today14 Mai. 2025
Piata imobiliara din Romania, demonstratie de forta in fata crizelor actuale. Proiectele dezvoltatorilor continua in ritm sustinut, iar romanii sunt in continuare interesati sa cumpere apartamente
Imobiliare

Piata imobiliara din Romania, demonstratie de forta in fata crizelor actuale. Proiectele dezvoltatorilor continua in ritm sustinut, iar romanii sunt in continuare interesati sa cumpere apartamente

today14 Mai. 2025
Ce aduce romanii impreuna si ce ii desparte in prag de alegeri?
Ultima ora

Ce aduce romanii impreuna si ce ii desparte in prag de alegeri?

today14 Mai. 2025
Industria de outsourcing se pregateste intens pentru implementarea Directivei europene privind transparenta salariala si remunerare egala intre barbati si femei
Companii

Industria de outsourcing se pregateste intens pentru implementarea Directivei europene privind transparenta salariala si remunerare egala intre barbati si femei

today14 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x