Companiile ofera prime angajatilor, indiferent de performanta. Cum ajutati firma sa se dezvolte?
ticheteafacererecompensemotivaresalariatiprime
S-a discutat in ultimii ani din ce in ce mai aprins despre motivarea echipei, dezvoltarea firmei prin felul in care ne recompensam salariatii, crearea si implementarea unor metode noi de motivare si crestere a randamentului.
Felul in care fiecare manager sau antreprenor alege sa isi motiveze angajatii se traduce, luni sau ani mai tarziu, in rezultate financiare concrete.
In prezent, asa cum arata studiul anual salarial si de beneficii PayWell Romania, realizat de PwC, arata ca peste o treime dintre companiile din Romania ofera prime independente de performanta angajatului sau a companiei cu ocazia diferitelor evenimente sau ocazii.
"38% dintre companiile din Romania ofera prime fixe tuturor angajatilor cu ocazia diferitelor evenimente sau ocazii (de exemplu, Sarbatorile de iarna, Paste sau vacanta). Aceste prime sunt oferite fie sub forma unor sume fixe (care variaza intre 500 si 1.500 de lei, in functie de angajator si industrie), fie sub forma unui anumit procent din salariul lunar (in cazul celui de al 13-lea salariu sau al primei de vacanta)", se mentioneaza intr-un comunicat emis recent, citat de Agerpres.
Se considera, in aceasta privinta, ca bonusul de performanta e un stimulent preferat de companii, cu mentiunea ca "nivelul bonusurilor de performanta depinde de categoria de personal si variaza de la unul la patru salarii lunare".
Companiile prefera sa isi concentreze sistemele de recompensare si catre beneficiile extra-salariale prin tichete de masa, anumite abonamente platite de firma sau alte beneficii sub forma de tichete.
Studii la fel de noi continua sa demonstreze ca salariatii sunt si mai motivati atunci cand inteleg de ce fac ceea ce fac, cum ii ajuta munca lor pe clientii finali si de ce, cu alte cuvinte, rolul lor este unul important. Ca solutie, puteti organiza intalniri, sedinte, mici conferinte care sa intermedieze contactul dintre parti.
O alta solutie o reprezinta feedback-ul pozitiv de la clienti, scrisorile sau e-mail-urile de felicitare si o transparenta a comunicarii intre nivelele de management din companie.
Cititi continuarea aici.