Amploarea luata de serviciul de livrare colete a crescut numarul reclamatiilor inregistrate la ANCOM, in primul semestru din 2020

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Amploarea luata de serviciul de livrare colete a crescut numarul reclamatiilor inregistrate la ANCOM, in primul semestru din 2020
Amploarea luata de serviciul de livrare colete a crescut numarul reclamatiilor inregistrate la ANCOM, in primul semestru din 2020
de Vlad Strunescu la 28 Iul. 2020
reclamatii ancomlivrare coleteshopping onlinereclamatii servicii it

In primele 6 luni din 2020, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit peste 2.400 de reclamatii de la utilizatorii de comunicatii electronice si servicii postale din Romania.

"Tot mai multi utilizatori cunosc rolul ANCOM si ni se adreseaza pentru solutionarea problemelor pe care le intampina in utilizarea serviciilor de comunicatii. Atat dezvoltarea sectorului, cat si perioada atipica in care ne aflam au facut ca numarul petitiilor transmise catre ANCOM sa creasca cu 64%. 

Citeste si: ANCOM a efectuat 1.735 de controale si a dat amenzi de aproape un milion de lei, dintre care jumatate a revenit companiei Orange
 
De exemplu, amploarea pe care a capatat-o serviciul de livrare colete in aceasta perioada s-a vazut si in numarul de reclamatii primite de noi, mai multe cu 59% fata de anul trecut", a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.
 
Un alt factor care a determinat cresterea numarului de reclamatii il reprezinta atributiile avute de ANCOM in timpul starii de urgenta privind stirile false despre COVID-19. 
 
In aceasta perioada de timp, au fost inregistrate 367 de reclamatii cu acest subiect, reprezentand 15% din numarul total al reclamatiilor.
 
Din totalul reclamatiilor inregistrate la ANCOM in prima jumatate a acestui an, 10% (in crestere cu 59,33% fata de aceeasi perioada a anului precedent) au avut ca subiect furnizarea serviciilor postale.
 
Problemele semnalate cel mai des au fost legate de nelivrarea trimiterilor postale (20%), pierderea sau furtul acestora (17%), termenul de livrare a trimiterilor postale (14% din totalul reclamatiilor) si deteriorarea trimiterilor postale (12%).
 
Din totalul reclamatiilor, 50% au vizat serviciile de comunicatii electronice, principalele nemultumiri reclamate vizand aspecte care tin de relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice. 
 
Astfel, utilizatorii au semnalat probleme privind incetarea contractelor (23% din reclamatiile referitoare la serviciile de comunicatii electronice), facturarea acestor servicii (20%), nerespectarea contractelor de catre furnizori (12%) si derularea contractelor la distanta (11%).
 
Avand in vedere limitarea deplasarilor externe, reclamatiile privind serviciul de roaming au fost in scadere, in comparatie cu prima jumatate a anului precedent (2%, fata de 7%, in primele 6 luni din 2019), acestea vizand in special roaming-ul involuntar.
 
De asemenea, 5% dintre petitiile trimise la ANCOM au vizat probleme intalnite in procesul de portare a numerelor de telefon.
 
In acelasi timp, din totalul petitiilor primite de ANCOM, 9% au vizat aspecte referitoare la acoperirea si calitatea semnalului pentru serviciile de telefonie si internet, 7% au vizat problemele tehnice (deranjamente) si 4% au vizat noile tehnologii.
 
ANCOM precizeaza ca poate interveni direct in situatiile in care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune incalca anumite drepturi de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respecta legislatia din acest domeniu), nu respecta reglementarile legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informatii in contracte sau nu respecta conditiile de incheiere a contractelor la distanta.
 
Reclamatiile privind nerespectarea/neexecutarea contractelor de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice pot fi adresate de catre utilizatorii persoane fizice Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate in aceasta situatie se pot adresa instantei de judecata competente.
 
In ceea ce priveste serviciile postale, in cazul nerespectarii termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenta legala de a sanctiona furnizorii pentru nerespectarea contractului/conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale. 
 
In caz de pierdere, furt, distrugere (totala sau partiala) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu au primit un raspuns de la furnizor in maximum 3 luni sau sunt nemultumiti de raspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada indeplinirii procedurii reclamatiei prealabile, urmand pasii descrisi aici

Citeste si: Economia mondiala se prabuseste, in vreme ce Jeff Bezos se imbogateste. La fel si fosta lui nevasta
 
ANCOM nu poate, insa, stabili cuantumul despagubirilor si nici nu poate obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competente revenind instantelor de judecata.
Jurnalist Manager.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Cum se explica inclinatia Chinei pentru a realiza produse contrafacute?
Companii

Cum se explica inclinatia Chinei pentru a realiza produse contrafacute?

Chinezii copiaza orice. Absolut orice, de la suruburi la modele de business. In 2012 au copiat chiar un intreg sat din Alpii austrieci, inclus in patrimoniul UNESCO, reconstruindu-l in detaliu in...
today26 Iun. 2022
5 obiceiuri zilnice care-ti prelungesc viata cu ani de zile: e dovedit stiintific
Sanatate

5 obiceiuri zilnice care-ti prelungesc viata cu ani de zile: e dovedit stiintific

Exista cateva obiceiuri simple si banale care, practicate cu regularitate, ne pot ajuta sa traim mai mult si mai bine. Poate ca la prima vedere suna a cliseu, insa acum avem si un studiu realizat...
today24 Iun. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ce sunt folatii serici: 4 lucruri pe care trebuie sa le stii
Life Style

Ce sunt folatii serici: 4 lucruri pe care trebuie sa le stii

today24 Iun. 2022
11 organizatii de business din Romania cer mentinerea cotei unice, dar reducerea cheltuielilor statului: schimbarile fiscale sa fie luate prin consultare
Companii

11 organizatii de business din Romania cer mentinerea cotei unice, dar reducerea cheltuielilor statului: schimbarile fiscale sa fie luate prin consultare

today24 Iun. 2022
Pe ce cheltuie romanii voucherele sociale: cumpara chipsuri si bauturi, spre disperarea ministrului Muncii. Se dau amenzi usturatoare
Ultima ora

Pe ce cheltuie romanii voucherele sociale: cumpara chipsuri si bauturi, spre disperarea ministrului Muncii. Se dau amenzi usturatoare

today24 Iun. 2022
Plimbare cu iahtul pentru prima data: aceste greseli te fac de ras, evita-le
Travel

Plimbare cu iahtul pentru prima data: aceste greseli te fac de ras, evita-le

today24 Iun. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x