Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Amploarea luata de serviciul de livrare colete a crescut numarul reclamatiilor inregistrate la ANCOM, in primul semestru din 2020


Amploarea luata de serviciul de livrare colete a crescut numarul reclamatiilor inregistrate la ANCOM, in primul semestru din 2020
de Vlad Strunescu la 28 Iul. 2020
Amploarea luata de serviciul de livrare colete a crescut numarul reclamatiilor inregistrate la ANCOM, in primul semestru din 2020
Tags: reclamatii ancomlivrare coleteshopping onlinereclamatii servicii it

In primele 6 luni din 2020, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit peste 2.400 de reclamatii de la utilizatorii de comunicatii electronice si servicii postale din Romania.


"Tot mai multi utilizatori cunosc rolul ANCOM si ni se adreseaza pentru solutionarea problemelor pe care le intampina in utilizarea serviciilor de comunicatii. Atat dezvoltarea sectorului, cat si perioada atipica in care ne aflam au facut ca numarul petitiilor transmise catre ANCOM sa creasca cu 64%. 
De exemplu, amploarea pe care a capatat-o serviciul de livrare colete in aceasta perioada s-a vazut si in numarul de reclamatii primite de noi, mai multe cu 59% fata de anul trecut", a declarat Sorin Grindeanu, presedintele ANCOM.
 
Un alt factor care a determinat cresterea numarului de reclamatii il reprezinta atributiile avute de ANCOM in timpul starii de urgenta privind stirile false despre COVID-19. 
 
In aceasta perioada de timp, au fost inregistrate 367 de reclamatii cu acest subiect, reprezentand 15% din numarul total al reclamatiilor.
 
Din totalul reclamatiilor inregistrate la ANCOM in prima jumatate a acestui an, 10% (in crestere cu 59,33% fata de aceeasi perioada a anului precedent) au avut ca subiect furnizarea serviciilor postale.
 
Problemele semnalate cel mai des au fost legate de nelivrarea trimiterilor postale (20%), pierderea sau furtul acestora (17%), termenul de livrare a trimiterilor postale (14% din totalul reclamatiilor) si deteriorarea trimiterilor postale (12%).
 
Din totalul reclamatiilor, 50% au vizat serviciile de comunicatii electronice, principalele nemultumiri reclamate vizand aspecte care tin de relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice. 
 
Astfel, utilizatorii au semnalat probleme privind incetarea contractelor (23% din reclamatiile referitoare la serviciile de comunicatii electronice), facturarea acestor servicii (20%), nerespectarea contractelor de catre furnizori (12%) si derularea contractelor la distanta (11%).
 
Avand in vedere limitarea deplasarilor externe, reclamatiile privind serviciul de roaming au fost in scadere, in comparatie cu prima jumatate a anului precedent (2%, fata de 7%, in primele 6 luni din 2019), acestea vizand in special roaming-ul involuntar.
 
De asemenea, 5% dintre petitiile trimise la ANCOM au vizat probleme intalnite in procesul de portare a numerelor de telefon.
 
In acelasi timp, din totalul petitiilor primite de ANCOM, 9% au vizat aspecte referitoare la acoperirea si calitatea semnalului pentru serviciile de telefonie si internet, 7% au vizat problemele tehnice (deranjamente) si 4% au vizat noile tehnologii.
 
ANCOM precizeaza ca poate interveni direct in situatiile in care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune incalca anumite drepturi de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respecta legislatia din acest domeniu), nu respecta reglementarile legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informatii in contracte sau nu respecta conditiile de incheiere a contractelor la distanta.
 
Reclamatiile privind nerespectarea/neexecutarea contractelor de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice pot fi adresate de catre utilizatorii persoane fizice Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate in aceasta situatie se pot adresa instantei de judecata competente.
 
In ceea ce priveste serviciile postale, in cazul nerespectarii termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenta legala de a sanctiona furnizorii pentru nerespectarea contractului/conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale. 
 
In caz de pierdere, furt, distrugere (totala sau partiala) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu au primit un raspuns de la furnizor in maximum 3 luni sau sunt nemultumiti de raspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada indeplinirii procedurii reclamatiei prealabile, urmand pasii descrisi aici
ANCOM nu poate, insa, stabili cuantumul despagubirilor si nici nu poate obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competente revenind instantelor de judecata.

Jurnalist Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Orban, reactie dupa ce Senatul a respins cresterea etapizata a alocatiilor: Oare PSD isi doreste sa nu mai...

Orban, reactie dupa ce Senatul a respins cresterea etapizata a alocatiilor: Oare PSD isi doreste sa nu mai avem bani de pensii, salarii si investitii?
Senatul, camera Parlamentului in care PSD detine majoritate, a respins marti Ordonanta Guvernului de crestere etapizata a alocatiilor pentru copii. Reactia premierului Ludovic Orban a fost una pe masura: liberalul ii acuza pe social-democrati de iresponsabilitate si ''populism...

today11 Aug. 2020

Sfarsitul pandemiei va insemna inceputul unei noi ere in afacerile derulate la nivel global

Sfarsitul pandemiei va insemna inceputul unei noi ere in afacerile derulate la nivel global
Efectele economice ale crizei provocate de pandemia COVID-19 sunt, la nivel global, negative. La fel si la nivelul economiei Uniunii Europene. La fel si la nivelul economiei romanesti. Sunt, insa, si companii pentru care actuala criza a reprezentat si inca mai reprezinta un vector de crestere a...

today11 Aug. 2020

Nici concediul in Grecia nu mai e ce-a fost: Se inchid barurile si restaurantele pe timpul noptii

Nici concediul in Grecia nu mai e ce-a fost: Se inchid barurile si restaurantele pe timpul noptii
In contextul in care Grecia se confrunta cu o crestere importanta a noilor cazuri de coronavirus, autoritatile elene au decis sa inchida pe timpul noptii barurile si restaurantele in mai multe locuri populate de turisti. Daca va gandeati sa va petreceti concediul in Grecia pentru a va bucura pe...

today11 Aug. 2020

Schimbari pe piata petrolului in Romania

Schimbari pe piata petrolului in Romania
Criza globala provocata de pandemia de coronavirus a afectat serios si industria petroliera din Romania. Marile companii petroliere au inregistrat un declin al vanzarilor, ca o consecinta a faptului ca pretul petrolului a avut o evolutie negativa si a scaderii cererii de produse...

today11 Aug. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Gramul de pericol din kilogramele de aur

Asa cum "academia" Facebook produce medici infectionisti si epidemiologi pe banda rulanta, precum si experti in Covid 19, la fel scoate si economisti si finantisti. Acum, se pare ca toata lumea se pricepe la investitii, mai ales la cele in aur. Desigur, cand Nouriel Roubini considera o idee buna protejarea banilor prin plasarea lor in aur, esti tentat sa crezi ca metalul galben este infailibil in lupta cu orice criza si cu virusul inflatiei care mananca din valoarea monedelor si a bancnotelor. Citeste si: Statul continua sa se indatoreze de la cetatenii sai. Programul TEZAUR merge inainte si in luna august Actiuni, case,...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

"O veste excelenta pentru toti romanii!"

La inceputul fiecarei luni, Ministerul Finantelor Publice anunta care sunt planurile sale de imprumuturi de pe piata interbancara. Pentru luna in curs, ministerul a planificat sa ia cu imprumut de la bancile comerciale 3,45 de miliarde de lei. Din total, 3 miliarde de lei sunt de obtinut prin opt emisiuni de obligatiuni de stat, la care se pot adauga 450 de milioane de lei prin sesiuni suplimentare de oferte necompetitive, aferente licitatiilor de obligatiuni. Citeste si: Noul maxim pentru pretul gramului de aur este 268,4712 lei   In comparatie cu cele 5,3 miliarde de lei programate a fi imprumutate luna...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016