Coface prevede cresterea brusca a insolventelor la nivel global din cauza pandemiei. 68 de tari vor intra in recesiune

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Coface prevede cresterea brusca a insolventelor la nivel global din cauza pandemiei. 68 de tari vor intra in recesiune
Coface prevede cresterea brusca a insolventelor la nivel global din cauza pandemiei. 68 de tari vor intra in recesiune
de Vlad Strunescu la 09 Apr. 2020
Urmareste-ne pe Google News
insolvente internationalerecesiune coronaviruscriza economica 2018criza pandemie

La inceput, epidemia COVID-19 din China a afectat un numar limitat de linii de afaceri, dar, intre timp, s-a transformat in pandemie, iar repercusiunile sale au creat un dublu soc - oferta si cerere - care afecteaza un numar mare de industrii din intreaga lume, arata o analiza realizata de Coface.

Conform acesteia, actuala criza nu poate fi comparata cu cele din trecut intrucat toate au avut origini financiare (de exemplu, criza creditelor globale din 2008-2009, Marea Depresiune din 1929). Intrebarea nu mai este ce tari si sectoare de activitate vor fi afectate de acest soc, ci mai degraba cine va scapa.

Citeste si: Economia europeana se va confrunta cu o scadere extrem de dura in 2020
 
Socul ar putea fi si mai violent in economiile emergente: pe langa gestionarea pandemiei, care va fi tot mai dificila, aceste economii se confrunta si cu scaderea pretului petrolului, precum si cu iesirile de capital care au crescut de patru ori fata de nivelurile lor din 2008.
 
In acest context, Coface prognozeaza ca, in 2020, se va inregistra prima recesiune economica globala dupa 2009, cu o rata de crestere de -1,3% (dupa + 2,5% in 2019). 
 
Coface estimeaza ca 68 de tari vor intra in recesiune (fata de numai 11 anul trecut), comertul mondial va scadea cu 4,3% in acest an (dupa o scadere de -0,4% in 2019) si se va inregistra o crestere de 25% a insolventelor (comparativ cu predictiile de +2% din luna ianuarie 2020).
 

Cea mai mare crestere a insolventelor din 2009 pana in prezent: +25% in 2020

Riscul de credit al companiilor va fi foarte ridicat chiar si intr-un scenariu optimist, in care activitatea economica reporneste treptat in al treilea trimestru al anului si nu va exista un al doilea val de epidemie de coronavirus in a doua jumatate a anului 2020.
 
Aceasta tendinta de crestere accelerata a insolventelor ar urma sa afecteze Statele Unite (+39%) si toate principalele economii din Europa de Vest (+18%): Germania (+11%), Franta (+15%), Regatul Unit (+33%), Italia (+18%) si Spania (+22%). socul ar putea fi si mai violent in economiile emergente: pe langa gestionarea pandemiei, care va deveni tot mai dificila, aceste economii se confrunta si cu scaderea pretului petrolului, precum si cu iesirile de capital care au crescut de patru ori fata de nivelul din 2008.
 
De asemenea, volumul comertului international va scadea pentru al doilea an consecutiv. Riscurile care planeaza asupra unei scaderi de 4,3% a comertului mondial ca volum in 2020 sunt in scadere, deoarece numeroasele anunturi de inchidere a frontierelor nu sunt luate in considerare in modelul de prognoza al Coface (model bazat pe preturile petrolului, costurile de transport, increderea companiilor producatoare in Statele Unite si exporturile coreene ca variabile explicative).
 
Pe termen lung, criza COVID-19 ar putea avea consecinte si asupra structurii lanturilor de valori globale. Principala sursa de vulnerabilitate a companiilor in contextul actual este dependenta lor de un numar redus de furnizori aflati in cateva tari sau chiar intr-o singura tara. 
 
Prin urmare, cresterea acestor numere pentru a anticipa posibile perturbari ale lantului de aprovizionare va deveni o prioritate pentru companii.
 

Castigatori si pierzatori ai crizei

Pentru intreprinderi, masurile de izolare luate de guverne din peste 40 de tari pentru a stopa extinderea virusului COVID-19, reprezentand peste jumatate din populatia lumii, au avut consecinte imediate.
 
Aceste masuri au dus la un soc de aprovizionare cum nu s-a mai observat in timpul crizelor majore anterioare. socul initial nu s-a datorat unei crize financiare, ci este legat de economia reala: oamenii nu pot munci, iar companiile se confrunta cu perturbari ale aprovizionarii intermediare de bunuri.
 
Turismul, hotelurile, restaurantele, afacerile pentru petrecerea timpul liber si transportul sunt sectoarea afectate grav, precum si aproape toate segmentele de distributie specializate si majoritatea sectoarelor de productie (cu exceptia industriei agroalimentare). Alte sectoare de servicii au fost mult mai putin afectate precum telecomunicatii, apa si canalizare.
 
Acest soc de oferta este insotit de un soc la fel de brutal la nivelul cererii. Multi consumatori isi anuleaza sau amana cheltuielile pentru bunuri si servicii. in plus, increderea gospodariilor este slabita de impactul izolarii.
 
Bunurile de consum durabile, cum ar fi vehiculele, vor fi probabil cele mai afectate de acest soc. Alte cheltuieli, cum ar fi textile si imbracaminte, precum si electronice, sunt, de asemenea, probabil reduse la aproape zero.
 
La celalalt capat al spectrului, consumul de produse agro-alimentare si farmaceutice ar putea beneficia de aceasta situatie exceptionala.
 

Consecintele politice ale pandemiei

Cea mai evidenta consecinta a pandemiei pe termen scurt este exacerbarea tensiunilor geopolitice existente.
 
Nu poate fi exclus riscul unor noi valuri de masuri protectioniste, care vizeaza in special sectoarele cheie ale noii ordini de sanatate si economie (de exemplu, limitarea exporturilor de produse agroalimentare si/sau farmaceutice, considerate vitale). 
 
Continuarea razboiului comercial dintre SUA si China, care vizeaza sectoarele strategice, in special electronice, ramane si ea o posibilitate. 

Citeste si: Deficitul comercial al Romaniei a crescut la 2,6 miliarde de euro
 
Acest lucru ar putea fi intarit de campania prezidentiala din Statele Unite si/sau in cazul cresterii protestelor sociale intr-una dintre aceste doua tari.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Companii

Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria

today08 Mai. 2025
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Business

Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!

today07 Mai. 2025
Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Taxe de autostrada in Ungaria explicate simplu – ce trebuie sa platesti si de ce

today07 Mai. 2025
Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!
Analize

Sa nu uitam promisiunile lui George Simion!

today07 Mai. 2025
ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala
Economie

ANAF sprijina cabinetele medicale individuale si PFI-urile cu un nou program de conformare fiscala

today07 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x