Companiile din Romania au pierdut peste 100 de milioane de euro prin campaniile de marketing si publicitate neadaptate suficient publicului tinta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Companiile din Romania au pierdut peste 100 de milioane de euro prin campaniile de marketing si publicitate neadaptate suficient publicului tinta
Companiile din Romania au pierdut peste 100 de milioane de euro prin campaniile de marketing si publicitate neadaptate suficient publicului tinta
de Vlad Strunescu la 05 Feb. 2020
Urmareste-ne pe Google News
bugete marketingirosire bugete marketinggreseli marketinghorvath & partners

Conform estimarilor Horvath & Partners, unul dintre cei mai importanti jucatori locali si internationali pe piata consultantei in management, intre 15% - 25% din bugetele de marketing ale companiilor din Romania sunt irosite.

Astfel, raportul dintre investitiile in campanii de vanzari si profitul generat de acestea este, de multe ori, nesatisfactor. Potrivit estimarilor, cheltuielile de marketing ale companiilor din Romania pentru promovarea pe canalele TV, radio, in ziare si reviste online au fost de circa 490 de milioane de euro, in 2019, in crestere cu 12% fata de 2018. 

Citeste si: Banca Mondiala: Coronavirusul din China incetineste ritmul de crestere economica globala
 
Potrivit firmei de consultanta, utilizarea unor solutii de Big Data, care optimizeaza bugetele de marketing si vanzari, selectand mult mai bine publicurile tinta si maximizand rezultatele campaniilor, poate duce la economii de costuri de peste 100 de milioane de euro. 
 
"Conform estimarilor noastre, companiile au pierdut peste 100 milioane euro in 2019, prin campaniile de marketing si publicitate care nu au fost adaptate suficient de bine publicurilor tinta. Acest lucru se intampla cu precadere in perioada sarbatorilor, cand creste numarul campaniilor de promovare ale diferitelor servicii si produse. 
 
Rezolvarea sta in reducerea considerabila a costurilor si cresterea profitabilitatii, prin adoptarea unor solutii informatice de Big Data. Acestea colecteaza si utilizeaza atat datele interne ale clientului cat si date externe, cum ar fi diversi indicatori de piata, si creeaza modele statistice si motoare de optimizare. 
 
Prin intermediul acestora, se obtine cea mai buna alocare a bugetelor  de marketing si de publicitate, pentru atingerea obiectivelor de business dorite. 
 
Mai mult, din experienta noastra, rezulta ca vanzarile unei companii pot creste cu 5% - 10% intr-un an, daca sunt folosite solutii de Big Data pentru eficientizarea cheltuielilor", a explicat Kurt Weber, director general al Horvath & Partners Romania.
 
Cea mai mare cerere de consultanta pentru implementarea unor solutii informatice de analitica avansata, care optimizeaza initiativele de marketing vine din partea companiilor mari din industria bancara, telecomunicatii, retail si FMCG. 
 
Investitia in acest tip de proiecte este amortizata in trei, pana la sase luni. Principalele beneficii aduse de astfel de proiecte constau in cresterea eficientei campaniilor de marketing printr-o mai buna alocare a resurselor, cresterea profitabilitatii prin majorarea vanzarilor, precum si scaderea cheltuielilor de marketing. 
 
Intr-un astfel de proiect, sunt adunate si pregatite date relevante, interne si externe, despre publicul tinta. Optimizarea actiunilor si a tacticilor de marketing este una dintre solutiile de analitica avansata pentru marketing si vanzari, din portofoliul companiei de consultanta. Printre celelalte solutii, se numara segmentarea si micro-segmentarea algoritmica a clientilor, motoare de recomandari, predictia si prevenirea plecarii clientilor, predictia valorii clientului pe durata de viata a relatiei cu compania, optimizarea promotiilor si stabilirea dinamica a preturilor. 
 
Solutiile au la baza procesarea si analiza unor seturi mari de date (Big Data) si utilizarea unor modele de Machine Learning si Inteligenta Artificiala cu scopul cresterii directe a vanzarilor si imbunatatirii marjelor. 
 
"Managerii romani sunt tot mai preocupati de transformarea digitala, iar noi, in calitate de consultanti, am inteles aceasta nevoie legitima. Suntem intr-o economie globala, in care alinierea la noile tendinte este cruciala pentru cresterea competitivitatii si este important pentru companiile romanesti sa se sincronizeze acestor directii. 

Citeste si: Dancila candideaza la parlamentare din partea PSD, daca partidul va avea succes la alegerile locale
 
Peste 60% dintre companiile romanesti apreciaza ca transformarea digitala este o prioritate pentru ele, iar noi suntem aici ca sa ajutam!", a adaugat Kurt Weber.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x