Cresterea economica si a puterii de cumparare nu sunt suficiente pentru a obtine increderea consumatorilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cresterea economica si a puterii de cumparare nu sunt suficiente pentru a obtine increderea consumatorilor
Cresterea economica si a puterii de cumparare nu sunt suficiente pentru a obtine increderea consumatorilor
de Vlad Strunescu la 27 Mar. 2019
Urmareste-ne pe Google News
incredere romaniconsum romaniaincredere romaniaclimat consumstudii gfk

Pe parcursul anului 2018, consumatorii nu au redobandit increderea in economie pe care au avut-o in 2017. Romanii au devenit reticenti pe fondul tensiunilor de pe piata monetara (cresterea ROBOR) si a situatiei economice incerte.

Prin urmare, indicatorul Climatului de Consum masurat de GfK este inca negativ, situat in zona de pesimism: minus 20,7.
 
Citeste si: Romanii au luat cu 12,7% mai multe credite in lei fata de februarie 2018 si au pus cu 9,1% mai multi bani deoparte
 
La nivelul Uniunii Europene, consumatorii sunt preocupati de scaderea nivelului de trai - protestele Vestelor Galbene, din Franta sau manifestarile impotriva rasismului din Italia, cresterea pretului petrolului si Brexit - evenimente care au dus la coborarea indicelui de incredere pana la minus 6.

 
Indicatorul privind increderea consumatorilor romani este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor. Doar 11% cred intr-o evolutie pozitiva a economiei si acelasi procent se asteapta ca rata somajului sa scada, in urmatorul an.
 
Cu toate acestea, romanii arata ceva mai mult optimism cand vine vorba despre asteptarile privind situatia propriilor finante.
 
Aproape un sfert dintre ei au incredere ca aceasta va arata mai bine, fata de 19%, anul anterior.
 
Chiar daca piata FMCG si cea electro-IT au marcat cresteri in 2018, consumatorii se arata reticenti cand vine vorba despre achizitia bunurilor de folosinta indelungata pe viitor.
 
Pentru anul 2019, 4 din 10 romani (42%) declara ca isi vor micsora bugetul pentru achizitii precum mobila, masina de spalat, etc., aproape la fel de multi fiind cei care spun ca isi vor mentine constant bugetul pentru astfel de achizitii (41%).
 
Doar 10% dintre romani si-au exprimat intentia de a investi mai mult decat pana acum.
 
Potrivit GfK, dintr-o perspectiva mai larga, consumul casnic de bunuri de larg consum va fi mentinut de cresterea venitului disponibil al populatiei, un impact care poate fi compensat de inasprirea termenilor de creditare.
 
Rezultatele provin din studiul GfK Omnibus, realizat prin metodologia TAWI (interviuri realizate pe tableta), pe 1.020 de respondenti, reprezentantiv la nivel national.
 
Citeste si: Ministrul Energiei: taxa de 2% din OUG 114 se scoate doar pentru producatorii de energie pe baza de carbune

Industria bunurilor de larg consum a inregistrat, in 2018, o crestere de aproape 6% comparativ cu 2017, conform studiului GfK Consumer Panel, iar piata romaneasca de bunuri de folosinta indelungata a marcat o crestere de 13% comparativ cu anul anterior.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

7 scumpiri de care nu va scapa niciun roman, de la 1 ianuarie: asa arata austeritatea
Economie

7 scumpiri de care nu va scapa niciun roman, de la 1 ianuarie: asa arata austeritatea

Noul Cod Fiscal propus de Guvern ar putea aduce o serie intreaga de surprize neplacute pentru romani, specialistii avertizand deja asupra unui nou val de scumpiri. Mai mult, economistii isi exprima...
today21 Sep. 2023
Munca cinstita nu-i platita: angajatii spun ca au salarii prea mici
Companii

Munca cinstita nu-i platita: angajatii spun ca au salarii prea mici

Nemultumirea legata de salarii e la cote inalte pe piata muncii din Romania. Aproape jumatate dintre angajati spun ca au lefuri prea mici.  
today21 Sep. 2023
TOP 5 Modificari Legislative cu impact MAJOR asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"TOP 5 Modificari Legislative cu impact MAJOR asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ratele la banci redevin un cosmar de la 1 octombrie. Ce ii asteapta pe romanii care au credite in lei cu dobanda variabila
Economie

Ratele la banci redevin un cosmar de la 1 octombrie. Ce ii asteapta pe romanii care au credite in lei cu dobanda variabila

today21 Sep. 2023
Problema fiscalitatii, mai grava decat ne-am inchipuit: Guvernul si-a aranjat cartile sa modifice Codul fiscal la apelul bocancilor
Economie

Problema fiscalitatii, mai grava decat ne-am inchipuit: Guvernul si-a aranjat cartile sa modifice Codul fiscal la apelul bocancilor

today21 Sep. 2023
Descopera cat de simplu e sa facturezi cu Fairo, acum si de pe un ecran mai mare
Economie

Descopera cat de simplu e sa facturezi cu Fairo, acum si de pe un ecran mai mare

today21 Sep. 2023
Angajatii care castiga 2.000 de lei net, umiliti de la 1 octombrie 2023. Creste salariul, dar doar pe
Economie

Angajatii care castiga 2.000 de lei net, umiliti de la 1 octombrie 2023. Creste salariul, dar doar pe "fluturas"

today20 Sep. 2023

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"TOP 5 Modificari Legislative cu impact MAJOR asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x