Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cresterea economica si a puterii de cumparare nu sunt suficiente pentru a obtine increderea consumatorilor


Cresterea economica si a puterii de cumparare nu sunt suficiente pentru a obtine increderea consumatorilor
de la 27 Mar. 2019
Cresterea economica si a puterii de cumparare nu sunt suficiente pentru a obtine increderea consumatorilor
Tags: incredere romaniconsum romaniaincredere romaniaclimat consumstudii gfk

Pe parcursul anului 2018, consumatorii nu au redobandit increderea in economie pe care au avut-o in 2017. Romanii au devenit reticenti pe fondul tensiunilor de pe piata monetara (cresterea ROBOR) si a situatiei economice incerte.


Prin urmare, indicatorul Climatului de Consum masurat de GfK este inca negativ, situat in zona de pesimism: minus 20,7.
 
Citeste si: Romanii au luat cu 12,7% mai multe credite in lei fata de februarie 2018 si au pus cu 9,1% mai multi bani deoparte
 
La nivelul Uniunii Europene, consumatorii sunt preocupati de scaderea nivelului de trai - protestele Vestelor Galbene, din Franta sau manifestarile impotriva rasismului din Italia, cresterea pretului petrolului si Brexit - evenimente care au dus la coborarea indicelui de incredere pana la minus 6.
 
Indicatorul privind increderea consumatorilor romani este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor. Doar 11% cred intr-o evolutie pozitiva a economiei si acelasi procent se asteapta ca rata somajului sa scada, in urmatorul an.
 
Cu toate acestea, romanii arata ceva mai mult optimism cand vine vorba despre asteptarile privind situatia propriilor finante.
 
Aproape un sfert dintre ei au incredere ca aceasta va arata mai bine, fata de 19%, anul anterior.
 
Chiar daca piata FMCG si cea electro-IT au marcat cresteri in 2018, consumatorii se arata reticenti cand vine vorba despre achizitia bunurilor de folosinta indelungata pe viitor.
 
Pentru anul 2019, 4 din 10 romani (42%) declara ca isi vor micsora bugetul pentru achizitii precum mobila, masina de spalat, etc., aproape la fel de multi fiind cei care spun ca isi vor mentine constant bugetul pentru astfel de achizitii (41%).
 
Doar 10% dintre romani si-au exprimat intentia de a investi mai mult decat pana acum.
 
Potrivit GfK, dintr-o perspectiva mai larga, consumul casnic de bunuri de larg consum va fi mentinut de cresterea venitului disponibil al populatiei, un impact care poate fi compensat de inasprirea termenilor de creditare.
 
Rezultatele provin din studiul GfK Omnibus, realizat prin metodologia TAWI (interviuri realizate pe tableta), pe 1.020 de respondenti, reprezentantiv la nivel national.
 
Citeste si: Ministrul Energiei: taxa de 2% din OUG 114 se scoate doar pentru producatorii de energie pe baza de carbune

Industria bunurilor de larg consum a inregistrat, in 2018, o crestere de aproape 6% comparativ cu 2017, conform studiului GfK Consumer Panel, iar piata romaneasca de bunuri de folosinta indelungata a marcat o crestere de 13% comparativ cu anul anterior.

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016