Dupa al doilea val COVID ne asteapta un val de poluare: cand restrictiile vor fi ridicate, marile companii vor porni in cursa pentru recuperarea profitului pierdut

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dupa al doilea val COVID ne asteapta un val de poluare: cand restrictiile vor fi ridicate, marile companii vor porni in cursa pentru recuperarea profitului pierdut
Dupa al doilea val COVID ne asteapta un val de poluare: cand restrictiile vor fi ridicate, marile companii vor porni in cursa pentru recuperarea profitului pierdut
de Lucian Vasilescu la 14 Oct. 2020
Urmareste-ne pe Google News
Restrictiile impuse de la declansarea pandemiei COVID-19 au avut ca efect reducerea drastica a activitatii economice la nivel global. Asta a insemnat, pentru multe companii, o restrangere severa a activitatii, cu efecte negative atat pentru ele, cat si pentru angajatii lor. Profitul s-a diminuat, apoi a disparut cu desavarsire, mari entitati economice au raportat pierderi imense, somajul a crescut, dar s-a intamplat si un lucru bun: atmosfera Pamantului este mai curata ca oricand.



Reducerea activitatii industriale din pricina restrictiilor impuse de autoritati odata cu declansarea pandemiei a avut drept efect si reducerea semnificativa a emisiilor de dioxid de carbon.

Conform revistei Nature Communication (editata de grupul britanic Nature Publishing), nivelul emisiilor de gaze cu efect de sera a scazut, in primul semestru al anului curent, la un nivel incredibil, inferior celui inregistrat la inceputul si in timpul primului razboi mondial.

Autorii studiului au luat in calcul productia de energie, cifrele de trafic rutier si aerian, productia de bunuri de consum si de echipamente industriale etc.


Doar in domeniul transporturilor, de pilda, s-a inregistrat o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 40% datorita reducerii traficului terestru, maritim si aerian.

Datorita scaderii productiei de energie, emisiile de dioxid de carbon au scazut cu 22%, iar reducerea activitatii industriale a avut drept efect scaderea cu 17% a emisiilor (scaderile sunt raportate in semestrul intai al anului curent fata de valorile inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut).

Autorii studiului subliniaza, insa, ca reducerea emisiilor de dioxid de carbon in primul semestru al acestui an se datoreaza exclusiv restrictiilor impuse de autoritati din pricina pandemiei COVID-19 si ca, pentru o diminuare a emisiilor poluante in conditiile in care restrictiile vor fi ridicate este nevoie de un acord international, in cadrul unei politici globale de protejare a atmosferei.

Acest acord exista, la ora actuala, insa doar la nivel declarativ.

"Pentru o reducere reala, pe termen lung, a emisiilor poluante avem nevoie de schimbari structurale si de transformari radicale ale proceselor de productie a enerigiei si, de asemenea, de o reevaluare a consumului la nivel planetar" - se afirma in studiul publicat de Nature Communication.

Pastrarea unei atmosfere cat mai curate si stoparea procesului de incalzire globala presupun, pentru marii poluatori, investitii suplimentare, pe care si le pot permite dar, daca le-ar face, si-ar diminua marginea de profit.

Organizatia non-guvernamentala Climate Accountability Institute, cu sediul in Colorado, SUA, arata ca, inainte de pandemie, doar 20% dintre companiile gigant din intreaga lume erau responsabile de 35% din totalul emisiilor de dioxid de carbon.

Pe primele trei locuri ale celor mai mari poluatori la nivel mondial se gasesc Saudi Aramco (companie saudita care are ca obiect de activitate prospectarea si exploatarea zacamintelor de petrol si gaze, procesarea titeiului si exportul de petrol brut si de produse petroliere), compania petroliera americana Chevron si gigantul Gazprom (companie energetica din Rusia, cel mai mare producator de gaze naturale din lume).

Pentru ele, ca si pentru ceilalti mari poluatori, ridicarea restrictiilor impuse de pandemie va reprezenta, probabil, startul in cursa de recuperare a profitului pierdut, deci o crestere a deversarii in atmosfera a gazelor cu efect de sera.

In acest sens este de retinut opinia lui Michael Mann, climatolog si geofizician american, director al Centrului de Stiinta a Pamantului din cadrul Universitatii de Stat din Pennsylvania, citat, cu ceva vreme in urma, de publicatia britanica The Guardian: "Tragedia in actuala criza a climatului consta in faptul ca mai mult de 7,5 miliarde de oameni sunt nevoiti sa plateasca, cu pretul degradarii planetei, setea de profit a catorva zeci de mari poluatori. Acest fapt constituie o rusinoasa prabusire morala a sistemului nostru politic, pe care n-ar trebui sa o toleram."

Sursa foto: maxpixel.net

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x