Dus rece cu cifre la fel de reci pentru Metrorex

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dus rece cu cifre la fel de reci pentru Metrorex
Dus rece cu cifre la fel de reci pentru Metrorex
de Vlad Strunescu la 28 Nov. 2018
Urmareste-ne pe Google News
pierderi metrorexsalarii metrorexperformanta metrorexgreva metrorex

Intr-o analiza intitulata "Santaj prin incompetenta", Iancu Guda, presedinte AAFBR, a pus sub lupa performantele Metrorex, in comparatie cu cele inregistrate de companiile similare din Budapesta, Praga si Varsovia.

Potrivit lui Guda, Metrorex ameninta cu o noua greva (amanata temporar), solicitand, printre altele, o majorare cu 42% a salariilor. Guda a luat in calcul situatiile financiare ale Metrorex (CUI 13863739) pentru 2017, prin comparatie cu cele ale companiilor identice care administreaza reteaua de metrou din Budapesta, Praga si Varsovia.

Citeste si: Daca Romania ar fi o companie, v-ati depune CV-ul ca sa lucrati pentru ea?
 
Conform analizei, eliminand subventiile primite de la stat, Metrorex inregistreaza pierderi de 55% din cifra de afaceri (358 milioane de lei, aproximativ 77 de milioane de euro), in timp ce firmele similare din regiune obtin un profit mediu de 11%: Budapesta (+16%), Praga (10%), Varsovia (5%).
 
De asemenea, Metrorex inregistreaza 63 de angajati la fiecare kilometru de metrou, cu 20% peste media din capitalele analizate
ca si referinta (51,41) si de 3 ori mai mult decat Budapesta (care inregistreaza 20,21 angajati/km metrou.
 
In acelasi timp, salariul mediu net/angajat la Metrorex este de 1.144 de euro/luna (7.555 de lei brut), de doua ori peste media nationala si cel mai mare din regiune. 
 
Media salariului net/angajat la firmele care administreaza reteaua de metrou din capitalele de referinta este de 1.040 de euro/luna, cu +9% sub media inregistrata la Metrorex si doar cu +38% peste media nationala din tara respectiva. 
 
Deci, salariul mediu net din orasele de referinta utilizate ca si comparatie (Budapesta, Praga si Varsovia) este 756 de euro/angajat, cu 31% peste media din Bucuresti, dar angajatii Metrorex castiga cu 9% peste angajatii de la companiile similare din aceste capitale!
 
In ceea ce priveste productivitatea angajatilor, Metrorex inregistreaza o cifra de afaceri/angajat de 31,6 K euro/an, de aproape trei ori sub media din capitalele de referinta (87,3 K euro/angajat / an) si de 6 ori sub media inregistrata de angajatii retelei de metrou din Budapesta.
 
Totodata, viteza medie inregistrata de trenurile Metrorex este de 22,5 km/ora, mult sub media capitalelor de refeinta (31 km/ora). Aceasta este cauzata de investitiile modeste in reteau de metrou, in conditiile in care majoritatea trenurilor sunt vechi
 
Dimensiune infrastructura: Bucuresti inregistreaza o retea de metrou cu o dimensiune de 30 metri/1.000 locuitori, nivel aproape identic cu media capitalelor folosite ca si referinta (29,19 metri / 1.000 locuitori), dar veniturile obtinute sunt mult mai mici. 
 
"Concluzionand comparatia regionala Metrorex vs companii similiare care administreaza reteaua de transport public subteran din Budapesta, Praga si Varsovia, in baza situatiilor financiare si rapoartelor aferente anului 2017, constat ca Metrorex inregistreaza un venit/angajat de trei ori mai mic (productivitate comerciala foarte modesta), cu 20% mai multi angajati/km metrou (resursele umane supradimensionate), salarii supradimensionate (cu 9% mai mari decat media companiilor similare din regiune si de aproape doua ori peste media din sectorul privat), pierderi IMENSE (fara subventiile de la stat ar fi o companie falimentara) precum si cea mai proasta calitate a serviciului oferit (viteza medie este cea mai scazuta din cauza investitiilor modeste)!
 
Mai mult, am analizat cateva detalii suplimentare privind evolutia Metrorex in perioada 2013-2017, si constant ca situatia financiara a companiei se deterioreaza, avand in vedere ca aproximativ 40% din veniturile acestei companii provin din subventii de la stat si alte venituri din exploatare.
 
Considerand doar cifra de afaceri (veniturile realizate din vanzarea de bilete), aceasta companie inregistreaza pierderi din exploatare de 145 de milioane de lei in 2017, vs -140 milioane de lei, in 2016, sau -121 milioane de lei, in 2015, in conditiile in care rezultatul net final este de -358 milioane de lei (aproximativ 77 milioane de euro pierdere). 
 
In orice caz, aceasta companie nu a facut profit, in ultimul deceniu. Doar pierderile cumulate din ultimii 5 ani sunt de 600 de milioane de lei.

Citeste si: ROBOR la trei luni continua sa scada: 3,16%
 
Ponderea cheltuielilor cu salariile in totalul cheltuielilor de exploatare a crescut de la 44% (in 2013) la 50% (in 2017), in conditiile in care salariul mediu brut/angajat in 2017 a fost de 7.555 Lei (in crestere cu 12%, fata de 2016, si DUBLU fata de media din economie). Daca se va majora cu 42%, salariul mediu din Metrorex va ajunge TRIPLU comparativ cu media nationala!” arata Iancu Guda.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x