Efectul COVID-19: nu se mai prabuseste niciun avion, in schimb se prabusesc companiile aeriene

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Efectul COVID-19: nu se mai prabuseste niciun avion, in schimb se prabusesc companiile aeriene
Efectul COVID-19: nu se mai prabuseste niciun avion, in schimb se prabusesc companiile aeriene
de Lucian Vasilescu la 25 Apr. 2020
Urmareste-ne pe Google News
Una dintre industriile cele mai afectate de pandemia COVID-19 este cea a transportului aerian. Din pricina restrictiilor de circulatie, mai toate marile companii aeriene din lume sunt nevoite sa-si tina avioanele la sol. Ridicarea restrictiilor nu va aduce nici pe departe reluarea zborurilor la nivelul de dinainte de criza, iar operatorii de transport aerian nu au solutii pentru a-si redresa afacerile.

Compania KLM, filiala olandeza a grupului Air France KLM, spera sa supravietuiasca crizei datorita unui plan de asistenta financiara din partea Guvernului Olandei. Inca nu s-a luat nicio decizie in acest sens, se pare insa ca sprijinul financiar guvernamental va fi in valoare de 2 pana la 4 miliarde de euro.

La randul sau, Air France are nevoie de un sprijin de 7 miliarde de euro din partea guvernului francez.

Managementul companiei low cost irlandeze Ryanair a declarat ca daca, atunci cand zborurile vor fi reluate, locurile in aeronave vor trebui sa respecte restrictiile de distantare sociala (sa zboare cu locuri goale alternate intre locurile ocupate) atunci se va prefera mentinerea avioanelor la sol, fiindca zborul cu o capacitate de ocupare de doar doua treimi ar produce pagube mai mari decat consemnarea la sol a aeronavelor.


Michael OʹLeary, CEO Ryanair, a declarat ca va relua zborurile doar daca guvernul tarii sale va plati locurile pe care va fi obligat sa nu le ocupe.

Excentricul miliardar britanic Sir Richard Branson, proprietarul Virgin Atlantic, s-a vazut nevoit sa-si ipotecheze insula privata de 30 de hectare (situata in arhipelagul Insulelor Virgine din Marea Caraibelor) pentru a-si salva compania aeriana, in conditiile in care, in momentul de fata, 85% din aeronavele Virgin Atlantic sunt consemnate la sol.

Branson s-a aratat dispus sa-si ipotecheze insula in favoarea guvernului britanic, pentru un imprumut de 772 de milioane de euro.
Statele Unite au luat si ele nota de criza cu care se confrunta companiile aeriene si au luat in discutie cumpararea de participatii la operatorii aerieni privati, pentru a-i ajuta sa depaseasca aceasta perioada dificila.

In primele trei luni ale anului, compania germana Lufthansa a raportat pierderi de 1,2 miliarde de euro si, alaturi de companiile pe care le controleaza, Austrian Airlines, Swissair si Brussels Airlines functioneaza, acum, la doar 5% din capacitate.

Exista si un paradox al crizei: aceasta a afectat sever companiile aeriene care operau pe profit. Pentru celelalte, care lucrau, "in mod traditional", in pierdere (cum ar fi Tarom), reducerea semnificativa a numarului de zboruri s-ar putea traduce in contabilizarea unor pierderi operationale mai mici decat cele inregistrate cand zburau la capacitate maxima.

Sursa foto: pexels.com

Ultimele NOUTATI

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x