Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

In 2019, romanii au mers la cumparaturi mai rar, dar au platit, in medie, cu 2 lei mai mult la o vizita in magazin


In 2019, romanii au mers la cumparaturi mai rar, dar au platit, in medie, cu 2 lei mai mult la o vizita in magazin
de Vlad Strunescu la 26 Feb. 2020
In 2019, romanii au mers la cumparaturi mai rar, dar au platit, in medie, cu 2 lei mai mult la o vizita in magazin
Tags: consum romaniamagazine romaniahypermarketuri romaniascumpiri romaniadate gfk panel

Pe parcursul anului 2019, cumparaturile casnice de bunuri de larg consum au inregistrat in Romania o crestere modesta de 2,2%, conform datelor GfK Consumer Panel.


Sub influenta majorarii preturilor la alimente in medie cu 5,6% (conform Eurostat), romanii au cumparat aceleasi volume, insa au ales segmente inferioare de pret. 
In 2018, ritmul de crestere a pietei a fost dublu, in timp ce, in 2017, piata a crescut cu peste 7%.
 
In ce priveste comportamentul de cumparare pentru acasa, familiile din Romania au mers la cumparaturi mai rar pe parcursul anului trecut decat in 2018, insa au platit, in medie, cu 2 lei mai mult la o vizita in magazin.
 

Canalele moderne de comert continua sa castige teren

Din perspectiva cumparaturilor de produse de larg consum cu destinatie casnica, canalele moderne de retail au continuat si in 2019 sa castige teren in fata formatelor traditionale si au ajuns la 64% cota de piata. 
 
Magazinele de tip discount sunt cele care au alimentat mare parte din aceasta crestere ca urmare faptului ca romanii au cumparat mai des din aceste formate. 
 
Si magazinele de proximitate si-au continuat ascensiunea in cadrul cumparaturilor pentru acasa si au castigat noi cumparatori. In schimb, hipermaketurile, supermarketurile, dar si retailerii traditionali au fost vizitate mai rar pentru cumparaturile casnice.
 

Cresteri la toate categoriile de larg consum

Cu exceptia alimentelor proaspete (fructe, legume, carne, oua), toate segmentele mari de produse de larg consum au inregistrat cresteri pe parcursul anului 2019. 
 
Romanii si-au majorat cheltuielile cel mai mult pentru produsele destinate ingrijirii si curateniei locuintei, dar si pentru lactate (in special pentru iaurt, kefir, specialitati de branzeturi, crema de branza).
 
Si pentru bauturi, romanii ai cheltuit mai mult in 2019 fata de anul anterior, mai ales pentru bauturile racoritoare si apa imbuteliata. 
 
Un ritm similar de crestere au avut si produsele pentru ingrijire personala, in special produsele destinate ingrijirii parului. Nu la fel de accelerat a crescut insa si segmentul alimentelor. 
Printre acestea, exista insa si exceptii de grupe de alimente unde a fost mai mult dinamism, ca snacksurile si conservele.

Foto: pexels.com

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016