In 2019, romanii au mers la cumparaturi mai rar, dar au platit, in medie, cu 2 lei mai mult la o vizita in magazin

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In 2019, romanii au mers la cumparaturi mai rar, dar au platit, in medie, cu 2 lei mai mult la o vizita in magazin
In 2019, romanii au mers la cumparaturi mai rar, dar au platit, in medie, cu 2 lei mai mult la o vizita in magazin
de Vlad Strunescu la 26 Feb. 2020
consum romaniamagazine romaniahypermarketuri romaniascumpiri romaniadate gfk panel

Pe parcursul anului 2019, cumparaturile casnice de bunuri de larg consum au inregistrat in Romania o crestere modesta de 2,2%, conform datelor GfK Consumer Panel.

Sub influenta majorarii preturilor la alimente in medie cu 5,6% (conform Eurostat), romanii au cumparat aceleasi volume, insa au ales segmente inferioare de pret. 

Citeste si: Declaratia unica se depune pana pe 25 mai 2020. ANAF le ofera contribuabililor asistenta pentru completare
 
In 2018, ritmul de crestere a pietei a fost dublu, in timp ce, in 2017, piata a crescut cu peste 7%.
 
In ce priveste comportamentul de cumparare pentru acasa, familiile din Romania au mers la cumparaturi mai rar pe parcursul anului trecut decat in 2018, insa au platit, in medie, cu 2 lei mai mult la o vizita in magazin.
 

Canalele moderne de comert continua sa castige teren

Din perspectiva cumparaturilor de produse de larg consum cu destinatie casnica, canalele moderne de retail au continuat si in 2019 sa castige teren in fata formatelor traditionale si au ajuns la 64% cota de piata. 
 
Magazinele de tip discount sunt cele care au alimentat mare parte din aceasta crestere ca urmare faptului ca romanii au cumparat mai des din aceste formate. 
 
Si magazinele de proximitate si-au continuat ascensiunea in cadrul cumparaturilor pentru acasa si au castigat noi cumparatori. In schimb, hipermaketurile, supermarketurile, dar si retailerii traditionali au fost vizitate mai rar pentru cumparaturile casnice.
 

Cresteri la toate categoriile de larg consum

Cu exceptia alimentelor proaspete (fructe, legume, carne, oua), toate segmentele mari de produse de larg consum au inregistrat cresteri pe parcursul anului 2019. 
 
Romanii si-au majorat cheltuielile cel mai mult pentru produsele destinate ingrijirii si curateniei locuintei, dar si pentru lactate (in special pentru iaurt, kefir, specialitati de branzeturi, crema de branza).
 
Si pentru bauturi, romanii ai cheltuit mai mult in 2019 fata de anul anterior, mai ales pentru bauturile racoritoare si apa imbuteliata. 
 
Un ritm similar de crestere au avut si produsele pentru ingrijire personala, in special produsele destinate ingrijirii parului. Nu la fel de accelerat a crescut insa si segmentul alimentelor. 

Citeste si: Un fost somer de lux investeste masiv in candidatura la presedintia Statelor Unite
 
Printre acestea, exista insa si exceptii de grupe de alimente unde a fost mai mult dinamism, ca snacksurile si conservele.

Foto: pexels.com
Jurnalist Manager.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Impozitul progresiv si falsul sentiment de haiducie. De ce nu e o idee buna principiul Sa luam de la bogati si sa dam la saraci
Economie

Impozitul progresiv si falsul sentiment de haiducie. De ce nu e o idee buna principiul Sa luam de la bogati si sa dam la saraci

Il ultimele zile, social-democratii pluseaza in spatiul public pe ideea schimbarii fiscalitatii in Romania, in sensul inlocuirii cotei unice cu impozitul progresiv. Masurii se opun vehement...
today21 Mai. 2022
ANAF, schimbare de viziune. Noul sef: Ne-am saturat sa vedem Antifrauda alergand dupa un vanzator de covrigi
Ultimele stiri economice

ANAF, schimbare de viziune. Noul sef: Ne-am saturat sa vedem Antifrauda alergand dupa un vanzator de covrigi

Se pare ca noua strategie a ANAF se va concentra pe marii evazionisti. "Ne-am saturat sa vedem Antifrauda alergand dupa un vanzator de covrigi", a declarat noul presedinte al institutiei,...
today21 Mai. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Concediu 2022: ce trebuie sa verifici, inainte de a-ti lua un sejur printr-o agentie de turism
Travel

Concediu 2022: ce trebuie sa verifici, inainte de a-ti lua un sejur printr-o agentie de turism

today21 Mai. 2022
90.000 de lei amenda pentru aceasta cunoscuta agentie de turism: cum erau pacaliti romanii care voiau sa plece in vacante ieftine
Ultimele stiri economice

90.000 de lei amenda pentru aceasta cunoscuta agentie de turism: cum erau pacaliti romanii care voiau sa plece in vacante ieftine

today21 Mai. 2022
Asa arata razbunarea de la Moscova. Rusii au mai taiat gazul unei tari europene: cine s-a trezit azi cu robinetul inchis
Extern

Asa arata razbunarea de la Moscova. Rusii au mai taiat gazul unei tari europene: cine s-a trezit azi cu robinetul inchis

today21 Mai. 2022
BNR: Economia Romaniei va fi aproape de stagnare, in curand. Noi previziuni economice
Economie

BNR: Economia Romaniei va fi aproape de stagnare, in curand. Noi previziuni economice

today20 Mai. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x