In Uniunea Europeana, comertul cu amanuntul da semne de inviorare dupa socul provocat de restrictiile impuse din pricina pandemiei
comertcomert cu amanuntulueuniunea europeana
Conform Eurostat, organismul care se ocupa cu statistica la nivelul Comisiei Europene, in luna mai a anului curent volumul comertului cu amanuntul a crescut, in Uniunea Europeana, cu 4,6% fata de luna anterioara.
Toate sectoarele economiei par sa-si revina dupa socul provocat de restrictiile impuse din pricina pandemiei. Este si cazul comertului cu amanuntul, dupa cum rezulta dintr-un studiu de data recenta dat publicitatii de Eurostat.
In luna mai a acestui an, volumul comertului cu amanuntul a crescut, fata de luna anterioara, cu 4,6% atat in
Uniunea Europeana cat si in zona euro.
Cele mai mari cresteri ale comertului cu amanuntul (mai 2021 vs aprilie 2021) s-au inregistrat in Franta (+9,9%), Olanda (+9,3%) si Estonia (+8,1%).
In perioada de referinta, doar in trei tari s-au inregistrat scaderi ale comertului cu amanuntul: Luxemburg (-0,7%), Finlanda (-3,3%) si Letonia (-3,9%).
Pe categorii de produse, crestrea lunara a comertului cu amanuntul a fost de 6,8% la combustibili si de 8,5% la produse non-alimentare, in vreme ce comertul cu amanuntul la produsele din tutun a scazut cu 0,3%.
Fata de luna mai a anului trecut, in luna mai a acestui an volumul comertului cu amanuntul a crescut cu 9,2% in Uniunea Euopeana si cu 9% in zona euro.
Cele mai mari cresteri ale volumului comertului cu amanuntul (mai 2021 vs mai 2020) s-au inregistrat in Bulgaria (+23,9%), Irlanda (+22,4%), Malta (+22%), Lituania (18,6%) si Romania (18,3%).
Singura tara membra a Uniunii Europene unde comertul cu amanuntul a inregistrat o scadere (-0,9%) in mai 2021 vs mai 2020 a fost Germania.
In ceea ce priveste categoriile de produse, cresterea vanzarilor cu amanuntul a fost de 25% pentru combustibili, 15% pentru produse non-alimentare si de 0,1% pentru produse alimentare, bauturi si produse din tutun (mai 2021 vs mai 2020).
Revenirea activitatii economice nu poate fi evaluata doar prin cresterea consumului, insa aceasta crestere da seama de revenirea la normalitate a oamenilor, care-si regasesc obiceiurile si obisnuintele din perioada de dinaintea declansarii pandemiei.
Altfel spus, cresterea consumului arata ca oamenilor le-a revenit pofta de viata.
Citeste si:
Ghidul angajatorului. Locul de munca este spatiu public sau privat?
Sursa foto: pexels.com