Noul traseu pentru Autostrada Ploiesti-Brasov: mai ieftin pentru stat, mai scump pentru soferi. Va fi distrusa Valea Prahovei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Noul traseu pentru Autostrada Ploiesti-Brasov: mai ieftin pentru stat, mai scump pentru soferi. Va fi distrusa Valea Prahovei
Noul traseu pentru Autostrada Ploiesti-Brasov: mai ieftin pentru stat, mai scump pentru soferi. Va fi distrusa Valea Prahovei
de Magda Florea la 04 Sep. 2018
Urmareste-ne pe Google News
autostrada a3autostrada bucuresti-ploiesti-brasovpro infrastructuraanuntinfrastructura rutierataxeauto

Autostrada Ploiesti-Brasov se va construi dupa un plan mai ieftin decat cel stabilit in 2006, care va distruge Valea Prahovei in zona turistica si care va fi avantajos la bani pentru stat, dar pagubos pentru romani, fiindca Guvernul are de gand sa dubleze taxa care va trebui platita pentru folosirea autostrazii si va introduce taxare si pe autostrada existenta Bucuresti-Ploiesti.

Studiul de fundamentare aprobat pe 29 august de Guvern arata ca autostrada va fi construita in Parteneriat public-privat, prin revenirea la traseul dintr-un studiu de fezabilitate din 2002-2006. Fata de un studiu mai nou din 2015, se va renunta la traversarea zonei printr-o serie de tuneluri, varianta care era cu 600 de milioane de dolari mai scumpa. Si desi autostrada va fi mai ieftina, soferii vor achita totusi o taxa catre partenerul privat. Totodata, se va introduce o taxa si pe autostrada deja existenta Bucuresti-Ploiesti.
 
Urmarirea dezvoltarii contractului va fi efectuata in principal de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza. Obiectivul va fi implementat prin Parteneriat Public Privat, iar proiectul va fi realizat in doua etape. 
 
Prima etapa se va derula pe parcursul a 24 de ani si prevede servicii de proiectare, lucrari de intretinere si operare in regim de parteneriat public privat. Proiectarea si construirea autostrazii vor dura 4 ani, urmata de o perioada de 20 de ani de intretinere si operare. Guvernul mentioneaza ca, avand in vedere perioada medie de amortizare a lucrarilor de constructie aferenta autostrazii, respectiv de 50 de ani, la finalul duratei contractului autostrada va mai avea o valoare reziduala de aproximativ 60% din costul cu realizarea lucrarilor de constructie.
 
In cea de-a doua etapa autostrada va fi exploatata in regim de autostrada cu taxa, astfel incat sa fie amortizata la nivel de costuri inclusiv valoarea reziduala a constructiei de la finalul etapei 1, fara ca aceasta sa fie suportata in etapa 1, etapa in care valorile de trafic nu sunt inca foarte mari, iar acest un efort bugetar imediat fara ca sumele investite sa fie ulterior recuperate. 
 
Guvernul precizeaza ca se pastreaza traseul din Studiul de Fundamentare 2002-2006. Varianta propusa ulterior cu 10 km tuneluri, respectiv 20 de km de galerie si imbunatatirea elementelor geometrice spre o viteza nenecesara a condus la cresterea costului constructiei cu peste 600 de milioane dolari.  
 
Premierul a spus ca durata de executie a autostrazii este de maximum 4 ani, iar costul estimat este de 1,36 de miliarde de euro.
 

Ce taxe vor plati soferii 

 
Taxa de utilizare a autostrazii care va fi platita de un autoturism la 100 km de autostrada parcursi este limitata la6,3 euro fara TVA. Nivelul tarifului perceput este stabilit in functie de distanta parcursa de vehicul.

Pentru un vehicul din categoria LGV se plateste, pentru fiecare 100 km autostrada, 8,82 euro fara TVA, iar pentru un HGV si un Bus se plateste 12,6 euro fara TVA. Tarife maximale initiale (care ulterior vor suferi indexari conform contractului).
 

A3 - "un dezastru iminent"

 
Deputatul USR Catalin Drula este de parere ca proiectul va esua inainte de semnarea unui contract.
 
De asemenea, reprezentantii sociatiei Pro Infrastructura afirma ca solutia parteneriatului public-privat pentru Autostrada A3 Bucuresti-Ploiesti-Brasov aprobat de Guvern este un "dezastru iminent", din cauza stabilirii traseului prin mijlocul raului Prahova si al statiunilor de pe Valea Prahovei.
 
In conditiile aprobate acum de Guvern, A3 ar fi un "dezastru ecologic" pentru Valea Prahovei, cu consecinte negative pentru turism, si critica si modalitatea de ofertare, spun cei de la Pro Infrastructura.
 
"Credem cu tarie ca solutia PPP descrisa de acest studiu este un dezastru iminent si arunca in derizoriu construirea unei autostrazi extrem de importante. 
 
Motivele? Stabilirea traseului prin mijlocul Raului Prahova si a statiunilor de pe Valea Prahovei, la care se adauga riscurile si restrictiile financiare, tehnice si de impact asupra mediului. In aceasta forma, proiectul nu este demn de o tara europeana civilizata", scriu, luni, reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura pe pagina de Facebook. 
 
Asociatia adauga ca: "Desi Autostrada Ploiesti-Comarnic-Brasov este inclusa in Masterplanul General de Transport cu bani europeni eligibili, autorii studiului exclud neintemeiat aceasta optiune. Alternativa cu fonduri bugetare este si ea eliminata fara nicio analiza atenta. Adoptarea din start a variantei PPP este bizara, stiindu-se ca o finantare prin PPP este semnificativ mai scumpa decat cele clasice, adaugand statului o povara constanta pentru multi ani dupa inaugurare, fiind inclusa in totalitate pe deficitul bugetar din primul moment".
 
In final, acestia afirma ca descrierea traseului autostrazii este dificil de analizat "din cauza greselilor grosolane de gramatica, logica si a limbajului de lemn"

Citeste si: Jurnalist strain, dupa 17 zile petrecute in Romania: "Nu vreau sa ma intorc acasa"

Sursa foto: pexeles.com
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romania, in pericol! Avertismentul dur al unui economist cunoscut: recesiune, TVA de 23-24% si 6 lei pentru un euro
Economie

Romania, in pericol! Avertismentul dur al unui economist cunoscut: recesiune, TVA de 23-24% si 6 lei pentru un euro

today16 Nov. 2025
Investitorii descopera Bucurestiul. Capitala intra in topul celor mai atractive 30 de orase europene pentru investitii imobiliare
Imobiliare

Investitorii descopera Bucurestiul. Capitala intra in topul celor mai atractive 30 de orase europene pentru investitii imobiliare

today16 Nov. 2025
Cum sa-ti organizezi eficient munca de acasa folosind tehnologia
Companii

Cum sa-ti organizezi eficient munca de acasa folosind tehnologia

today15 Nov. 2025
7 pasi pentru a-ti proteja afacerea de atacuri cibernetice
Protectia datelor cu caracter personal

7 pasi pentru a-ti proteja afacerea de atacuri cibernetice

today15 Nov. 2025
Cum sa configurezi corect un VPN: ghid pas cu pas pentru incepatori
Protectia datelor cu caracter personal

Cum sa configurezi corect un VPN: ghid pas cu pas pentru incepatori

today15 Nov. 2025
Firmele risca pana la 20.000 de lei amenda din cauza unui detaliu ignorat de multe ori
Companii

Firmele risca pana la 20.000 de lei amenda din cauza unui detaliu ignorat de multe ori

today15 Nov. 2025
Mugur Isarescu ne taie orice speranta. De ce nu vom mai vedea niciodata un euro sub 5 lei in Romania
Economie

Mugur Isarescu ne taie orice speranta. De ce nu vom mai vedea niciodata un euro sub 5 lei in Romania

today15 Nov. 2025
Legea Nordis schimba radical piata imobiliara: protectie fara precedent pentru cumparatori, dar costuri si constrangeri noi pentru dezvoltatori
Imobiliare

Legea Nordis schimba radical piata imobiliara: protectie fara precedent pentru cumparatori, dar costuri si constrangeri noi pentru dezvoltatori

today14 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x