O treime dintre romani nu frecventeaza restaurantele din mall in contextul COVID-19
horeca pandemiepandemie horecarestaurante mallrestaurante pandemierestaurante malluri
Un studiu realizat de Reveal Marketing Research despre comportamentul de consum al romanilor privind restaurantele din centrele comerciale arata ca 90% dintre sunt de parere ca industria HoReCa a fost afectata in mare si in foarte mare masura de contextul pandemiei.
Pe fondul pandemiei, obiceiurile de consum s-au schimbat semnificativ in ultimul an, influentand afacerile din diverse zone de activitate. HoReca este, de departe, una dintre cele mai afectate industrii ca urmare a contextului COVID-19.
Acest lucru se reflecta, inclusiv, in frecventarea mai redusa a restaurantelor din mall. Inainte de pandemie, cei mai multi dintre romani spun ca le frecventau de 2-3 ori pe luna (19%), iar, acum, fac acest lucru mai degraba o data la cateva luni sau chiar mai rar (40%).
Cand merg, totusi, la mall, restaurantele cele mai populare sunt cele de tip fast-food, mentionate de 55% dintre respondenti. In preferintele lor, urmeaza restaurantele cu specific romanesc (33%) si cafenelele (20%).
Calitatea produselor este cea mai importanta in decizia de cumparare de la restaurantele din centrele comerciale, fiind mentionata de catre 54% dintre oameni. Pe locul al doilea, se afla preturile (41%).
Un alt criteriu relevant este gradul in care sunt respectate masurile de siguranta impotriva COVID-19 in aceste localuri, fiind important pentru 32% dintre respondenti.
Pe langa aceste criterii, studiul a urmarit si impactul promotiilor asupra loialitatii consumatorilor. Astfel, 40% dintre oameni afirma ca alterneaza cam aceleasi restaurante, in functie de promotiile pe care le au.
Daca, inainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declarau ca nu mergeau niciodata la restaurantele din centrele comerciale, astazi procentul a crescut semnificativ.
La un an de la izbucnirea pandemiei, 32% dintre romani spun ca nu frecventeaza deloc aceste restaurante, in special persoanele peste 55 de ani (65%).
Restrictiile impuse in zonele cu grad ridicat de raspandire a noului coronavirus, precum si teama de imbolnavire din spatiile publice pot fi explicatii pentru care multi dintre romani evita restaurantele din centrele comerciale.
Metoda folosita pentru realizarea studiului fost CAWI (Computer Assisted Web Interview). Au fost derulate, in perioada 18-22 februarie 2021, 1.004 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, online users, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural. Eroarea de esantionare este de +/- 3%, iar nivel de incredere de 95%.