Pandemia a dublat vanzarile de produse necesare lucrului si confortului de acasa. Cresteri de peste 50% pentru laptopuri si tablete
vanzari laptopuricrestere vanzari electrocasnicevanzari tablete
Desi anul 2020, marcat de criza generata de COVID-19, a adus provocari semnificative pentru piata romaneasca, cateva dintre categoriile de bunuri de folosinta indelungata au reusit sa beneficieze de contextul impus de restrictiile de deplasare.
Vanzarile de produse electronice si
electrocasnice pentru gatit, curatenie sau pentru lucru de acasa au crescut cu peste 50%, atat in 2020 cat si in primul trimestru al anului 2021 fata de aceeasi perioada a anului anterior.
Analizele reflecta rezultatul rapoartelor GfK Market Intelligence cu privire la vanzarile retailerilor catre clientul final in Romania.
Trendurile de produse pentru casa s-au manifestat in piata de produse de folosinta indelungata atat la nivel global cat si in Romania in cursul anului 2020.
In 2021, tendinta de crestere a cheltuielilor pentru categoriile de produse electronice sau electrocasnice care participa la cresterea confortului acasa a continuat sa fie prezenta in piata romaneasca.
In primul trimestru al anului 2021, achizitiile romanilor de produse care fac mai usoara munca de acasa si curatenia au continuat sa inregistreze cresteri substantiale in comparatie cu aceeasi perioada de timp din 2020.
Astfel, vanzarile de tablete s-au dublat, in primul trimestru din 2021, in comparatie cu primul trimestru al anului trecut, iar vanzarile de computere mobile s-au majorat cu peste 50%. In acelasi timp, vanzarile de aspiratoare au crescut cu peste 50%, stimulate, in principal, de produsele premium de tip robot si aspiratoare verticale.
"Vanzarile de produse electrocasnice pentru gatit si masinile de cafea au continuat, de asemenea, sa creasca in 2021 in contextul in care restaurantele nu sunt complet deschise iar in noul stil de viata al consumatorilor gatitul si gospodaria in sine au capatat o mai mare importanta", a declarat Darius Ile, Market Inteligence Specialist, GfK Romania.
In primul trimestru al acestui an, s-au dublat vanzarile de friteuze, in comparatie cu aceeasi perioada a anului anterior, iar cuptoarele incorporabile si aragazurile, precum si plitele incorporabile au crescut vanzarile cu peste 50%.
Cresterea investitiilor in tehnologie a contribuit la cresterea confortului de acasa. In primul trimestru din 2021, au continuat sa creasca semnificativ vanzarile de electrocasnice de tip smart connect, produse care se conecteaza la o aplicatie mobila. Astfel masinile de spalat smart connect au inregistrat cresteri ale vanzarilor de peste 500%, in parte si ca efect al bazei de raportare scazute.
Uscatoarele de rufe smart connect au inregistrat o dublare a vanzarilor, iar masinile de spalat rufe smart connect au inregistrat o crestere a vanzarilor de aproximativ 40%.
O alta tendinta este cea de imbunatatire a calitatii vietii si sanatatii, reflectata in cresterea vanzarilor de produse cu functia steam atat in Europa si in Romania. Cresterea vanzarilor de masini de spalat rufe cu aburi, masini de spalat vase cu aburi, precum si uscatoare de rufe cu aburi a ajuns la peste 50%, in 2020, dar si in primul trimestru al anului 2021 in comparatie cu aceeasi perioada a anului anterior.
Sursa foto: pexels.com